Reklama Prasowa Roku 2010: NOMINACJE
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12193
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #14
Reklama #14
Reklamodawca: Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś
Medium: 21. Wiek, nr 9/2010
Format: ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Edyta Wrońska SG II
Uzasadnienie: Plus (+) za dosłowność –> w pigułce.
Reklamodawca: Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś
Medium: 21. Wiek, nr 9/2010
Format: ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Edyta Wrońska SG II
Uzasadnienie: Plus (+) za dosłowność –> w pigułce.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12193
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #15
Reklama #15
Reklamodawca: Nikon Polska Sp. z o.o.
Medium: Komputer Świat, nr 21 (312)/2010 z dn. 04-12/10/2010
Format: ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Edyta Wrońska SG II
Uzasadnienie: Szare tło i lekko złoty aparat budują wrażenie ekskluzywności; jest super-zoomem wycelowanym prosto w czytelnika "at the heart of the image".
Reklamodawca: Nikon Polska Sp. z o.o.
Medium: Komputer Świat, nr 21 (312)/2010 z dn. 04-12/10/2010
Format: ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Edyta Wrońska SG II
Uzasadnienie: Szare tło i lekko złoty aparat budują wrażenie ekskluzywności; jest super-zoomem wycelowanym prosto w czytelnika "at the heart of the image".
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12193
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #16
Reklama #16
Reklamodawca: Eurozet Sp. z o.o.
Medium: Komputer Świat, nr 21 (312)/2010 z dn. 04-12/10/2010
Format: ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Edyta Wrońska SG II
Uzasadnienie: Ciekawa zabawa słowami, wszystko zawiera się w interesującej ilustracji, która jest zdjęciem makiety zawierającej przeróżne elementy (z pozoru wyglądające na przypadkowe); jest wesoło, kolorowo i mamy nawet duże boom na szarym końcu .
Reklamodawca: Eurozet Sp. z o.o.
Medium: Komputer Świat, nr 21 (312)/2010 z dn. 04-12/10/2010
Format: ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Edyta Wrońska SG II
Uzasadnienie: Ciekawa zabawa słowami, wszystko zawiera się w interesującej ilustracji, która jest zdjęciem makiety zawierającej przeróżne elementy (z pozoru wyglądające na przypadkowe); jest wesoło, kolorowo i mamy nawet duże boom na szarym końcu .
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12193
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #17
Reklama #17
Reklamodawca: Nasza Klasa Sp. z o.o.
Medium: Komputer Świat, nr 21 (312)/2010 z dn. 04-12/10/2010
Format: ~A5 (w poziomie) + ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Edyta Wrońska SG II
Uzasadnienie: Ciekawa grafika, oszczędny layout, młodzieżowy design, bez niepotrzebnych informacji.
Reklamodawca: Nasza Klasa Sp. z o.o.
Medium: Komputer Świat, nr 21 (312)/2010 z dn. 04-12/10/2010
Format: ~A5 (w poziomie) + ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Edyta Wrońska SG II
Uzasadnienie: Ciekawa grafika, oszczędny layout, młodzieżowy design, bez niepotrzebnych informacji.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12193
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #18
Reklama #18
Reklamodawca: Grupa Onet.pl S.A.
Medium: Joy, nr 10/2010
Format: ~A5 (w pionie)
Zgłaszający: Edyta Wrońska SG II
Uzasadnienie: Reklama prosta, dowcipna – dzięki sympatia.pl znajdziesz swój ideał, nawet jeśli jest to mało realne, tak jak baletnica grająca w piłkę nożną (choć to i tak bardziej realne niż piłkarz uczący się baletu).
Reklamodawca: Grupa Onet.pl S.A.
Medium: Joy, nr 10/2010
Format: ~A5 (w pionie)
Zgłaszający: Edyta Wrońska SG II
Uzasadnienie: Reklama prosta, dowcipna – dzięki sympatia.pl znajdziesz swój ideał, nawet jeśli jest to mało realne, tak jak baletnica grająca w piłkę nożną (choć to i tak bardziej realne niż piłkarz uczący się baletu).
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12193
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #19
Reklama #19
Reklamodawca: Reebok International Ltd.
Medium: Joy, nr 10/2010
Format: 2 x ~A5 (w pionie)
Zgłaszający: Edyta Wrońska SG II
Uzasadnienie: Plus (+) za nagłówek i jego nawiązanie do logo (Reeformuj) – ten sam kolor i krój pisma; realistyczne zdjęcie (pokój dziecka = bałagan); nietypowe pokazanie modelki (od pasa w dół, bez spodni...). Dzięki podziałowi reklamy na dwie strony, pierwsza nie jest przeładowana, zawiera wyłącznie najważniejsze informacje, a druga to już tylko dla zaangażowanych.
Reklamodawca: Reebok International Ltd.
Medium: Joy, nr 10/2010
Format: 2 x ~A5 (w pionie)
Zgłaszający: Edyta Wrońska SG II
Uzasadnienie: Plus (+) za nagłówek i jego nawiązanie do logo (Reeformuj) – ten sam kolor i krój pisma; realistyczne zdjęcie (pokój dziecka = bałagan); nietypowe pokazanie modelki (od pasa w dół, bez spodni...). Dzięki podziałowi reklamy na dwie strony, pierwsza nie jest przeładowana, zawiera wyłącznie najważniejsze informacje, a druga to już tylko dla zaangażowanych.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12193
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #20
Reklama #20
Reklamodawca: Apart Sp. z o.o.
Medium: Joy, nr 10/2010
Format: ~A5 (w pionie)
Zgłaszający: Edyta Wrońska SG II
Uzasadnienie: Prostota, symetria (kompozycja centralna) i przewaga czystej bieli nasuwa skojarzenie ekskluzywności i piękna produktów marki Elixa.
Reklamodawca: Apart Sp. z o.o.
Medium: Joy, nr 10/2010
Format: ~A5 (w pionie)
Zgłaszający: Edyta Wrońska SG II
Uzasadnienie: Prostota, symetria (kompozycja centralna) i przewaga czystej bieli nasuwa skojarzenie ekskluzywności i piękna produktów marki Elixa.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12193
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #21
Reklama #21
Reklamodawca: Wirtualna Polska S.A.
Medium: Joy, nr 10/2010
Format: ~A5 (w pionie)
Zgłaszający: Edyta Wrońska SG II
Uzasadnienie: Prostota (brak części ilustracyjnej), zawsze dopracowana kompozycja (niezależnie od formatu), "okrągły" krój pisma i pastelowe kolory przyjazne dla oka czytelnika, a także ciekawe teksty wykorzystujące grę słów (adres, a dres) – to elementy reklam Wirtualnej Polski dające w połączeniu ciekawy rezultat. Poprzez zmianę koloru tła i tekstu, możemy łatwo zmienić adresata reklamy (przykład: zielone tło, hasło "piłka jest okrągła, a dresik na wp").
Reklamodawca: Wirtualna Polska S.A.
Medium: Joy, nr 10/2010
Format: ~A5 (w pionie)
Zgłaszający: Edyta Wrońska SG II
Uzasadnienie: Prostota (brak części ilustracyjnej), zawsze dopracowana kompozycja (niezależnie od formatu), "okrągły" krój pisma i pastelowe kolory przyjazne dla oka czytelnika, a także ciekawe teksty wykorzystujące grę słów (adres, a dres) – to elementy reklam Wirtualnej Polski dające w połączeniu ciekawy rezultat. Poprzez zmianę koloru tła i tekstu, możemy łatwo zmienić adresata reklamy (przykład: zielone tło, hasło "piłka jest okrągła, a dresik na wp").
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12193
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklamy #22
Reklamy #22a, #22b, #22c
Reklamodawca: Agora S.A.
Media: Polityka, nr 36/2010 z dn. 04/09/2010 (a); Polityka, nr 42/2010 z dn. 16/10/2010 (b); Polityka, nr 43/2010 z dn. 23/10/2010 (c)
Formaty: 3 x ~A5 (w poziomie)
Zgłaszający: Paweł Cieślak SR I
Uzasadnienie: Wyjątkowością tej reklamy, a właściwie reklam, jest prostota, jednak wyróżniają się one spośród innych przekazów. Pokazują, że reklama nie musi być koniecznie formatu A4, żeby przyciągała uwagę czytelnika. Przekazy te nie są przeładowane informacjami. Ponadto zawierają 3 różne hasła (nagłówki?) ("Jak patrzeć żeby widzieć?", "Jak dojrzeć sens?", "Gdy nie widzisz drogi..."), które są powiązane z częścią ilustracyjną i które bezpośrednio nawiązują do sloganu "Posłuchaj, aby zrozumieć".
Reklamodawca: Agora S.A.
Media: Polityka, nr 36/2010 z dn. 04/09/2010 (a); Polityka, nr 42/2010 z dn. 16/10/2010 (b); Polityka, nr 43/2010 z dn. 23/10/2010 (c)
Formaty: 3 x ~A5 (w poziomie)
Zgłaszający: Paweł Cieślak SR I
Uzasadnienie: Wyjątkowością tej reklamy, a właściwie reklam, jest prostota, jednak wyróżniają się one spośród innych przekazów. Pokazują, że reklama nie musi być koniecznie formatu A4, żeby przyciągała uwagę czytelnika. Przekazy te nie są przeładowane informacjami. Ponadto zawierają 3 różne hasła (nagłówki?) ("Jak patrzeć żeby widzieć?", "Jak dojrzeć sens?", "Gdy nie widzisz drogi..."), które są powiązane z częścią ilustracyjną i które bezpośrednio nawiązują do sloganu "Posłuchaj, aby zrozumieć".
Ostatnio zmieniony 17 gru (pt) 2010, 22:49:00 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12193
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #23
Reklama #23
Reklamodawca: C.& J. Clark Polska Sp. z o.o.
Medium: Pani, nr 10/2010
Format: ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Michał Mróz SG II
Uzasadnienie: Reklama dopasowana do produktu. Fajny, oryginalny pomysł. Reklama uniwersalna (dwie dziewczyny o różnym kolorze skóry).
Reklamodawca: C.& J. Clark Polska Sp. z o.o.
Medium: Pani, nr 10/2010
Format: ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Michał Mróz SG II
Uzasadnienie: Reklama dopasowana do produktu. Fajny, oryginalny pomysł. Reklama uniwersalna (dwie dziewczyny o różnym kolorze skóry).
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12193
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #24
Reklama #24
Reklamodawca: Albert Polska Sp. z o.o.
Medium: Pani, nr 10/2010
Format: ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Michał Mróz SG II
Uzasadnienie: Reklama bardzo wilgotna (i o to chodzi w tym kremie). Fajna kolorystyka. Pierwszy raz spotkałem się z adresem do FaceBooka w reklamie prasowej.
Reklamodawca: Albert Polska Sp. z o.o.
Medium: Pani, nr 10/2010
Format: ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Michał Mróz SG II
Uzasadnienie: Reklama bardzo wilgotna (i o to chodzi w tym kremie). Fajna kolorystyka. Pierwszy raz spotkałem się z adresem do FaceBooka w reklamie prasowej.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12193
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #25
Reklama #25
Reklamodawca: Wirtualna Polska S.A.
Medium: Film, nr 11/2010
Format: ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Barbara Wójcik SGzI
Uzasadnienie: Zwróciłam uwagę na reklamę, ponieważ odnosi się do aktualnych wydarzeń. Porównanie polityki do walki na ringu jest ciekawe. Interesująca jest również dwuznaczność nagłówka i zdjęcia. "Twarze" pokazane w reklamie mogą być tymi, które autor uważa za prawdziwe. Z drugiej strony warto się zastanowić czy prawdziwe oblicze polityków nie kryje się pod maskami zwierząt. Uważam, że reklama trafnie oddaje charakter prezentowanego portalu. Mocny nagłówek i slogan przyciągają uwagę czytelnika i zachęcają do odwiedzenia strony Politykier.pl.
Reklamodawca: Wirtualna Polska S.A.
Medium: Film, nr 11/2010
Format: ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Barbara Wójcik SGzI
Uzasadnienie: Zwróciłam uwagę na reklamę, ponieważ odnosi się do aktualnych wydarzeń. Porównanie polityki do walki na ringu jest ciekawe. Interesująca jest również dwuznaczność nagłówka i zdjęcia. "Twarze" pokazane w reklamie mogą być tymi, które autor uważa za prawdziwe. Z drugiej strony warto się zastanowić czy prawdziwe oblicze polityków nie kryje się pod maskami zwierząt. Uważam, że reklama trafnie oddaje charakter prezentowanego portalu. Mocny nagłówek i slogan przyciągają uwagę czytelnika i zachęcają do odwiedzenia strony Politykier.pl.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12193
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #26
Reklama #26
Reklamodawca: Fiat Auto Poland S.A.
Medium: Integracja, nr 4/2010
Format: ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Karolina Molska TV I
Uzasadnienie: Jest to reklama o bardzo mocnym, pozytywnym, dającym nadzieję przesłaniem, które jest zrozumiałe samo przez się.
Reklamodawca: Fiat Auto Poland S.A.
Medium: Integracja, nr 4/2010
Format: ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Karolina Molska TV I
Uzasadnienie: Jest to reklama o bardzo mocnym, pozytywnym, dającym nadzieję przesłaniem, które jest zrozumiałe samo przez się.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12193
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #27
Reklama #27
Reklamodawca: Totalizator Sportowy Sp. z o.o.
Medium: Viva!, nr 8 (344)/2010 z dn. 15/04/2010
Format: ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Karolina Molska TV I
Uzasadnienie: Jest to reklama bardzo mocno działająca na wyobraźnię; nie mówi niczego wprost. Reklamodawca prowadzi zodbiorcą swoistą grę na podteksty, co wywołało uśmiech na mojej twarzy. Dodatkowo zrobiono ją rewelacyjnie pod względem graficznym - lśniące kajdanki na pierwszym planie przyćmiewają bardziej stonowane tło.
Reklamodawca: Totalizator Sportowy Sp. z o.o.
Medium: Viva!, nr 8 (344)/2010 z dn. 15/04/2010
Format: ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Karolina Molska TV I
Uzasadnienie: Jest to reklama bardzo mocno działająca na wyobraźnię; nie mówi niczego wprost. Reklamodawca prowadzi zodbiorcą swoistą grę na podteksty, co wywołało uśmiech na mojej twarzy. Dodatkowo zrobiono ją rewelacyjnie pod względem graficznym - lśniące kajdanki na pierwszym planie przyćmiewają bardziej stonowane tło.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12193
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #28
Reklama #28
Reklamodawca: Nissan Sales CEE Kft. Sp. z.o.o.
Medium: businessman.pl, nr 10/2010
Format: ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Karolina Molska TV I
Uzasadnienie: Jest to reklama niezwykle oryginalna. Tworzy atmosferę niebanalnej elegancji oraz wieczorowego piękna.
Reklamodawca: Nissan Sales CEE Kft. Sp. z.o.o.
Medium: businessman.pl, nr 10/2010
Format: ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Karolina Molska TV I
Uzasadnienie: Jest to reklama niezwykle oryginalna. Tworzy atmosferę niebanalnej elegancji oraz wieczorowego piękna.