Barwa w grafice komputerowej

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
marcin2k
Nowy(a)
Posty: 1
Rejestracja: 09 sty (ndz) 2005, 01:00:00

Barwa w grafice komputerowej

Post autor: marcin2k » 09 sty (ndz) 2005, 23:43:12

Witam. Moj 1 post na tym forum. Jestem na 2 roku w szkole reklamy w szczecinie i pisze prace dyplomowa na temat "barwa w grafice komputerowej". Szukam ksiazek o tej tematyce. Prosil bym o podanie tytulow i autorow. Wiem ze troche moze bys niejasnac z tym tematem, gdyz jest obszerny z gory dziekuje za pomoc :D

Fajnie ze takie forum intnieje

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

Post autor: andy » 10 sty (pn) 2005, 15:06:20

Jednym z ciekawszych wynalazków polskojęzycznych jest wydana w 2000 roku przez PWN "Barwa w grafice komputerowej". Autor: Włodzimierz Pastuszak. Jest tam kilkanaście esejów/ wykładów, każdy z nich o innych aspekcie traktuje, zaś całość daje chyba sporą wiedzę. Jest tam także, jeśli dobrze pamiętam bibiografia.

aw
akademiareklamy.edu.pl
akademiareklamy.edu.pl
Posty: 1397
Rejestracja: 27 lut (czw) 2003, 01:00:00

Post autor: aw » 10 sty (pn) 2005, 18:49:00

zeby bylo zabawniej autor ten jest naszym wykladowca i jesli masz ochote mozesz nas w 2 sem. odwiedzic zeby sobie z nim porozmawiac, ewentualnie popytac o jakies intrygujace Cie kwestie

jesli to jednak praca dyplomowa, nie powinienes sie ograniczac do jednego zrodla
proponuje zajrzec tez do:
ksiazki kolejnego naszego wykladowcy
Ewy Szczesnej "Poetyka reklamy" PWN, W-wa 2001
moze tez do
”Skuteczna reklama” Jon Caples Fred E. Hahn Dom Wydawniczy ABC Oficyna Ekonomiczna Kraków 2001
i
”Poradnik producenta i dystrybutora artykułów spożywczych.” VERLAG DASHOFER Sp. z o.o. W-wa 2000
oraz
Budzynski W. "Reklama - techniki skutecznej perswazji" W-wa, 1999;
Capes J. "Skuteczna reklama" W-wa, 2000;
Dolinski D. "Psychologia reklamy" Wroclaw 1998;
Laszczak M. "Psychologia przekazu reklamowego" Krakow 1998.

Pamietaj ze barwa moze dotyczyc - poza reklamami w mediach - niezliczonej ilosci elementow - m.in. fontow, logosow (grafika), opakowan, designu produktow (wzornictwo), budynkow korporacji (architektura) i ich wygladu wew (projektowanie wnetrz), POS-ow, gadzetow (identyfikacja wizualna) etc.
Nie zapominaj rowniez ze waznym elementem, poruszanym przy okazji analizy barwy jest swiatlo. Ono wplywa na jej postrzeganie, tak jak psycho-fizjologia widzenia. Pozaswiadome i symboliczne oddzialywanie barwy ma istotne znaczenie dla odbioru przekazu np. barwa niebieska działa uspokajająco, sprzyja skupieniu - obniża ciśnienie krwi, liczbę uderzeń serca i częstotliwosc oddechu.

Dziekujemy za komplementy. Forum istnieje, bo istnieje Warszawska Szkola Reklamy. A ty jestes szpiegiem konkurencji haha.[/list]

ODPOWIEDZ