Egzamin in-real z reklamy prasowej
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12704
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Egzamin in-real z reklamy prasowej
Wielkimi krokami zbliża się koniec semestru, a wraz z nim - sesja egzaminacyjna.
Wydaje się, że jednym z ważniejszych i trudniejszych zaliczeń na I roku będzie egzamin z reklamy prasowej [dla grup dziennych - (1) ustny; dla zaocznych - (2) pisemny złożony z dwóch części (2a) ćwiczenia z aspektów graficznych i (2b) sprawdzianu z lektur]. Odbędzie się on od początku do końca w realu, ale..
Może macie w związku z nim jakieś dodatkowe pytania czy problemy, o których nie wiem i może niektórym osobom wygodniej będzie zadać je na forum niż w realu? Jeżeli mogę jeszcze jakoś pomóc - służę.
Zrobię prawie wszystko, aby dni egzaminów były Wielkim Świetem Intelektualnym w naszej szkole i Dniami Triumfu Wiedzy i Umiejętności Praktycznych (nad chaosem niewiedzy i powodzią bylejakości).
PS. Proszę uprzejmie o unikanie wulgaryzmów przy zadawaniu pytań i zgłaszaniu problemów.
PSS. A wszystkich zainteresowanych nieco innym spojrzeniem na reklamę prasową, zachęcam do zapoznania się z zawartością topicu "reklama prasowa" założonego na niniejszym forum przez niejakiego ryśka (dziękuję raz jeszcze). Na pewno przyda się do egzaminu.
Wydaje się, że jednym z ważniejszych i trudniejszych zaliczeń na I roku będzie egzamin z reklamy prasowej [dla grup dziennych - (1) ustny; dla zaocznych - (2) pisemny złożony z dwóch części (2a) ćwiczenia z aspektów graficznych i (2b) sprawdzianu z lektur]. Odbędzie się on od początku do końca w realu, ale..
Może macie w związku z nim jakieś dodatkowe pytania czy problemy, o których nie wiem i może niektórym osobom wygodniej będzie zadać je na forum niż w realu? Jeżeli mogę jeszcze jakoś pomóc - służę.
Zrobię prawie wszystko, aby dni egzaminów były Wielkim Świetem Intelektualnym w naszej szkole i Dniami Triumfu Wiedzy i Umiejętności Praktycznych (nad chaosem niewiedzy i powodzią bylejakości).
PS. Proszę uprzejmie o unikanie wulgaryzmów przy zadawaniu pytań i zgłaszaniu problemów.
PSS. A wszystkich zainteresowanych nieco innym spojrzeniem na reklamę prasową, zachęcam do zapoznania się z zawartością topicu "reklama prasowa" założonego na niniejszym forum przez niejakiego ryśka (dziękuję raz jeszcze). Na pewno przyda się do egzaminu.
Ostatnio zmieniony 20 sty (czw) 2005, 17:57:40 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12704
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Tak!
Przerabialiśmy & zaliczaliśmy, ale tylko w grupach dziennych. Pisemne ćwiczenie z aspektów graficznych (różniące się zresztą nieco od przeprowadzonego w ostatni poniedziałek & wtorek) stanowi część egzaminu końcowego w grupach zaocznych.Marqoni pisze:ćwiaczenia z aspektów graficznych...
Czy tego aby ostatnio nie przerabialiśmy?
-
- akademiareklamy.edu.pl
- Posty: 1397
- Rejestracja: 27 lut (czw) 2003, 01:00:00
oto pierwsze pytanie
w miarę możliwości unikałem tych [...] wulgaryzmów
1. A co to Panie choroba psa i gołębia jest [...] ta reklama prasowa wogóle i do czego się ona może w [...] przydać normalnemu człowieku skoro każdy zdrowy chłop ją targa przy kiosku zara do fajansa w [...].
Po co komu takie co? Skoro nic!
w miarę możliwości unikałem tych [...] wulgaryzmów
1. A co to Panie choroba psa i gołębia jest [...] ta reklama prasowa wogóle i do czego się ona może w [...] przydać normalnemu człowieku skoro każdy zdrowy chłop ją targa przy kiosku zara do fajansa w [...].
Po co komu takie co? Skoro nic!
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12704
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Co to jest?
Wyczerpująca definicja reklamy prasowej została przez nas wypracowana na pierwszych zajęciach. Jest ona prostym odniesieniem definicji reklamy do periodycznych mediów drukowanych (czyli prasy).aw pisze: [...] co to [...] jest [...] reklama prasowa i do czego się ona może [...] przydać?
Powtarzając materiał warto przypomnieć sobie przy okazji nietrudną, choć nieco rozbudowaną definicję prasy, a także jej najważniejsze podziały (dzienniki-czasopisma / gazety-magazyny).
Reklama prasowa przydaje się do realizacji wielu różnorodnych celów marketingowych i promocyjnych. Poziom wydatków na tę forme reklamy sytuuje ją na pierwszym miejscu w świecie, co skłania do refleksji, że pod względem przydatności to właśnie prasa jest medium promocyjnie najbardziej uniwersalnym.
Ostatnio zmieniony 21 sty (pt) 2005, 08:48:47 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12704
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Pytania z lektur
Pytania z luktur będą miały różny stopień szczegółowości. Przypominam, że wszystkie one dotyczą wyłącznie pięciu kilkunastostronicowych klasycznych tekstów na temat reklamy prasowej autorów polskich (Kall, Budzyński, Kwarciak) i angielskich (Ogilvy, White).RafMak pisze: Jak bardzo szczegolowe beda pytania na temat lektur?
Wśród około 50 wymyślonych przeze mnie pytań, znajdują się zarówno pytania bardziej ogólne, dotyczące znacznej części danego tekstu źródłowego (typu "Jakie są poglądy Davida Ogilvy'ego na temat nagłówka?") oraz bardziej szczegółowe, dotyczące ważnego problemu opisanego w określonym, konkretnym fragmencie tekstu (typu "Czym jest rabat agencyjny i ile on zazwyczaj wynosi?").
Ponieważ pytania są losowane (w grupach dziennych) lub przedstawiane do pisemnego opracowania w zestawach (grupy zaoczne) każdy ma równe szanse na trafienie pytań o różnym stopniu szczegółowości. Przy tym naprawdę trudno jednoznacznie stwierdzić, które z nich sprawiają zazwyczaj więcej kłopotów.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12704
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
?
Ale CO skąd znasz? Losowanie pytań czy zestawy "przedstawiane do pisemnego opracowania"? Bo niektórzy twierdzą, że to duża różnica...Kesonex pisze:A jednak....skad ja to znam:)
-
- WSR Guru
- Posty: 2366
- Rejestracja: 06 paź (pn) 2003, 02:00:00
Mowie skad to znam w znaczemiu ze tez to mielismy 
Moze w troche innej postaci ale przyjemnie i latwo sie to zdawalo!!
Tak czy innaczej powiem szczerze ze wiele w glowie zostalo choby udzial procentowy reklamy w kinie, internecie czy telewizji....ale to pozostawie dla siebie tez musialem sam tego sie nauczyc:)
Pozdrawiam i zycze wiecej szczescia!!

Moze w troche innej postaci ale przyjemnie i latwo sie to zdawalo!!

Tak czy innaczej powiem szczerze ze wiele w glowie zostalo choby udzial procentowy reklamy w kinie, internecie czy telewizji....ale to pozostawie dla siebie tez musialem sam tego sie nauczyc:)
Pozdrawiam i zycze wiecej szczescia!!

- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12704
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Rozumiem. I właśnie o takie znaczenie pytam. Jestem ciekaw czy zaliczałeś lektury pisemnie czy ustnie.Kesonex pisze: Mowie skad to znam w znaczemiu ze tez to mielismy![]()
To informacje chyba bardziej z Promocji (procentowy udział mediów ATL w rynku reklamy). Na reklamie prasowej ta wiedza może pomóc, ale nie jest najważniejsza.Kesonex pisze: Tak czy innaczej powiem szczerze ze wiele w glowie zostalo choby udzial procentowy reklamy w kinie, internecie czy telewizji...
Rozumiem, że zdającym... Czy mi?Kesonex pisze: Pozdrawiam i zycze wiecej szczescia!!