POMOCY!!!
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
-
- Nowy(a)
- Posty: 1
- Rejestracja: 03 lut (czw) 2005, 01:00:00
POMOCY!!!
Jestem tegorocznym maturzysta, moj temat z polskiego na czest ustna to: "Scharakteryzuj roznorodne srodki oerswazji jezykowej stosowane w reklamie." Byłbym wdzieczny za wszelkie informacje gdzie moge uzyskac jakiekolwiek wiadomosci na ten temat. (pozycje ksiazkowe, linki itp.)
-
- Zaczyna działać
- Posty: 224
- Rejestracja: 21 sie (sob) 2004, 02:00:00
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
Możesz rzucić tu okiem <a href="http://republika.pl/andman/ad_book.doc" target="_blank"> na taki esej</a> gdzie masz jeszcze kilka źródeł bibliograficznych. Ponadto polecam
Dorfles G., 1973: Reklama: retoryka a semantyka. Przeł. T. Jekiel, J. Wojnar, [w:] Człowiek zwielokrotniony. Warszawa.
Eco U., 1972: Kilka weryfikacji: komunikat reklamowy. Tłum. A. Weinsberg. [w:] Pejzaż semiotyczny. Warszawa.
Spitzer L., 1980: Amerykańska reklama jako sztuka popularna. Przeł. K. Biskupski, [w:J] Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński. Warszawa.
(to stare teksty, ale rewelacyjne, stare ale jare, oldies but goldies
No i "Język na sprzedaż" Jerzego Bralczyka
O tym powstały prawdziwe opasłe tomy, ale z grubsza język reklamy kreuje świat doskonały, można go z mitami, bogami z Olimpu porównywać. Ponadto świat konsumpcji. To może najważniejsze.
Często wmawia nam problemy i podsuwa rozwiązania, zawsze takie same: kup produkt (jakiśtam), twój problem zniknie, a nawet sprawi, że staniesz się szczęśliwy / szczęśliwa.
Można i warto sięgnąć także do eseju Erici Jong, amerykańskiej feministki, która, w którymś z numerów Literatury na świecie napisała "Lęk przed lataniem" (mam nadzieję, że dobrze pamiętam).
Literatura jest bardzo bogata, prawdopodobnie najlepsze źródła są raczej w formie tradycyjnej, a nie w zasobach internetowych.
Dorfles G., 1973: Reklama: retoryka a semantyka. Przeł. T. Jekiel, J. Wojnar, [w:] Człowiek zwielokrotniony. Warszawa.
Eco U., 1972: Kilka weryfikacji: komunikat reklamowy. Tłum. A. Weinsberg. [w:] Pejzaż semiotyczny. Warszawa.
Spitzer L., 1980: Amerykańska reklama jako sztuka popularna. Przeł. K. Biskupski, [w:J] Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński. Warszawa.
(to stare teksty, ale rewelacyjne, stare ale jare, oldies but goldies

No i "Język na sprzedaż" Jerzego Bralczyka
O tym powstały prawdziwe opasłe tomy, ale z grubsza język reklamy kreuje świat doskonały, można go z mitami, bogami z Olimpu porównywać. Ponadto świat konsumpcji. To może najważniejsze.
Często wmawia nam problemy i podsuwa rozwiązania, zawsze takie same: kup produkt (jakiśtam), twój problem zniknie, a nawet sprawi, że staniesz się szczęśliwy / szczęśliwa.
Można i warto sięgnąć także do eseju Erici Jong, amerykańskiej feministki, która, w którymś z numerów Literatury na świecie napisała "Lęk przed lataniem" (mam nadzieję, że dobrze pamiętam).
Literatura jest bardzo bogata, prawdopodobnie najlepsze źródła są raczej w formie tradycyjnej, a nie w zasobach internetowych.
Ostatnio zmieniony 15 lut (wt) 2005, 11:12:27 przez andy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
Nie Sinar, to ja skopiowałem niedawną własną odpowiedź, bowiem wydaje mi się, że może być pomocna także w tym wypadku.
Skoro się już sprawdziła ta informacja (sądząc po odpowiedzi), to dlaczego jej nie powtórzyć, nawet w dosłownym brzmieniu - tak pomyślałem. I jak pomyślałem, tak też uczyniłem
Mam nadzieję, że tym razem też będzie pomocna
Skoro się już sprawdziła ta informacja (sądząc po odpowiedzi), to dlaczego jej nie powtórzyć, nawet w dosłownym brzmieniu - tak pomyślałem. I jak pomyślałem, tak też uczyniłem

Mam nadzieję, że tym razem też będzie pomocna

-
- akademiareklamy.edu.pl
- Posty: 1397
- Rejestracja: 27 lut (czw) 2003, 01:00:00
wiarygodność przekazów reklamowych
osobiście polecałbym książki prof. Bralczyka "Język na sprzedaż" i Ewy Szczęsnej "Poetyka przekazów reklamowych" - już zreszta o niej na forum wspominaliśmy.
Na Twoim miejscu skupiłbym się na metodach uwiarygadniania przekazów reklamowych przy pomocy różnych form perswazji i sztuczek językowych - to bardzo interesujacy i atrakcyjny - pod kątem egzaminatorów - temat.
Na Twoim miejscu skupiłbym się na metodach uwiarygadniania przekazów reklamowych przy pomocy różnych form perswazji i sztuczek językowych - to bardzo interesujacy i atrakcyjny - pod kątem egzaminatorów - temat.
-
- Nowy(a)
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 lut (pn) 2005, 01:00:00
A co internetu nie masz??
Wejdz na google wiem ja też się tam wkurzam bo czasami są take żeczy które nawet byś nie chciał znaleść ale szukaj ja szukałem strony i znalazłem 2 dni szukałem. A ty na kiedy to musisz mieć?