kultura i obyczajowość polska w reklamie - prezentacja z pol

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
rafalek999

kultura i obyczajowość polska w reklamie - prezentacja z pol

Post autor: rafalek999 » 04 mar (pt) 2005, 15:02:55

WITAM mam problem...
otóz mam problem ... w tym roku mam mature ustna z polskiego a temat to "kultura i obyczajowość polska w reklamie" na dzien dzisiejszy posiadam reklamy telewizyjne " harnaś piwo po zbóju" "mazowszanka - woda minerana" " krzyżacy- reklama kleju do glazury atlas" potrzebuje na gwałt jakiejs bibliografi bo strawsznie trudno jest znaleść jakies książki któe zawieraja cos co wiąze sie konkretnie z moim tematem osobie któa nie ma nic wzpólnego z reklama tzn nie uczy sie na zwiazanym z reklama kierunku itp. Szukałem ksiazek w bibliotece głownej w wraszawie ale nie znalazłem niczego co by sie w konkretny sposóhb wiazało z tematem dlatego proszę... poleccie mi jakies ksiazki artykuły w prasie i internecie, co kolwiek byle wiazało sie z moim tematem , zebym mógł sie jeszcze czegos ciekawego na ten temat dowiedziec i oczywiscie zrobic biobliografie, pozatym moze mozecie mi polecic jakies reklamy zwiazane z moim tetmatem posiadam juz kilka (wymieniłem je wczesniej) ale jak bym miał ich wiecej to bym nie narzekał, pozatym posiadam w zasadzie tylko reklamy TV, a przydały by sie jeszcze jakies pracowe albo radiowe.... wystarczy ze podeslecie tytuł albo opis reklamy a ja ja sobie skołuje.. jeżeli macie cos ciekawego to prosze podesłać na adres wojtkowski2@o2.pl prosze takze o kontakt poprzez gg 4018675 osoby któe sa w temacie.. za wszystko z góry dzieki

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

obyczajowość w reklamie

Post autor: andy » 04 mar (pt) 2005, 15:50:00

To ciekawy temat, głównie dlatego, że polskiej obyczajowości jakoś szczególnie nie ma w reklamach, które polski odbiorca "wchłania" od kilkunastu lat. To najczęściej kalka obyczajowości USA, Zachodu, świata konsumpcji nade wszystko; a ta polska obyczajowość najczęściej zredukowana jest do motywów góralskch, sienkiewiczowskich itp.

Wydaje mi się że po części jest pewna ignorancja reklamodawców, a w pewnym stopniu rodzaj kryzysu polskiej kultury - jej tożsamości, jak to mówi de Kerchove, "niekonktrolowanego przyspieszenia" (przełom kulturowy, cywilizacyjny po 1989 roku), eksplozja internetu, rozwarstwienie społeczne itp.

Przeczytaj ciekawą duskusję <a href="http://www.szkolareklamy.pl/ftopicp-12021-.html#12021" target="_blank"> Głupota dźwignią reklamy</a>.

Zaś co do polskiego kontekstu reklamy możesz spróbować dotrzeć pośrednio. To garść ciekawych tekstów.


Arosio M., Goffredo D., 1971: Struktura zjawiska telewizyjnego.
Tłum. A. Helman. "Kino", nr 1:31-37.
Barańczak S., 1983: Czytelnik ubezwłasnowolniony: perswazja u masowej kulturze literackiej PRL. Paryż.
Barthes R.. 1971: Trzeci sens. Tłum. R. Wyborski. "Kino", nr 1: 37-41.
Brossard J.-P., 1990: Bitwa o audiowizję. Tłum. G. Stryszkowska. "Film na świecie", nr 376: 3-10.
Burch N., 1983: Struktury agresji. Tłum. J. Mach, [w:] Teoria reżyserii filmowej. Warszawa.
Cirlić D.J., Dybczyński J., Jakubowicz K., Janicki M., Witkowski J., 1992: Sztuka reklamy?, "Dialog" nr 11: 82-89.
Czartoryska U., 1973: Od pop-artu do sztuki konceptualnej. Warszawa.
Dorfles G., 1973: Reklama: retoryka a semantyka. Przeł. T. Jekiel, J. Wojnar, [w:] Człowiek zwielokrotniony. Warszawa.
Eco U., 1972: Kilka weryfikacji: komunikat reklamowy. Tłum. A. Weinsberg. [w:] Pejzaż semiotyczny. Warszawa.
Eco U., 1990: Innowacja i powtórzenie: pomiędzy modernistyczna i postmodernistyczna estetyka. Tłum. T. Rutkowska. "Przekazy i opinie", nr 1-2: 12-35.
Elgozy G., 1973: Paradoksy reklamy. Tłum. K. Błoński. Warszawa.
Finkielkraut A., 1992: Porażka myślenia. Tłum. M. Ochab. Warszawa.
Fotografia reklamowa, 1991 [w:] "6x9 fotografia" wydanie monograficzne, nr 4.
Freud Z., 1967: Człowiek, religia, kultura. Tłum. J. Prorcopiuk. Warszawa.
Foucault M, 1988: Panoptyzm. Przeł. B. Banasiak. "Literatura na świecie", nr 6: 275-307.
Fromm E., 1992: O sztuce miłości. Przeł. A. Bogdański. Warszawa.
Godzic W. 1979: U podstaw retoryki języka filmu. "Kino", nr 1: 27-28.
Godzic W:, 1984: Film i metafora. Pojęcie metafory w historii myśli filmowej. Katowice.
Godzic W., 1991: Transformalistyczna teoria kina, [w:] Autor - Film - Odbiorca, red. A. Helman. Wrocław.
Gołaszewska M., 1984: Estetyka i antyestetyka. Warszawa.
Gwóźdź A., 1992: Tekst filmowy w telewizji, [w:] Kultura. Komunikacja. Film. Kraków.
Helman A., 1988: Problemy ideologii w filmie w świetle teorii radykalne - lewicowych. "Przekazy i opinie", nr 1-2: 77-87.
Helman A.. 1991: Ideologia. Hasło ze Słownika pojęć filmowych. Wrocław. Helman A.. 1992: Co to jest kino. Kraków.
Hingston P., 1992: Wielka księga marketingu. Przeł. M. Perek. Kraków.
Honnef K.. 1991: Andy Warhol 1928-1987. Sztuka użytkowa. Tłum. M. Meyer. Poznań.
Hopfmger M., 1990: Audiowizualność kultury i kultura audiowizualność, [w:] Kino: Gest - Ciało - Ruch. Wrocław.
Klose L. J., 1991: Reklama filmowa - drogowskaz do raju konsumenta. "Powiększenie", nr 3-4: 113-116.
Klęczek R., Kowal W., Waniowski P., Woźniczka J., 1992: Marketing. Jak się to robi. Ossolineum.
Kłoskowska A., 1983: Kultura masowa. Warszawa.
Kołakowski L., 1967: Kultura i fetysze. Warszawa.
Kracauer S., 1958: Hitlerowski film wojenny w służbie propagandy. Dodatek, [w:] Od Caligariego do Hitlera. Tłum. W. Wertenstein, E. Skrzywanowa. Warszawa.
Leduc R., 1983: Qu'est - ce que la publicité? Paris.
Lotman J., 1983: Kino a język mitologiczny. Tłum. J. Faryno, T. Miczka, [w:] Semiotyka filmu. Warszawa.
Mańka A., 1999: Twarze zza kadru. + Trójkąt miłosny. + Polskie z importu. Wszystkie teksty w: "Businessman Magazine. Rynek Reklamy", czerwiec 1999.
Mańka A., 2002: Wielki Brat jako produkt reklamowy. "Kultura Popularna", 1 września.
McLuhan M., 1975: Wybór pism. Tłum. K. Jakubowicz. Warszawa.
Metz Ch., 1989: Pragnienie i jego brak. Tłum. A. Helman. "Film na świecie", nr 369: 18-24.
Moles A., 1977: Kultura mozaikowa a środki komunikowania masowego. Tłum J. Danecki."Kino" nr 1: 30-31.
Morin E., 1975: Kino i wyobraźnia. Przekł. K. Eberhardt. Warszawa. Osiatyński W.. 1971: W kręgu mitu amerykańskiego. Warszawa.
Pospiszyl K. 1991, Freud. Człowiek, dzieło. Warszawa.
Pryluck C.. 1988: Źródła znaczenia w filmie i telewizji. Przeł. J. Mach. Warszawa.
Przylipiak M.. 1991: Uwagi o serialu TV. "Konkurs", nr 4/5: 19-25.
Rosińska Z.. 1985: Psychoanalityczne myślenie o sztuce. Warszawa.
Russel J.T.. Lane R., 1991: Kleppner's advertising procedurę. New York.
Shreder K.. Yestergaard T., 1985: The Ideology of Advertising, [in:j The Language of Advertising. Oxford.
Silver J., 1988: Wszystko o rodzinie mafijnej: "Ojciec chrzestny". Przekł. E. Wilk, [w:] Sztuka filmowej interpretacji. Antologia przekładów pod red. W. Godzica. Kraków.
Silverstone R., 1990: Telewizja, retoryka i powrót do tego, co nieświadome. Uwagi o miejscu wtórnej przedpiśmienności w kulturze współczesnej. Tłum J. Siwiński.
"Przekazy i opinie", nr 1-2: 37-60.
Spitzer L., 1980: Amerykańska reklama jako sztuka popularna. Przeł. K. Biskupski, [w:J] Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński. Warszawa.
Stachówna G., 1992: Lustro telewizyjnej reklamy. "Film" nr 31: 23. ToeplitzK.T., 1991: Aspekty prawne reklamy telewizyjnej. "Powiększenie", nr 3-4:108-110.
Wasilewski P., 1991:
Wielka sztuka za wielkie pieniądze. "Powiększenie", nr 3-4: 92-102. Wilk E., 1988: Amerykańska propozycja analizy ideologicznej, [w:] Sztuka filmowej interpretacji. Antologia przekładów pod red. W. Godzica. Kraków.
Wood P., 1993: Telewizja jako sen. Przekł. J. Ziemek, [w:] Interpretacja dzieła filmowego, red. W. Godzic. Kraków.

rafalek999
Nowy(a)
Posty: 31
Rejestracja: 04 mar (pt) 2005, 01:00:00

Post autor: rafalek999 » 04 mar (pt) 2005, 16:28:34

garść... ;)

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

praca pisemna o reklamie

Post autor: andy » 04 mar (pt) 2005, 16:38:00

Naprawdę to garść; ok. 2/3 bibliografii z mojej mgr o filmie reklamowym. :-D

Chodzi mi o to, żebyś miał z czego wybrać, jeśli chcesz mieć więcej nie ma problemu :mrgreen:

Poza tym proponuję Ci wędrówkę po innych postach w tej sekcji; niektóre nasze odpowiedzi się nieco powtarzają, bowiem prośby podobne, ale może coś ciekawego znajdziesz.

Gość

Post autor: Gość » 04 mar (pt) 2005, 19:34:12

ale ja naprawde jestem bardzo zadowolony z twojego pierwszego posta... dałem specjlnie byzke " ;) " zebys nie wzioł do siebie tego w złym sensie.... ps skoro pisałes prace o filmie reklamowym, moze zawarłes w nim tresci w jakims stopniu spokrewnione z moim tematem... jezeli bys mi je udostepnił to był bym Ci bardzo wdzieczny, jakby co to mój email wojtkowski2@o2.pl ... zrozumiem jesli odmówisz w koncu to twoja praca. Ponadto pozycje które mi podałes w pierwszym poscie ... krótko móiwąc jest ich troche dużo i nie mam zamiaru ich wszystkich czytaćć... jesli jestes w stanie to wyselekcjonuj mi 5-10 tytułów w któych twoim zdaniem bedzie zawarte stosunkowo duzo tego co potrzebuje.



Moja praca na mature ustna naprawde nie musi byc rewelacyjna... szczeże mówiac to nawet mnie nie obchodzi to co z tego dostane... byle by zaliczyc... szczeże mówiąć to i tak nikogo to nie obchodzi bo wynik nie jest brany pod uwage nawet na wyższej uczelni przy rekrutacji.
Prawda jest taka ze cała ta prezentacja "jest bo jest" widocznie kuratoria chciały zostawic jakis wewnetrzny egzamin nauczysielom po to by mogli ewentualnie mscic sie na uczniach za te 3 lata nauki... z tym ze chyba nikt nie zamierza sie ,mscic tym bardziej sprawdzan jest niepotrzebny moim zdaniem. Kolejna prawda to taka ze u mnie pół klasy płaci za gotowa prace... ceby od 150zzł -250zł , a ja durny sie w to bawie bo szkoda mi kasy a rodzice mi na to w życiu nie dadza hajsu, z drugiej strony temat interesujacy... ZASTANAWIAM SIE NAWET CZY NIE ISC DO TEJ WASZEJ SZKOŁY REKLAMY .... dobrze że zrobiliscie takie forum z pomoca dla uczniów... ja szukałem forum na którym być moze ktoś mi pomoże, i być może znalażłem sobie szkołę... PS JEDNO PYTANIE CZY W TEJ SZKOLE MOZNA STUDIOWAĆ ZA DARMO ??? czesne nie sa takie wysokie ale jezeli zauważyłbym ze trafiłem pod zły adress tzn to nie jest robota dla mnie szkodaby mi było wyłożonej kasy... prawda jest taka ze jest to szkoła moimzdaniem dla ludzi z pasja ... . JESZCZE JEDNO ... ŁATWO PO TEJ SZKOLE ZNALEŚĆ PRACĘ??? SŁYSZAŁEM ZE W REKLAMIE DOBRZE SIE ZARABIA....

rafalek999
Nowy(a)
Posty: 31
Rejestracja: 04 mar (pt) 2005, 01:00:00

Post autor: rafalek999 » 04 mar (pt) 2005, 20:10:52

testuje nowy obrazek

ODPOWIEDZ