język reklamy i świat jaki kreuje
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
język reklamy i świat jaki kreuje
proszę o pomoc. moj temat brzmi: " dokonując analizy różnych reklam wyjaśnij jaki obraz świata one kreują" przeczytalam już pare książek i mam pewną wiedze na temat języka w reklamie. moj problem jest nastepujacy: musze opracowac ten temat na przykładzie reklam telewizyjnych, prasowych, radiowych oraz na billboardach i brakuje mi odnośników czyli reklam. Uważam że jest to za dużo przykładów i łatwiej by było skupic sie na jednym, ale nie mam tak łatwo. Nie mam zielonego pojęcia jakie reklamy przedstawic i proszę o pomoc. myślałam nad reklama jakiegos produktu typu proszek itd., oraz reklamę prestiżową ale co dalej?? jak mam to przedstawic?nie mam ogolnego planu tej prezentacji. nie wiem jak zacząć:(( czasu coraz mniej......
mój email: doma202@wp.pl
mój email: doma202@wp.pl
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
reklama marketing ideologia pop-art
Najprościej i najkrócej mówiąc reklama kreuje świat konsumpcji.
Swiat idealny, często przypominający bogów z Olimpu.
Kreuje także świat potrzeb / zachcianek (needs / wants).
Tworzy problemy (np. za mało masz energii itd.) i proponuje rozwiązanie: nasz produkt sprawi, że twoje problemy znikną.
(niezależnie od tego jaką reklamę będziesz analizować, w sposób jawny, lub "niewprost" dostrzeżesz takie manipulacje / motywy)
I jescze kilka luźnych uwag:
/"nietypowe definicje"/
1. Reklama to sztuka uwodzenia.
2. Marketing jest sztuką zdobywania ludzkich umysłów.
3. Reklama jest tym, co wzbudza chęć na to, co jest niezbędne i sprawia, że jest niezbędne to, na co ma się ochotę (Robert Leduc, cytat z "Qu'est-ce que la publicite")
4. To pieniądz sprawia, że sztuka staje się piękna i pociągająca. Business-Art to szczebel wyżej od sztuki. Zaczynałem jako artysta komercyjny, a chciałbym skończyć jak Business-Artist (Andy Warhol)
5. (...) Nie ma już sztuki (np. wszystko, co istnieje jest piękne, a wobec tego, po cóż sztuka? All is pretty - to hasło pop-artu); nie można też wydzielić odrębnej klasy przedmiotów, którym przysługiwałoby miano dzieł sztuki - dziełem jest po prostu to, co za dzieło uważamy (rozpoczęło się to od słynnej rzeźby Duchampa - muszli klozetowej eksponowanej na wystawie jako "Fontanna"); za proces artystyczny uznane zostało nawet mówienie o sztuce, definiowanie, czy jest, czy też czym nie jest sztuka, dzieło" (Maria Gołaszewska, "Estetyka i antyestetyka")
6. [Co robi z nami reklama? Doskonale obrazuje to cytat z "Diabelskiego drzewa" Kosińskiego]
Synonimami słowa "bogaty" są między innymi: niezależny, kapitalista, produktywny, żyzny, wzbudzający szacunek, majestatyczny, estetyczny, aromatyczny, rozkoszny, wyborny i harmonijny. Natomiast synonimy słowa "biedny" są następujące: zakłapotany, zubożały, wyczerpany, nieszczęśliwy, gorszy, trywialny, nędzny, wzbudzający pogardę, ułomny, bezwartościowy, wulgarny, podły, zwietrzały, mdły, niestosowny, kiepski, stęchły, posępny, wzbudzający litość.
7. Żyjemy wewnątrz mediów. My jesteśmy ich zawartością. Obrazy telewizyjne przychodzą do nas szybko i w takiej obfitości, iż pochłaniają nas i piętnują. Jesteśmy w nich pogrążeni. To jest podobne do wskakiwania do wody. Jesteśmy otoczeni, a to, co otoczone bierze udział. Telewizja nie spływa po nas, a potem "opuszcza nasze umysły". Ona wchodzi w umysł bardzo głęboko. Podświadomość to świat, w którym wszystko magazynujemy, nie tylko fragmenty, a telewizja tę podświadomość rowija i powiększa (Ted Carpenter z tekstu Petera Wooda "Telewizja jako sen")
8. [najważniejszym dla reklamy mitem jest mit konsumpcji] To mit wiecznej, zawsze uśmiechniętej młodości, mit stałej gotowości seksualnej, mit gargantuicznego apetytu, mit odwagi i inicjatywy, to mit wiecznego nowatorstwa, wiecznej eksploracji, wiecznego optymizmu. (Mieczysław Porębski)
9. [o problemach z badaniami rynku] Ludzie często nieświadomie i biernie poddają się naciskowi i przyjmują mechaniczne wzorce postaw, zachowań, a nawet, a nawet myślenia. Ankietowani przez socjologów bardzo często udzielają odpowiedzi oczekiwanej, w ich przekonaniu, przez zadających pytanie. (Eugeniusz Wilk, "Amerykańska propozycja analizy ideologicznej", [w:] Sztuka filmowej interpretacji. Antologia przekładów pod red. W. Godzica. Kraków.
10. Polecam lekturę z naszego forum <a href="http://www.szkolareklamy.pl/ftopicp-12021-.html#12021"> Głupota dźwignią reklamy</a>.
Swiat idealny, często przypominający bogów z Olimpu.
Kreuje także świat potrzeb / zachcianek (needs / wants).
Tworzy problemy (np. za mało masz energii itd.) i proponuje rozwiązanie: nasz produkt sprawi, że twoje problemy znikną.
(niezależnie od tego jaką reklamę będziesz analizować, w sposób jawny, lub "niewprost" dostrzeżesz takie manipulacje / motywy)
I jescze kilka luźnych uwag:
/"nietypowe definicje"/
1. Reklama to sztuka uwodzenia.
2. Marketing jest sztuką zdobywania ludzkich umysłów.
3. Reklama jest tym, co wzbudza chęć na to, co jest niezbędne i sprawia, że jest niezbędne to, na co ma się ochotę (Robert Leduc, cytat z "Qu'est-ce que la publicite")
4. To pieniądz sprawia, że sztuka staje się piękna i pociągająca. Business-Art to szczebel wyżej od sztuki. Zaczynałem jako artysta komercyjny, a chciałbym skończyć jak Business-Artist (Andy Warhol)
5. (...) Nie ma już sztuki (np. wszystko, co istnieje jest piękne, a wobec tego, po cóż sztuka? All is pretty - to hasło pop-artu); nie można też wydzielić odrębnej klasy przedmiotów, którym przysługiwałoby miano dzieł sztuki - dziełem jest po prostu to, co za dzieło uważamy (rozpoczęło się to od słynnej rzeźby Duchampa - muszli klozetowej eksponowanej na wystawie jako "Fontanna"); za proces artystyczny uznane zostało nawet mówienie o sztuce, definiowanie, czy jest, czy też czym nie jest sztuka, dzieło" (Maria Gołaszewska, "Estetyka i antyestetyka")
6. [Co robi z nami reklama? Doskonale obrazuje to cytat z "Diabelskiego drzewa" Kosińskiego]
Synonimami słowa "bogaty" są między innymi: niezależny, kapitalista, produktywny, żyzny, wzbudzający szacunek, majestatyczny, estetyczny, aromatyczny, rozkoszny, wyborny i harmonijny. Natomiast synonimy słowa "biedny" są następujące: zakłapotany, zubożały, wyczerpany, nieszczęśliwy, gorszy, trywialny, nędzny, wzbudzający pogardę, ułomny, bezwartościowy, wulgarny, podły, zwietrzały, mdły, niestosowny, kiepski, stęchły, posępny, wzbudzający litość.
7. Żyjemy wewnątrz mediów. My jesteśmy ich zawartością. Obrazy telewizyjne przychodzą do nas szybko i w takiej obfitości, iż pochłaniają nas i piętnują. Jesteśmy w nich pogrążeni. To jest podobne do wskakiwania do wody. Jesteśmy otoczeni, a to, co otoczone bierze udział. Telewizja nie spływa po nas, a potem "opuszcza nasze umysły". Ona wchodzi w umysł bardzo głęboko. Podświadomość to świat, w którym wszystko magazynujemy, nie tylko fragmenty, a telewizja tę podświadomość rowija i powiększa (Ted Carpenter z tekstu Petera Wooda "Telewizja jako sen")
8. [najważniejszym dla reklamy mitem jest mit konsumpcji] To mit wiecznej, zawsze uśmiechniętej młodości, mit stałej gotowości seksualnej, mit gargantuicznego apetytu, mit odwagi i inicjatywy, to mit wiecznego nowatorstwa, wiecznej eksploracji, wiecznego optymizmu. (Mieczysław Porębski)
9. [o problemach z badaniami rynku] Ludzie często nieświadomie i biernie poddają się naciskowi i przyjmują mechaniczne wzorce postaw, zachowań, a nawet, a nawet myślenia. Ankietowani przez socjologów bardzo często udzielają odpowiedzi oczekiwanej, w ich przekonaniu, przez zadających pytanie. (Eugeniusz Wilk, "Amerykańska propozycja analizy ideologicznej", [w:] Sztuka filmowej interpretacji. Antologia przekładów pod red. W. Godzica. Kraków.
10. Polecam lekturę z naszego forum <a href="http://www.szkolareklamy.pl/ftopicp-12021-.html#12021"> Głupota dźwignią reklamy</a>.
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
video, reklama TV
Moja chyba nie mieć
Ale jeśli nie otrzymałabyś szybko odpowiedzi co jakiś czas się przypominaj. Teraz są ferie
Ktoś, kto ma tę reklamę może np. odpoczywać właśnie na Proxima Centauri 
pozdrowienia



pozdrowienia
ludzie pomocy :)
W tym roku mam mature, na polski ustny wybrałem temat : Przeanalizuj różne przekazy reklamowe (język, świat przedstawiony, bohaterowie, struktura, kompozycję, budowa). Jaki obraz świata one kreują?
Pomocy !! Potrzeba mi filmikow z reklamami, a nie mam pojecia gdzie takie mozna znalezc
szczegoolnie licze na pomoc Kitki
Pomocy !! Potrzeba mi filmikow z reklamami, a nie mam pojecia gdzie takie mozna znalezc


-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
ideologia reklamy
Peps, jaki świat kreują - masz garść informacji "kilka pięter" wyżej. Skąd wziąć reklamy? Dziennie rozmaite stacje emitują ich bez liku niemal. Po prostu nagrywaj bloki reklam z różnych stacji TV, za tydzień będziesz miał zapewne całą kasetę zapełnioną.
Mam nadzieję, że to nie jest trudne zadanie?
Mam nadzieję, że to nie jest trudne zadanie?

-
- Nowy(a)
- Posty: 41
- Rejestracja: 08 mar (wt) 2005, 01:00:00
-
- Nowy(a)
- Posty: 41
- Rejestracja: 08 mar (wt) 2005, 01:00:00
Ja potrzebuje rowniez paru reklam.
Reklama Simplusa - Z tych pierwszych w ktorej chodzil ten bialy ludzic i powtarzal " Simplus Super "
Reklama - Mr. Muscle - ta w ktorym uzyta jest karykatura w celu ukazania jak zachowuje sie facet ktory nie uzywa tego produktu.
Reklama Whiskas w ktorej jest mowa " Twoj kot kupowalby Whiskas "
I tu najwiekszy problem Reklama telefonu Motorola nie wiem jaki model w reklamie widzimy chlopaka ktory spiewa a raczej falszuje do swojej dziewczyny " Jestes dla mnie wszystkim " Ta rekalma byla emitowana 2-3-4 lata temu ;/
Reklama Simplusa - Z tych pierwszych w ktorej chodzil ten bialy ludzic i powtarzal " Simplus Super "
Reklama - Mr. Muscle - ta w ktorym uzyta jest karykatura w celu ukazania jak zachowuje sie facet ktory nie uzywa tego produktu.

Reklama Whiskas w ktorej jest mowa " Twoj kot kupowalby Whiskas "
I tu najwiekszy problem Reklama telefonu Motorola nie wiem jaki model w reklamie widzimy chlopaka ktory spiewa a raczej falszuje do swojej dziewczyny " Jestes dla mnie wszystkim " Ta rekalma byla emitowana 2-3-4 lata temu ;/
-
- Bywalec
- Posty: 449
- Rejestracja: 07 wrz (wt) 2004, 02:00:00
http://www.szkolareklamy.pl/ftopic-1797 ... sc-45.htmlGoSuPiCaSsO pisze:Na moj gust Andy to jakas szycha![]()

-
- Nowy(a)
- Posty: 41
- Rejestracja: 08 mar (wt) 2005, 01:00:00
Mam ten sam temat. Potrzebuje stronek linkow wszystkiego co wiecie gdzie mozna znalezc Pliki wideo z reklamami polskimi.
Widzialem cos w ktorys yopicach mysle ze dobrze by bylo te linki trzmac w 1 topicu. Wiec powklejajcie linki do tych stronek z ktorych mozna sciagnac nagrania. Bylbym bardzo wdzieczny.
Widzialem cos w ktorys yopicach mysle ze dobrze by bylo te linki trzmac w 1 topicu. Wiec powklejajcie linki do tych stronek z ktorych mozna sciagnac nagrania. Bylbym bardzo wdzieczny.
-
- Nowy(a)
- Posty: 41
- Rejestracja: 08 mar (wt) 2005, 01:00:00
Hej, Mam ten sam temat i 10 dni do prezentacji. po zebraniu materiałów właśnie biorę się do pracy. Planuje przedstawic na laptopie 2 może 3 reklamy sportowe (Nike - Just do it ,Adidas - Want to play) i przeanalizowac ich hasla reklamowe, zaś poruszając temat "zwykłych" reklam bilbordowych, przedstawie je w postaci np zdjęcia lub plakatu i takze postaram sie przeanalizować dogłębnie ich przesłanie. Mam nadzieje że będzie dobrze zwłaszcza ze przepustke na studia już mam (index w ręku) lecz mature musze zdać 
Pozdrawiam serdecznie

Pozdrawiam serdecznie