Zarząd WSR postanowił zaprenumerować tygodnik.
Wczoraj skupiliśmy się na następujących aspektach:
1. Cel zajęć: zapoznawanie Słuchaczy wszystkich specjalizacji z najnowszymi trendami w reklamie, marketingu, reklamie itd. w świecie. Materiału oczywiście będzie nam dostarczał tygognik, zaś wybór i tłumaczenia na użytek zajęć robię na razie samodzielnie.
2. Wstępem do zajęć było skoncetrowanie się na "Stuleciu reklamy", specjalnym wydaniu "The Adverting Age"; znajduje się tam m. in. 100 najsłynniejszych kampanii reklamowych, 100 najważniejszych postaci reklamy, 10 najważniejszych ikon reklamowych. (Od przyszłego tygodnia będę zamieszaczał materiały do zajęć).
3. Omówiliśmy rynek najważniejszcy agencji reklamowych w Polsce / świecie (międzynorodowe firmy reklamowe mające także biura w Polsce).
4. Nie ma w Internecie info o historii tygodnika; wysłałem zatem maila do redakcji w Nowym Jorku z prośbą o materiały. Jak przystało na amerykańskie standardy, od których dzielą nas lata świetlne, w ciągu 1,5 godziny otrzymałem wyczerpującą odpowiedź; prawdopodobnie jeszcze w przyszłym tygodniu redakcja The Advertising Age prześle do WSR książkę prezentującą tygodnik, wydawcę itp.
5. W celu zmaksymalizowania korzyści z zajęć, które prawdopodobnie będą odbywać sie do końca semetru
a) będę publikował zawczasu wszystkie terminy i ich znaczenia (niewykluczone, że przygotujemy nową encyklopedię, The Advertisin Age,
b) na ile to będzie możliwie prezentował najciekawsze materiały wizualne z rzutnika.
Wszystkie egzemplarze tygodnika będą oczywiście do dyspozycji Słuchaczy WSR w naszej czytelni.
Dziękuję bardzo bardzo kameralnej grupie, która zdecydowała się na udział w dodatkowych zajęciach.
A także Sławkowi, który jest jest inicjatorem przedsięwzięcia i do prowadzenia zajęć namówił mnie.
Dzięki temu co tydzień z pierwszej ręki będziemy mogli przeczytać co dzieje sie w świecie reklamy -na świecie. Z najlepszego źródła (również na świecie
