Advertising Age. Nowe trendy marketingowe
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
Advertising Age. Nowe trendy marketingowe
W środę o 13:45 obyły się pierwsze zajęcia "The Adverting Age". Tytuł zajęć "mówi sam za siebie". To najsłynniejszy i najbardziej prestiżowy magazyn poświęcony reklamie. Redagowany w j. agielskim, wydawany w cyklu tygodniowym.
Zarząd WSR postanowił zaprenumerować tygodnik.
Wczoraj skupiliśmy się na następujących aspektach:
1. Cel zajęć: zapoznawanie Słuchaczy wszystkich specjalizacji z najnowszymi trendami w reklamie, marketingu, reklamie itd. w świecie. Materiału oczywiście będzie nam dostarczał tygognik, zaś wybór i tłumaczenia na użytek zajęć robię na razie samodzielnie.
2. Wstępem do zajęć było skoncetrowanie się na "Stuleciu reklamy", specjalnym wydaniu "The Adverting Age"; znajduje się tam m. in. 100 najsłynniejszych kampanii reklamowych, 100 najważniejszych postaci reklamy, 10 najważniejszych ikon reklamowych. (Od przyszłego tygodnia będę zamieszaczał materiały do zajęć).
3. Omówiliśmy rynek najważniejszcy agencji reklamowych w Polsce / świecie (międzynorodowe firmy reklamowe mające także biura w Polsce).
4. Nie ma w Internecie info o historii tygodnika; wysłałem zatem maila do redakcji w Nowym Jorku z prośbą o materiały. Jak przystało na amerykańskie standardy, od których dzielą nas lata świetlne, w ciągu 1,5 godziny otrzymałem wyczerpującą odpowiedź; prawdopodobnie jeszcze w przyszłym tygodniu redakcja The Advertising Age prześle do WSR książkę prezentującą tygodnik, wydawcę itp.
5. W celu zmaksymalizowania korzyści z zajęć, które prawdopodobnie będą odbywać sie do końca semetru
a) będę publikował zawczasu wszystkie terminy i ich znaczenia (niewykluczone, że przygotujemy nową encyklopedię, The Advertisin Age,
b) na ile to będzie możliwie prezentował najciekawsze materiały wizualne w formie audiowizualnej.
Wszystkie egzemplarze tygodnika będą oczywiście do dyspozycji Słuchaczy WSR w naszej czytelni.
P.S. Byłbym wdzięczny, gdyby TYM RAZEM ten topic służył wymianie informacji zgodnie z jego tematem. Kwestie lingwistyczne, dotyczące języków obcych można wszak z rozmachem ogromnym prowadzić gdzie indziej. Miejsca ci u nas wszak dostatek.
Zarząd WSR postanowił zaprenumerować tygodnik.
Wczoraj skupiliśmy się na następujących aspektach:
1. Cel zajęć: zapoznawanie Słuchaczy wszystkich specjalizacji z najnowszymi trendami w reklamie, marketingu, reklamie itd. w świecie. Materiału oczywiście będzie nam dostarczał tygognik, zaś wybór i tłumaczenia na użytek zajęć robię na razie samodzielnie.
2. Wstępem do zajęć było skoncetrowanie się na "Stuleciu reklamy", specjalnym wydaniu "The Adverting Age"; znajduje się tam m. in. 100 najsłynniejszych kampanii reklamowych, 100 najważniejszych postaci reklamy, 10 najważniejszych ikon reklamowych. (Od przyszłego tygodnia będę zamieszaczał materiały do zajęć).
3. Omówiliśmy rynek najważniejszcy agencji reklamowych w Polsce / świecie (międzynorodowe firmy reklamowe mające także biura w Polsce).
4. Nie ma w Internecie info o historii tygodnika; wysłałem zatem maila do redakcji w Nowym Jorku z prośbą o materiały. Jak przystało na amerykańskie standardy, od których dzielą nas lata świetlne, w ciągu 1,5 godziny otrzymałem wyczerpującą odpowiedź; prawdopodobnie jeszcze w przyszłym tygodniu redakcja The Advertising Age prześle do WSR książkę prezentującą tygodnik, wydawcę itp.
5. W celu zmaksymalizowania korzyści z zajęć, które prawdopodobnie będą odbywać sie do końca semetru
a) będę publikował zawczasu wszystkie terminy i ich znaczenia (niewykluczone, że przygotujemy nową encyklopedię, The Advertisin Age,
b) na ile to będzie możliwie prezentował najciekawsze materiały wizualne w formie audiowizualnej.
Wszystkie egzemplarze tygodnika będą oczywiście do dyspozycji Słuchaczy WSR w naszej czytelni.
P.S. Byłbym wdzięczny, gdyby TYM RAZEM ten topic służył wymianie informacji zgodnie z jego tematem. Kwestie lingwistyczne, dotyczące języków obcych można wszak z rozmachem ogromnym prowadzić gdzie indziej. Miejsca ci u nas wszak dostatek.
Ostatnio zmieniony 22 kwie (pt) 2005, 15:06:30 przez andy, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
The Advertising Age
W środę odbędą się drugie zajęcia "The Advertising Age".
(W tym tygodniu nie dało się, bowiem byłem z Sławkiem na Wizualiach w Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, z "krótką" prelekcją; za nieoczekiwane odwołanie zajęć raz jeszcze przepraszam).
Redakcja Ad Age przesłała mi w wersji gutenbergowskiej historię tygodnika, zaś polski kolporter dostarczył dziś do WSR nr March 21, 2005 (pierwszy numer po zaprenumerowaniu przez WSR).
Oto planowany porządek zajęć:
1. Historia Ad Age
2. Krótka dyskusja
3. Przegląd numeru z 1999 "Wiek reklamy" (proszę zajrzeć do naszej linkowni, można tam kilka informacji znaleźć: kampanie reklamowe, postaci, krótki szkic eseju o ikonach zamieszczę do ściągnięcia w przyszłym tygodniu)
4. Przegląd najciekawszych wydarzeń w świecie reklamy wg najnowszego wydania tygodnika Advertising Age.
5. Bardzo zależałoby mi na przygotowywaniu fotek, prezentacji w PowerPoincie na każde nasze spotkanie.
Za każdą pomoc, np. skanowanie itp. będę ogromnie wdzięczny.
6. Chciałbym także przygotować słownik / Encyklopedię Advertising Age, także serdecznie zapraszam do współpracy.
7. Przedstawię listę tematów / tekstów dla zainteresowanych tłumaczeniem i krótkimi wystąpieniami.
P.S. Byłbym wdzięczny, gdyby TYM RAZEM ten topic służył wymianie informacji zgodnie z jego tematem. Kwestie lingwistyczne, dotyczące języków obcych można wszak z rozmachem ogromnym prowadzić gdzie indziej. Miejsca ci u nas wszak dostatek.
(W tym tygodniu nie dało się, bowiem byłem z Sławkiem na Wizualiach w Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, z "krótką" prelekcją; za nieoczekiwane odwołanie zajęć raz jeszcze przepraszam).
Redakcja Ad Age przesłała mi w wersji gutenbergowskiej historię tygodnika, zaś polski kolporter dostarczył dziś do WSR nr March 21, 2005 (pierwszy numer po zaprenumerowaniu przez WSR).
Oto planowany porządek zajęć:
1. Historia Ad Age
2. Krótka dyskusja
3. Przegląd numeru z 1999 "Wiek reklamy" (proszę zajrzeć do naszej linkowni, można tam kilka informacji znaleźć: kampanie reklamowe, postaci, krótki szkic eseju o ikonach zamieszczę do ściągnięcia w przyszłym tygodniu)
4. Przegląd najciekawszych wydarzeń w świecie reklamy wg najnowszego wydania tygodnika Advertising Age.
5. Bardzo zależałoby mi na przygotowywaniu fotek, prezentacji w PowerPoincie na każde nasze spotkanie.
Za każdą pomoc, np. skanowanie itp. będę ogromnie wdzięczny.
6. Chciałbym także przygotować słownik / Encyklopedię Advertising Age, także serdecznie zapraszam do współpracy.
7. Przedstawię listę tematów / tekstów dla zainteresowanych tłumaczeniem i krótkimi wystąpieniami.
P.S. Byłbym wdzięczny, gdyby TYM RAZEM ten topic służył wymianie informacji zgodnie z jego tematem. Kwestie lingwistyczne, dotyczące języków obcych można wszak z rozmachem ogromnym prowadzić gdzie indziej. Miejsca ci u nas wszak dostatek.
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
Advertising Century. Ikony reklamowe
10 najważniejszych ikon reklamowych:
The Marlboro Man - Marlboro cigarettes
Ronald McDonald - McDonald's restaurants
The Green Giant - Green Giant vegetables
Betty Crocker - Betty Crocker food products
The Energizer Bunny - Eveready Energizer batteries
The Pillsbury Doughboy - Assorted Pillsbury foods
Aunt Jemima - Aunt Jemima pancake mixes and syrup
The Michelin Man - Michelin tires
Tony the Tiger - Kellogg's Sugar Frosted Flakes
Elsie - Borden dairy products
Proszę rzucić okiem na notatki do ikon reklamowych, to luźne tłumaczenie prezentujące <a href="http://republika.pl/andman/ikony.doc" target="_blank"> trzy pierwsze ikony</a>.
The Marlboro Man - Marlboro cigarettes
Ronald McDonald - McDonald's restaurants
The Green Giant - Green Giant vegetables
Betty Crocker - Betty Crocker food products
The Energizer Bunny - Eveready Energizer batteries
The Pillsbury Doughboy - Assorted Pillsbury foods
Aunt Jemima - Aunt Jemima pancake mixes and syrup
The Michelin Man - Michelin tires
Tony the Tiger - Kellogg's Sugar Frosted Flakes
Elsie - Borden dairy products
Proszę rzucić okiem na notatki do ikon reklamowych, to luźne tłumaczenie prezentujące <a href="http://republika.pl/andman/ikony.doc" target="_blank"> trzy pierwsze ikony</a>.
Ostatnio zmieniony 22 kwie (pt) 2005, 16:35:57 przez andy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
Agencje reklamowe
Wiodące agencje reklamowe
Jak wielokrotnie wspominałem na naszych zajęciach trudniej będzie zrozumieć istotę większości kampanii reklamowych, tych współczesnych, jak i wymienianych przez tygodnik w rankingu TOP 100 ADVERTISING CAMPAIGNS bez znajomości nazw wiodących agencji reklamowych na świecie, także w Polsce.
Na początek sądzę, że wystarczy jeśli w pamięć zapadną następujące agencje reklamowe.
Leo Burnett
Saatchi & Saatchi
Grey
BBDO
TBWA
DDB
McCann-Erickson
Low GGK
FCB
Publicis
J.Walter Thompson
Ogilvy
Euro RSCG
W pewnym sensie znajomość tych nazw to wierzchołek "góry agencyjnej", bowiem najczęściej w wersjach lokalnych agencje najczęściej "absorbują" do podstawowej nazwy miejsce, w którym znajduje się filia, wchodzą w rozmaite interakcje z miejscowymi firmami.
Rzućmy okiem na Leo Burnetta.
1. Nalezy agencja do sieci PUBLICIS GROUP (o najważniejszych sieciach przy innej okazji)
2. Pełna nazwa tej międzynarodowej agencji z kilkudziesięcioma filiami brzmi Leo Burnett Worldwide
3. W Polsce działa pod nazwą Leo Burnet Group, w skład jej wchodzą:
Leo Burnett Warsaw
G7
PZL (nazwa od Przybora, Zaniewski - niegdyś wyróżniających się szefów kreatywnych w agencji Grey) oral Ltd. - jak wiemy polski odpowiednik Ltd. to Spółka z o. o.
Starcom (dom miediowy)
Starlink (dom mediowy)
iLeo (agencja BTL oraz interaktywna)
180˚ PR
mADical (agencja specjalizująca się w branży medycznej"
Na pozór wydaje się to dość trudną materią, kilka wielkich sieci, w nich mniejsze, w ramach tych mniejszych agencje specjalizujące się w ściśle określonych obszarach reklamowego biznesu. Jednak o tych agencjach w każdym numerze AA przeczytamy, liczba "klonów" w ramach jednej sieci wynika z potrzeby pewnej specjalizacji, łączenie w sieci ma tę zaletę, że jednego klienta można obsługiwać na wielu rynkach itd.
Te i inne meandry reklamowego biznesu będą stawały sie dla nas z czasem coraz mniej złożone.
Jak wielokrotnie wspominałem na naszych zajęciach trudniej będzie zrozumieć istotę większości kampanii reklamowych, tych współczesnych, jak i wymienianych przez tygodnik w rankingu TOP 100 ADVERTISING CAMPAIGNS bez znajomości nazw wiodących agencji reklamowych na świecie, także w Polsce.
Na początek sądzę, że wystarczy jeśli w pamięć zapadną następujące agencje reklamowe.
Leo Burnett
Saatchi & Saatchi
Grey
BBDO
TBWA
DDB
McCann-Erickson
Low GGK
FCB
Publicis
J.Walter Thompson
Ogilvy
Euro RSCG
W pewnym sensie znajomość tych nazw to wierzchołek "góry agencyjnej", bowiem najczęściej w wersjach lokalnych agencje najczęściej "absorbują" do podstawowej nazwy miejsce, w którym znajduje się filia, wchodzą w rozmaite interakcje z miejscowymi firmami.
Rzućmy okiem na Leo Burnetta.
1. Nalezy agencja do sieci PUBLICIS GROUP (o najważniejszych sieciach przy innej okazji)
2. Pełna nazwa tej międzynarodowej agencji z kilkudziesięcioma filiami brzmi Leo Burnett Worldwide
3. W Polsce działa pod nazwą Leo Burnet Group, w skład jej wchodzą:
Leo Burnett Warsaw
G7
PZL (nazwa od Przybora, Zaniewski - niegdyś wyróżniających się szefów kreatywnych w agencji Grey) oral Ltd. - jak wiemy polski odpowiednik Ltd. to Spółka z o. o.
Starcom (dom miediowy)
Starlink (dom mediowy)
iLeo (agencja BTL oraz interaktywna)
180˚ PR
mADical (agencja specjalizująca się w branży medycznej"
Na pozór wydaje się to dość trudną materią, kilka wielkich sieci, w nich mniejsze, w ramach tych mniejszych agencje specjalizujące się w ściśle określonych obszarach reklamowego biznesu. Jednak o tych agencjach w każdym numerze AA przeczytamy, liczba "klonów" w ramach jednej sieci wynika z potrzeby pewnej specjalizacji, łączenie w sieci ma tę zaletę, że jednego klienta można obsługiwać na wielu rynkach itd.
Te i inne meandry reklamowego biznesu będą stawały sie dla nas z czasem coraz mniej złożone.
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
TOP 10 SLOGANS
A może małe ćwiczenie? AA opublikowała ranking 10 najważniejszych / najpopularniejszych sloganów.
Pewne źródło polskie kilka miesięcy opublikowało je z znakomitymi polskimi tłumaczeniami. Na najbliższym spotkaniu zaprezentuję je.
Ale proszę spróbować samodzielnie przetłumaczyć TOP 10 SLOGANS:
Diamonds are forever (DeBeers)
Just do it (Nike)
The pause that refreshes (Coca-Cola)
Tastes great, less filling (Miller Lite)
We try harder (Avis)
Good to the last drop (Maxwell House)
Breakfast of champions (Wheaties)
Does she ... or doesn't she? (Clairol)
When it rains it pours (Morton Salt)
Where's the beef? (Wendy's)
Oczywiście istotne jest, aby oddać tzw. ducha tekstu.
Do naszej (pożytecznej, mam nadzieję) zabawy serdecznie zapraszamy także tych, którzy nie uczestniczą w zajęciach. Jednak pod jednym warunkiem:
TYM RAZEM ten topic służy wymianie informacji zgodnie z jego tematem. Wątki poboczne, dygresje itp. proszę zamieszczać w innych, przepastnych miejscach naszego serwisu internetowego.
Pewne źródło polskie kilka miesięcy opublikowało je z znakomitymi polskimi tłumaczeniami. Na najbliższym spotkaniu zaprezentuję je.
Ale proszę spróbować samodzielnie przetłumaczyć TOP 10 SLOGANS:
Diamonds are forever (DeBeers)
Just do it (Nike)
The pause that refreshes (Coca-Cola)
Tastes great, less filling (Miller Lite)
We try harder (Avis)
Good to the last drop (Maxwell House)
Breakfast of champions (Wheaties)
Does she ... or doesn't she? (Clairol)
When it rains it pours (Morton Salt)
Where's the beef? (Wendy's)
Oczywiście istotne jest, aby oddać tzw. ducha tekstu.
Do naszej (pożytecznej, mam nadzieję) zabawy serdecznie zapraszamy także tych, którzy nie uczestniczą w zajęciach. Jednak pod jednym warunkiem:
TYM RAZEM ten topic służy wymianie informacji zgodnie z jego tematem. Wątki poboczne, dygresje itp. proszę zamieszczać w innych, przepastnych miejscach naszego serwisu internetowego.
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
ad history
Poznając każdą dziedzinę sztuki, nauki itp. ważne jest, aby poznać jej historię.
Nasze zajęcia mają "charakter modułowy". Podstawą są oczywiście informacje, często bezcenne z AA, ale niekiedy aby lepiej je zrozumieć potrzebne są wyjaśnienia rozmaitych patentów. W jednych z postów powyżej znajduje się np. zarys rynku agencji reklamowych. Kiedy mówimy o jakiejś kampanii reklamowej musimy znać agencję nie tylko z nazwy, ale także przynajmniej podstawowe informacje o jej dokonaniach, stylu (jest wiele sieciowych agencji reklamowych, które dzięki założycielom lub wyróżniającym się twórcom do pracy w nich zaangażowanych są znane z jakiegoś wyrazistego stylu) itp.
Teraz pozwolę sobie przygotować garść informacji, które AA traktuje jako najistotniejsze wydarzenia w historii reklamy.
Pamiętajmy przy tym, że Advertising Age prezentuje amerykański punkt widzenia, Francuzi bardzo często przedstawiają zupełnie inne fakty, o czym z pewnym rozbawieniem przekonałem się tłumacząc materiały do swojej pracy mgr (Russel J.T.. Lane R., 1991: Kleppner's advertising procedurę. New York oraz Leduc R., 1983: Qu'est - ce que la publicité? Paris.)
1704 pierwsza reklama prasowa, Boston Newsletter
(co mniej więcej w tym czasie dzieje się w Polsce?
W roku 1699 Dania, Polska i Rosja zawarły sojusz, którego celem było odzyskanie utraconych terytoriów. Konflikt rozpoczął się uderzeniem państw sprzymierzonych w roku następnym na Szlezwik, Estonię i Inflanty. Władca państwa Trzech Koron, Karol XII, z pomocą floty angielskiej i holenderskiej zdesantował się na Zelandii, w ciągu dwóch lat pokonał Danię i wyłączył ją z działań wojennych, pobił Rosjan pod Narwą, sforsował Dźwinę, zajął Inflanty i Kurlandię oraz wkroczył do Polski. W roku 1702, po pokonaniu wojsk koronnych pod Kliszowem, zajął Warszawę, Kraków. [źródło: wikipedia.org]
1843 niejaki Volney Palmer otwiera pierwszą agencję reklamową w Filadelfii
1882 Procter & Gamble rozpoczyna promowanie mydła Ivory, budżet 11 tyś. USD
1893 Coco-cola zostaje zarejestrowana jako marka handlowa
1899 powstaje Amerykańskie Stowarzyszenie Reklamowe [później zmieniło nazwę]
1899 JWT [patrz: post z nazwami agencji reklamowych] otwiera biuro - filię w Londynie
1906 pierwsze reklamy prasowe płatków Corn Flakes, do 1915 roku wydaje milion dolarów na reklamę w ogólnokrajowej reklamie
1922 niewielka sieć stacji w Nowym Jorku oferuje 10 minut czasu każdemu, kto zapłaci 100 USD
1929 producent papierosów Lucky Strike wydaje 12,3 MILIONÓW USD (!) na reklamę tej marki, co stanowi jeden z rekordów jeśli chodzi o wysokość budżetu na reklamę jednego produktu
1930 w Chicago wychodzi pierwszy numer Advertising Age
(CDN)
Nasze zajęcia mają "charakter modułowy". Podstawą są oczywiście informacje, często bezcenne z AA, ale niekiedy aby lepiej je zrozumieć potrzebne są wyjaśnienia rozmaitych patentów. W jednych z postów powyżej znajduje się np. zarys rynku agencji reklamowych. Kiedy mówimy o jakiejś kampanii reklamowej musimy znać agencję nie tylko z nazwy, ale także przynajmniej podstawowe informacje o jej dokonaniach, stylu (jest wiele sieciowych agencji reklamowych, które dzięki założycielom lub wyróżniającym się twórcom do pracy w nich zaangażowanych są znane z jakiegoś wyrazistego stylu) itp.
Teraz pozwolę sobie przygotować garść informacji, które AA traktuje jako najistotniejsze wydarzenia w historii reklamy.
Pamiętajmy przy tym, że Advertising Age prezentuje amerykański punkt widzenia, Francuzi bardzo często przedstawiają zupełnie inne fakty, o czym z pewnym rozbawieniem przekonałem się tłumacząc materiały do swojej pracy mgr (Russel J.T.. Lane R., 1991: Kleppner's advertising procedurę. New York oraz Leduc R., 1983: Qu'est - ce que la publicité? Paris.)
1704 pierwsza reklama prasowa, Boston Newsletter
(co mniej więcej w tym czasie dzieje się w Polsce?
W roku 1699 Dania, Polska i Rosja zawarły sojusz, którego celem było odzyskanie utraconych terytoriów. Konflikt rozpoczął się uderzeniem państw sprzymierzonych w roku następnym na Szlezwik, Estonię i Inflanty. Władca państwa Trzech Koron, Karol XII, z pomocą floty angielskiej i holenderskiej zdesantował się na Zelandii, w ciągu dwóch lat pokonał Danię i wyłączył ją z działań wojennych, pobił Rosjan pod Narwą, sforsował Dźwinę, zajął Inflanty i Kurlandię oraz wkroczył do Polski. W roku 1702, po pokonaniu wojsk koronnych pod Kliszowem, zajął Warszawę, Kraków. [źródło: wikipedia.org]
1843 niejaki Volney Palmer otwiera pierwszą agencję reklamową w Filadelfii
1882 Procter & Gamble rozpoczyna promowanie mydła Ivory, budżet 11 tyś. USD

1893 Coco-cola zostaje zarejestrowana jako marka handlowa
1899 powstaje Amerykańskie Stowarzyszenie Reklamowe [później zmieniło nazwę]
1899 JWT [patrz: post z nazwami agencji reklamowych] otwiera biuro - filię w Londynie
1906 pierwsze reklamy prasowe płatków Corn Flakes, do 1915 roku wydaje milion dolarów na reklamę w ogólnokrajowej reklamie
1922 niewielka sieć stacji w Nowym Jorku oferuje 10 minut czasu każdemu, kto zapłaci 100 USD
1929 producent papierosów Lucky Strike wydaje 12,3 MILIONÓW USD (!) na reklamę tej marki, co stanowi jeden z rekordów jeśli chodzi o wysokość budżetu na reklamę jednego produktu
1930 w Chicago wychodzi pierwszy numer Advertising Age
(CDN)
-
- Bywalec
- Posty: 449
- Rejestracja: 07 wrz (wt) 2004, 02:00:00
Re: TOP 10 SLOGANS
Ok, próbuję;-)andy pisze:A
Diamonds are forever (DeBeers)
Just do it (Nike)
The pause that refreshes (Coca-Cola)
Tastes great, less filling (Miller Lite)
We try harder (Avis)
Good to the last drop (Maxwell House)
Breakfast of champions (Wheaties)
Does she ... or doesn't she? (Clairol)
When it rains it pours (Morton Salt)
Where's the beef? (Wendy's)
1. Diamenty są wieczne

2. Po prostu zrób to
3. Orzeźwiająca przerwa
4. Świetny smak, mniej dodatków (?)
5. My staramy się bardziej
6. Dobry do ostatniej kropli
7. Śniadanie mistrzów
8. Robi to... czy nie robi?
9. Kiedy pada to leje

10. Gdzie się podziała wołowina?

-
- Loża WSR
- Posty: 7525
- Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00
Calosc moze pozniej. Ogolnie rzecz biorac pewnie bedzie podobnie jak u Mieze. 1 i 7 az za bardzo sie kojarza zeby probowac co innego. Chyba 
Bardziej znaczace roznice mialby w:
3. Chwila orzeźwienia
9. Jak pada tez sie sypie
lub mniej uzasadnione przy tym produkcie ale bardziej kojarzace sie jezykowo
Szczescie chodzi parami
10. No gdzie ta wołowina?!

Bardziej znaczace roznice mialby w:
3. Chwila orzeźwienia
9. Jak pada tez sie sypie
lub mniej uzasadnione przy tym produkcie ale bardziej kojarzace sie jezykowo
Szczescie chodzi parami

10. No gdzie ta wołowina?!
-
- Czasami coś napisze
- Posty: 187
- Rejestracja: 22 sty (sob) 2005, 01:00:00
Many people are familiar with DeBeers mainly because of their advertisements and commercials. Their most famous motto, which was coined in the early half of the 20th century, is "a diamond is forever." This advertising campaign was one of the most brilliant marketing campaigns of all time. The phrase was also meant to keep people from reselling their diamonds, so the campaign "diamonds are forever" also meant that they should never be resold (Epstein 11). Without ever mentioning the name DeBeers, the campaign set out to seduce every man, woman, and child in America with the notion that no romance is complete without a rock, and the bigger the rock, the better the romance. Men now had a way to show the world how much money they made, which is an added bonus (Emerling 2). Diamonds came to be universally recognized as tokens of wealth, power, and romance."
http://writingprogram.hfa.umass.edu/stu ... pston.html
1."Diamenty są na zawsze".
Myślę,że tu nie chodzi o trwałość,wieczność tych diamentów.Tylko o ich "nieodsprzedawalność"(jeżli takie słowo w języku polskim istnieje).To jak z prezentami.Ich się nie sprzedaje,zatrzymuje się je na wieczność.Są symbolem bogactwa,mocy i romantyzmu.
Nie ma romansu bez diamentu.Im większy kamień tym większa miłość.
4."Więcej smaku,mniej wypełnienia"
Tu chodzi o to,że możesz więcej wypić.Możesz więcej pomieścić
Wśród Amerykanów "Miller Lite" uchodzi za piwo,które zawiera mniej karbonów.Karbony zamieniają się w tłuszcz.Amerykanie na tym punktcie oszaleni!Nawet piwo robią mniej kaloryczne.To absurt!
Może Miller Lite zdecyduje się na slogan "Less fattening,tastes great".
8.Does she or doesn't she?"
Clairol (produkująca farby do włosów)stawia pytanie:
"Do blondes have more fun?" Czy blondynki mają więcej zabawy?
"Does she or doesn't she?".Kampania namawia kobiety do nadania więcej życia kolorom,a może więcej koloru do ich życia?
To są moje propozycje
[/quote]
http://writingprogram.hfa.umass.edu/stu ... pston.html
1."Diamenty są na zawsze".
Myślę,że tu nie chodzi o trwałość,wieczność tych diamentów.Tylko o ich "nieodsprzedawalność"(jeżli takie słowo w języku polskim istnieje).To jak z prezentami.Ich się nie sprzedaje,zatrzymuje się je na wieczność.Są symbolem bogactwa,mocy i romantyzmu.
Nie ma romansu bez diamentu.Im większy kamień tym większa miłość.
4."Więcej smaku,mniej wypełnienia"
Tu chodzi o to,że możesz więcej wypić.Możesz więcej pomieścić
Wśród Amerykanów "Miller Lite" uchodzi za piwo,które zawiera mniej karbonów.Karbony zamieniają się w tłuszcz.Amerykanie na tym punktcie oszaleni!Nawet piwo robią mniej kaloryczne.To absurt!
Może Miller Lite zdecyduje się na slogan "Less fattening,tastes great".
8.Does she or doesn't she?"
Clairol (produkująca farby do włosów)stawia pytanie:
"Do blondes have more fun?" Czy blondynki mają więcej zabawy?
"Does she or doesn't she?".Kampania namawia kobiety do nadania więcej życia kolorom,a może więcej koloru do ich życia?
To są moje propozycje

-
- Czasami coś napisze
- Posty: 187
- Rejestracja: 22 sty (sob) 2005, 01:00:00
Dziewczynka z parasolką.
Morton Salt Umbrella Girl."When it Rains,it Pours".
Dziewczynka trzymająca w jednej dłoni parasolkę,a w drugiej okrągłe pudełko soli Morton.Pada ulewny deszcz.Sól się wysypuje.
Przesłanie:nawet przy deszczowej pogodzie,sól Mortona się sypie.
Co za historia!!Z dziewczynki przeradza się w kobietkę w żółtej sukience od 1914 do 1968.
http://www.mortonsalt.com/consumer/abou ... ry/mug.htm
Morton Salt Umbrella Girl."When it Rains,it Pours".
Dziewczynka trzymająca w jednej dłoni parasolkę,a w drugiej okrągłe pudełko soli Morton.Pada ulewny deszcz.Sól się wysypuje.
Przesłanie:nawet przy deszczowej pogodzie,sól Mortona się sypie.
Co za historia!!Z dziewczynki przeradza się w kobietkę w żółtej sukience od 1914 do 1968.
http://www.mortonsalt.com/consumer/abou ... ry/mug.htm
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
The Advertising Age
Tłumaczenie sloganów TOP 10
Pomysły Mieze, Lenki i Sinara są cool (niekiedy brzmią identycznie z źródłem - tygodnik Polityka - na które sam natrafiłem). Lenki także z uwagi na próbę bardzo ciekawej w wielu miejscach analizy reklam.
Dziesięć najlepszych sloganów reklamowych XX wieku:
1. A diamond is forever (DeBeers – 1948 r.) – Diament jest na zawsze [tu redakcyjna pomyłka]
2. Just do it (Nike – 1988 r.) – Po prostu zrób to
3. The pause that refreshes (Coca-Cola – 1929 r.) – Chwila, która odświeża
4. Good to the last drop (Maxwell House, kawa – 1959 r.) – Dobry do ostatniej kropli
5. Breakfast of champions (Wheaties, płatki – 1930 r.) – Śniadanie mistrzów
6. Does she... or doesn’t she (Clairol, farba do włosów– 1957 r.) Zrobiła to... czy nie zrobiła?
7. We try harder (Avis – 1963 r.) – Staramy się bardziej
8. Tastes great, less filling (Miller Lite, piwo – 1974 r.) – Więcej smaku, mniejsza moc
9. When it rains it pours (Morton Salt – 1912 r.) – Nawet kiedy pada, sól się sypie (Również: Kiedy pada, to leje – gra słów)
10. Where’s the beef? (Wendy’s –1984 r.) – Gdzie jest wołowina? (Również: W czym rzecz? – gra słów)
Źródło: Advertising Age – Report of Century
Znalazł się na niej także z pozoru enigmatyczny „Zrobiła to... czy nie zrobiła?” (Does she... or doesn’t she?), który podpisywał zdjęcie kobiety o pięknym, wyrazistym kolorze włosów. Hasło to – z delikatnym, erotycznym podtekstem – pojawiło się w 1957 r. i zrobiło furorę w czasach, kiedy farbowanie włosów było jeszcze nie całkiem akceptowane.
źródło: Polityka
Dziękuję za pomysły.
Pomysły Mieze, Lenki i Sinara są cool (niekiedy brzmią identycznie z źródłem - tygodnik Polityka - na które sam natrafiłem). Lenki także z uwagi na próbę bardzo ciekawej w wielu miejscach analizy reklam.
Dziesięć najlepszych sloganów reklamowych XX wieku:
1. A diamond is forever (DeBeers – 1948 r.) – Diament jest na zawsze [tu redakcyjna pomyłka]
2. Just do it (Nike – 1988 r.) – Po prostu zrób to
3. The pause that refreshes (Coca-Cola – 1929 r.) – Chwila, która odświeża
4. Good to the last drop (Maxwell House, kawa – 1959 r.) – Dobry do ostatniej kropli
5. Breakfast of champions (Wheaties, płatki – 1930 r.) – Śniadanie mistrzów
6. Does she... or doesn’t she (Clairol, farba do włosów– 1957 r.) Zrobiła to... czy nie zrobiła?
7. We try harder (Avis – 1963 r.) – Staramy się bardziej
8. Tastes great, less filling (Miller Lite, piwo – 1974 r.) – Więcej smaku, mniejsza moc
9. When it rains it pours (Morton Salt – 1912 r.) – Nawet kiedy pada, sól się sypie (Również: Kiedy pada, to leje – gra słów)
10. Where’s the beef? (Wendy’s –1984 r.) – Gdzie jest wołowina? (Również: W czym rzecz? – gra słów)
Źródło: Advertising Age – Report of Century
Znalazł się na niej także z pozoru enigmatyczny „Zrobiła to... czy nie zrobiła?” (Does she... or doesn’t she?), który podpisywał zdjęcie kobiety o pięknym, wyrazistym kolorze włosów. Hasło to – z delikatnym, erotycznym podtekstem – pojawiło się w 1957 r. i zrobiło furorę w czasach, kiedy farbowanie włosów było jeszcze nie całkiem akceptowane.
źródło: Polityka
Dziękuję za pomysły.
-
- Loża WSR
- Posty: 7525
- Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00
Ojej ojej to juz
To ja juz nie po calosci tylko do 3 
7. U Sullivana czytalem kiedys ze Avis byl numerem 2 na rynku wypozyczalni samochodow. I ze slabosci zrobil zalete. Jezeli jestesmy nr. 2 to musimy sie bardziej starac i przykladac. Nie mozemy sobie pozwolic na brudne popielniczki, nieumyte samochody. Delikatnie sugerujac ze nr.1 moze sobie na to pozwolic
No i jeszcze jedna wada-zaleta z reklamy Avisa: U nas kolejka jest krotsza 
8. A tak se wymyslilem
Doskonaly smak, zbednych kalorii brak
10. Tej gry slow nie zalapalem. Za to podobno ten slogan autorstwa Cliffa Freemana zrobil furore dzieki pojawieniu sie w spocie tv malutkiej, milutkiej, drobniutkiej starowinki... o bardzo donosnym glosie
W efekcie zdegustowana mala iloscia miesa w bulce pani Peller skonczyla na okladkach setek czasopism 


7. U Sullivana czytalem kiedys ze Avis byl numerem 2 na rynku wypozyczalni samochodow. I ze slabosci zrobil zalete. Jezeli jestesmy nr. 2 to musimy sie bardziej starac i przykladac. Nie mozemy sobie pozwolic na brudne popielniczki, nieumyte samochody. Delikatnie sugerujac ze nr.1 moze sobie na to pozwolic


8. A tak se wymyslilem

Doskonaly smak, zbednych kalorii brak
10. Tej gry slow nie zalapalem. Za to podobno ten slogan autorstwa Cliffa Freemana zrobil furore dzieki pojawieniu sie w spocie tv malutkiej, milutkiej, drobniutkiej starowinki... o bardzo donosnym glosie


-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
edukacja online
Well, szkoda, że nie możemy wystawiać ocen online, bowiem Sinar w zajęciach, w realu, udziału nie bierze, zaś na forum wkład coraz bardziej godny uwagi.
Jutro na zajęciach m. in.:
* wybór najistotniejszych dla reklamy wydarzeń ostatnich dziesięcioleci (AA celebruje w ten sposób 75 lat istnienia)
* coraz gorzej z reklamą i oglądalnością amerykańskich TV w tzw. prime timie- wg obszernego eseju Boba Garfielda, AA, April 4, 2005
* specjalny dodatek do najnowszego numeru AA poświęcony Discovery
* przegląd i krótka analiza wybranych reklam zamieszczanych w AA
* garść użytecznych terminów marketingowych / reklamowych
Jak już wspominałem zależy mi, aby nasze zajęcia miały na ile to możliwie charakter dyskusji i warsztatów. Proszę zatem być czujnym jak zwykle i gotowym do odpowiedzi na nieoczekiwane pytania, polemiki itp.
Od maja zajęcia prawdopodobnie będą odbywały się w czytelni z uwagi na prezentację materiałów wizualnych.
Jutro na zajęciach m. in.:
* wybór najistotniejszych dla reklamy wydarzeń ostatnich dziesięcioleci (AA celebruje w ten sposób 75 lat istnienia)
* coraz gorzej z reklamą i oglądalnością amerykańskich TV w tzw. prime timie- wg obszernego eseju Boba Garfielda, AA, April 4, 2005
* specjalny dodatek do najnowszego numeru AA poświęcony Discovery
* przegląd i krótka analiza wybranych reklam zamieszczanych w AA
* garść użytecznych terminów marketingowych / reklamowych
Jak już wspominałem zależy mi, aby nasze zajęcia miały na ile to możliwie charakter dyskusji i warsztatów. Proszę zatem być czujnym jak zwykle i gotowym do odpowiedzi na nieoczekiwane pytania, polemiki itp.

-
- Czasami coś napisze
- Posty: 187
- Rejestracja: 22 sty (sob) 2005, 01:00:00
Byłabym wdzięczna,jeśli ktoś streściłby w kilku zdaniach ostatnie zajęcia.
Andy,jeżeli chodzi o to tłumaczenie AA to mam już je gotowe,ale niestety na zajęcia przyjdę dopiero.17.05.Chętnie bym się podzieliła tu na forum tym, co przeczytałam.Pomyślałam,że jednak wypadałoby uzyskać zgodę tu samego "wodza"(Andiego) o publikacje AA.
Może ogłosimy konkurs na pocztówkę do redakcji AA?
Andy,jeżeli chodzi o to tłumaczenie AA to mam już je gotowe,ale niestety na zajęcia przyjdę dopiero.17.05.Chętnie bym się podzieliła tu na forum tym, co przeczytałam.Pomyślałam,że jednak wypadałoby uzyskać zgodę tu samego "wodza"(Andiego) o publikacje AA.
Może ogłosimy konkurs na pocztówkę do redakcji AA?
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
Advertising Age
Forum powstało w celu publikowania materiałów, także wymiany informacji, dyskusji. Tak więc jasne, że możesz, będzie to mile bardzo widziane, jeśli zamieścisz swoje materiały.
Co do konkursu na pocztówkę dla redakcji - jest to ciągle aktualne. Sądzę, że warto byłoby coś ciekawego redakcji w "rewanżu" wysłać.
Co do konkursu na pocztówkę dla redakcji - jest to ciągle aktualne. Sądzę, że warto byłoby coś ciekawego redakcji w "rewanżu" wysłać.