pomocy... jestem w 1klasie liceum....

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
****magda****

pomocy... jestem w 1klasie liceum....

Post autor: ****magda**** » 30 kwie (sob) 2005, 10:56:30

mojej polonistce odwaliło!!! kazała zrobić nam (jestem w 1klasie) prezentacje multimedialną w power point`cie tematu maturalnego... mój temat brzmi: "Różne środki perswazji w reklamie. /Omów zagadnienie ilustrując wybranymi przykładami (słowo, obraz, dźwięk)" prosomóżcie...
JAKIE SA TE ŚRDOKI PERSWAZJI? prosze chociaż o jakieś wskazówki!!!

Havoc
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 3908
Rejestracja: 03 paź (ndz) 2004, 02:00:00

Post autor: Havoc » 30 kwie (sob) 2005, 11:53:46

hehehe to nei sa duze wymagania, Power Point to podstawa wszedzie potem, wiec im wczesniej Ci sie go uda opanowac tym lepiej :wink: R. Cialdini "Wywieranie Wpływu na Ludzi" poszperaj za ta ksiazka. Poza tym poszperaj na tym forum, uzyj funkcji wyszukaj. Wiem ze bardzo duzo tematow takich samych lub podobnych sie pojawilo i dostaly te osoby jakies zrodla

****magda****

Post autor: ****magda**** » 30 kwie (sob) 2005, 13:00:59

no własnie... wszystkie jakies takie podobne te tematy na forum sa... power pointa się nie boję b, to spoko jest i proste... ale ten temat!!! co w nim zamieścić?

seize
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 9045
Rejestracja: 02 mar (ndz) 2003, 01:00:00

Post autor: seize » 30 kwie (sob) 2005, 13:48:47

Moze TO sie przyda na cos ... 8)
[PWN; Emailer; "Ukryta Perswazja w Reklamie" - Zofia Florek-Paszkowska]

****magda****

Post autor: ****magda**** » 30 kwie (sob) 2005, 20:11:16

a znacie moze jakies stronki na których sa całe reklamy? ablo jakieś foty bilboardów? coś ogólnie co moze się przydac w realizacji tego temtu? moze coś polecicie?

Havoc
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 3908
Rejestracja: 03 paź (ndz) 2004, 02:00:00

Post autor: Havoc » 30 kwie (sob) 2005, 20:39:16


andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

pomoc dla maturzystów

Post autor: andy » 04 maja (śr) 2005, 12:03:22

Perswazja to najprościej mówiąc tyle, co nakłanianie, przekonywanie. Tak rozumiana jest obecna właściwie w każdym niemal komunikacie. Także w tym poście: odpowiadam tylko na Twoją prośbę, ale próbuję Cie w pewnym sensie nakłonić do przyjęcia mojego punktu widzenia.

Ty także starasz się nas nakłonić, przekonać do udzielenia Ci pomocy. Używając prostych, ale przekonywających argumentów.

Wydaje mi się, że rodzaj perswazji, ukrytej, "nie-wprost" bywa groźniejszy / skuteczniejszy niż typowe chwyty perswazyjne w reklamie.

Reklama, jakkolwiek stara się swoją perwswazyjność ukryć, musi się "przedstawić" jako reklama: emisja reklam wymaga tego, aby odbiorca miał pewność, że z reklamą ma do czynienia. Bloki reklam w tv, radiu muszą być poprzedzone informacją - jingle, plansze itp., podobnie z reklamami prasowymi, wyraźnie od części redakcyjnej z reguły oddzielone.

Oznacza to, że na perswazję reklamową jesteśmy przygotowani.

Reklama to perswazja za pomocą informacji. Zwróć uwagę, że reklamy często dostarczają informacji, ale starannie wyselekcjonowanych. Czyli takich wyłącznie, które pokazują reklamowany produkt w tzw. pozytywnym świetle.

Są różne sposoby, czy kryteria klasyfikacji perswazji w reklamie - bez względu na to o jakich rodzaju reklamy mówimy (tv, radiowa, prasowa, zewnętrzna, internetowa).

1. Wpływanie na emocje odbiorcy. Już starożytni Grecy, np. Arystoteles dostrzegli wagę "budzenia uczuć, które oddziaływują na sferę umysłową." Tu masz pierwszy sygnał, że emocje i tzw. myślenie racjonalne są niesłychanie trudne do rozgraniczenia w praktyce. W teorii tak. Np. skupianie się na wyprzedaży, 50% taniej niż "normalnie" apeluje do naszych kieszeni i rozsądku. Ale czy nie towarzyszy temu miła ekscytacja, że za połowę ceny kupimy fajne ciuchy itp.?

Na emocje wpływa ogrom środków, począwszy od głosu lektora, przez oświetlenie, sposób ekspozycji produktu itd. Najsilniej na emocje wpływa przekaz telewizyjny, bowiem ma najbogatszy "repertuar" (obraz, ruch, dźwięk, słowo, muzykę).

2. Prostota podziału świata: w reklamie, niczym w baśni, mitach, jest czarno-biały.

3. Bezrefleksylność odbioru.
Reklamy podsuwają nam gotowe rozwiązania, zwalniają nas z myślenia.


Być może język krótkiego "skryptu"/ eseju o reklamie wyda Ci się nieco przy pierwszym kontakcie trudny, ale tu masz tekst <a href="http://republika.pl/andman/esej.doc" target="_blank"> do ściągnięcia w pliku Worda</a>.

Jeżeli w większości fragmentów podstawisz pod termin ideologia słówko perswazja znajdziesz tam -mam nadzieję-trochę użytecznych materiałów.

Z uwag technicznych: Jeśli to ma być prezentacja w PowerPoincie wybierz kilka reklam prasowych, z reklam tv wklej tylko charakterystyczny kadr, zaś z radiowych spisz - to kilka zdań - tekst, opisz aurę, jaką nadają jej głos lektora, muzyka, dźwięki.


Odpowiedź może wydać Ci się chaotyczna nieco, tak jest w istocie w niektórych partiach.

Mam zatem propozycję: zanim zaczniesz przygotowywać prezentaję w PowerPoincie zrób konspekt / plan i przedstaw go na forum.

Prezentacja to zazwyczaj finał pracy, która najpierw wymaga starannego przemyślenia. Na pewno na etapie przygotowań do prezentacji otrzymasz możliwie daleko idącą pomoc. A także jakoweś sugestie co do tego, jak najlepiej taką prezentację przygotować.

****magda****

Post autor: ****magda**** » 04 maja (śr) 2005, 17:07:10

Dziekuje bardzo za sugestie....

Plana mojej prezentacji wygląda mniej więcej tak:
1) Wyjaśnienie pojęcia Reklamy
2) Objaśnienie języka reklamy na podstawie schemau Romana Jacobsona
3) Reklamy i ich formy perswazji (rodzaj reklamy + środek perswazji >słowo, dxwięk, obraz<)
4) Pojecie perswazji (na podstawie wypowiedzi Andy`ego)
5) Opisianie funkcji dźwięku w reklamie (+ muzyka z reklamy Heyah)
6) Opis radiowej reklamy Atlas (+motyw muzyczny)
7) Obraz reklamy
- na przykładzie billlboardów House, Clothes talk ( w związku z adekwatnością wizerunku reklamy do wieku odbiorców)
- reklama Heyah Banana i Amore pomidore
8) Sztuczki, którymi posługują się twórcy obrazu reklamowego aby wywrzeć większy wpływ na odbiorcy
9) Funkcja słowwa w reklamie, Rodzaje słownictwa stosowanego w reklamie.

TO JEST PLAN MOJEJ PREZENTACJI... ma byc to prezentacja w formie, z kktórą nigdy nie miałam jeszcze do czynienia, Power Point czy jest to jednoznaczne z zasadą minimum słoów maximum treści, jakieś schematy itp aby prezentacja była bardziej czytelna? wydaje mi się, ze słowa należy ogranuczyć bo chodzi zarówno o cytelność pracy jak i o jej zrozumienie... ?

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

perswazja w reklamie

Post autor: andy » 04 maja (śr) 2005, 18:53:41

****magda**** pisze:
Plana mojej prezentacji wygląda mniej więcej tak:
1) Wyjaśnienie pojęcia Reklamy
Jeżeli tytuł prezentacji brzmi "Środki perswazji w reklamie" to należałoby prawdobopodobnie zacząć od wyjaśnienia terminu perswazja, a nie reklama. Chyba, że oprócz typowej definicji przejdziesz płynnie do mniej typowych.

Typowa definicja, zgodna z wizją Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu to "wszelka płatna, bezosobowa forma prezentowania i popierania dóbr, usług oraz idei przez określonego nadawcę". (Możesz zaznaczyć, że z niecierpliwością oczekujemy na taką, która lepiej oddaje tzw. duch czasów, nadąża za przemianami w współczesnym marketingu, PR, biznesie).

Mniej typowe określenia, ale bardziej działające na wyobraźnię to reklama jako "sztuka uwodzenia", "sztuka zdobywania ludzkich umysłów". Tymi sposoby wkraczasz na obszar perswazji. Niewiele się chyba pomylimy, jeśli uznamy reklamę za wzorcowy model perswazji.

2) Objaśnienie języka reklamy na podstawie schemau Romana Jacobsona
Pomysł bardzo dobry, aby na "starego, starego, ale jarego ;-)" Jacobsona powołać się. Ale nie ma chyba potrzeby w Twojej prezentacji zbyt obficie rozprawiać o języku reklamy. Tak sądzę. Spośród funkcji, o których mówi Jacobson skoncentruj się na tych, które służą perswazji. W typowo akademickim wywodzie to pewnie byłoby spore nadużycie, ale można smiało powiedzieć / napisać, iż w reklamie wszystkie funkcje języka są podporządkowane perswazji. Jeśli nie służą nakłanianiu itd. to zapewne zostały niewłaściwie użyte. Albo inaczej: są w komunikacie reklamowych zbędne- do jakiegoś stopnia oczywiście.
3) Reklamy i ich formy perswazji (rodzaj reklamy + środek perswazji >słowo, dxwięk, obraz<)
Raczej:
reklama i jej rodzaje (tv, prasa, radio, zewnętrzna oraz internetowa). Krótka charakterystyka. Sam obraz czy dźwięk nie stają się "nośnikiem perswazji", chyba, że jak w reklamie, zostały użyte z intencją służącą przekonaniu itp. Tu proponowałbym z eseju, który masz do sciągnięcia - adres w poprzednim moim poście - wybrać kilka fragmentów o świecie, który reklama kreuje i / lub przedstawia (ideologia reklamy). Np. ten, który jest jest zaczerpnięty (przełożony) z:
Shreder K.. Yestergaard T., 1985: The Ideology of Advertising, [in:j The Language of Advertising. Oxford. A także z Eco, Spitzera, Dorflesa.

Jeśli chodzi o inny sposób rozumienia środków perswazji możesz zaczerpnąć z postu, który znajdziesz <a href="http://www.szkolareklamy.pl/ftopict-1741.html" target="_blank"> TUTAJ. To gatunki, środki ekspresji w filmie reklamowym"</a>


5) Opisianie funkcji dźwięku w reklamie (+ muzyka z reklamy Heyah)


Jaki masz pomysł co opisu funkji dźwięku i muzyki?

7) Obraz reklamy
- na przykładzie billlboardów House, Clothes talk ( w związku z adekwatnością wizerunku reklamy do wieku odbiorców)
- reklama Heyah Banana i Amore pomidore
Co masz na myśli mówiąc "Obraz reklamy - na przykładzie billboardów..."? BTW lepiej uzywać sformułowania "reklama zewnętrzna". Mówimy ciągle (potocznie, z przyzwyczajenia) billboard, tymczasem mamy cityboardy, megaboardy, citylighty itp. Trochę się tego namnożyło.

Trafnie spostrzegłaś konieczność, jak piszesz, "adekwatności wizerunku reklamy do wieku odbiorców". Jednak lepiej powiedzieć np. o takim wizerunku produktu w reklamie, stylu reklamy, który odzwierciedla mentalność, upodobania itp. odbiorców ze względu na ich wiek.


8) Sztuczki, którymi posługują się twórcy obrazu reklamowego aby wywrzeć większy wpływ na odbiorcy
Masz na myśli jakieś efekty specjalne, czy to patent oznaczający coś szerszego?
9) Funkcja słowwa w reklamie, Rodzaje słownictwa stosowanego w reklamie.
To na pewno jeszcze (tak sądzę) nie taka kolejność, jaka chyba być powinna. Może - skoro w pierwszej fazie pracy przywołujesz Jacobsona - słowo "w służbie perswazji" powinno znaleźć się gdzieś na początku pracy?

Poza tym słowo będzie nam towarzyszyło we wszystkich rodzajach reklamy (radiu nie ma obrazu, w prasie dźwięku, muzyki itp.).

Prawdopodobnie gdzieś w okolicach końca możesz zająć się filmem reklamowym, jako medium mającym najbogatsze środki perswazji. Co nie znaczy, że medium zawsze najskuteczniejszym.
Power Point czy jest to jednoznaczne z zasadą minimum słoów maximum treści, jakieś schematy itp aby prezentacja była bardziej czytelna? wydaje mi się, ze słowa należy ogranuczyć bo chodzi zarówno o cytelność pracy jak i o jej zrozumienie... ?
Tak, poprawna, fachowa prezentacja w .ppt to "mini-max", minimum słów, maximum znaczeń. Ale jak to najlepiej zrobić - spróbujemy ustalić, kiedy plan będzie ostatecznie gotowy.

****magda****

Post autor: ****magda**** » 04 maja (śr) 2005, 20:51:05

Może funkcje źwięku jakie wyodrębniłam nie sa hmm... zbyt madr ale:
DŹWIĘK:
działa na wyobraźnie słuchacza &#8211; konsumenta
często główny element informacyjny
dostarcza rozrywki
sprawić, ze dany dźwięk, muzyka, piosenka będzie kojarzona z danym produktem
używa słów obrazów
ma przyciągnąć uwagę
zareklamować produkt
efektownie wpłynąć na słuchacza &#8211; konsumenta
nadaje słowom głębszy sens

co do obrazu chodziło o

Obraz w reklamie składa się z:
ruchu (w przypadku reklamy telewizyjnej)
symbolu
koloru
logo
kształtu


Sztuczki, którymi posługują się twórcy obrazu reklamowego aby wywrzeć większy wpływ na odbiorcy:
efekty specjalne
jaskrawe kolory
ciekawe ujęcia
wykorzystywanie popularnych postaci do promowania produktów

Boże... poprosze o gotowy konspekt..:( nie myślałam, ze to moze byc takie trudne...:(

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

perswazja w reklamie

Post autor: andy » 05 maja (czw) 2005, 17:29:38

****magda**** pisze:poprosze o gotowy konspekt..:( nie myślałam, ze to moze byc takie trudne...:(
Ale naprawdę dobrze sobie radzisz. Masz i sporo własnych pomysłów i trochę moich podpowiedzi.

Innymi słowy jest OK. Kolejnosć chyba w miarę jasna, przyklady reklam do przyjęcia. Spróbuj please jeszcze raz wczytać się w to co sama wymyśliłaś, i w materiał, który Ci przedstawiłem. Funkcje dźwięku są tylko w 50% OK. Popatrz dokładnie co napisałaś.
Podobnie z funkcjami obrazu.

Sądzę, że masz chyba pewien komfort, bowiem z niektórych patentów możesz zrezygnować, jesli mialyby sprawiac Ci zbyt dlugo klopot.

Poza tym nie ma jednego konspektu; jest ich teoretycznie nieskończenie wiele. Twój pomysł, po niewielkim dopracowaniu, wydaje się jak najbardziej do przyjęcia. I może okazać się ciekawszy i lepszy niz np. mój. (Nie istnieją dobre gotowce).

****magda****

Post autor: ****magda**** » 05 maja (czw) 2005, 17:54:23

a może podac mi pan te funkcje dźwięku i obrazu reklamowego?
jak to póxniej wszystko podsumowac?

dzięki tym wszystkim wskazówkom to nie będzie już takiie trudne...
a może jeszcze jakieś ukierunkowanie co do ogólnej formy prezentacji... tj formy w power point? jak to powinno wyglądac?

I TAK DZiękuę BARDZO ZA POMOC...

Gość

Re: perswazja w reklamie

Post autor: Gość » 15 sty (ndz) 2006, 23:05:31

andy pisze:
****magda**** pisze:
Plana mojej prezentacji wygląda mniej więcej tak:
1) Wyjaśnienie pojęcia Reklamy
Jeżeli tytuł prezentacji brzmi "Środki perswazji w reklamie" to należałoby prawdobopodobnie zacząć od wyjaśnienia terminu perswazja, a nie reklama. Chyba, że oprócz typowej definicji przejdziesz płynnie do mniej typowych.

Typowa definicja, zgodna z wizją Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu to "wszelka płatna, bezosobowa forma prezentowania i popierania dóbr, usług oraz idei przez określonego nadawcę". (Możesz zaznaczyć, że z niecierpliwością oczekujemy na taką, która lepiej oddaje tzw. duch czasów, nadąża za przemianami w współczesnym marketingu, PR, biznesie).

Mniej typowe określenia, ale bardziej działające na wyobraźnię to reklama jako "sztuka uwodzenia", "sztuka zdobywania ludzkich umysłów". Tymi sposoby wkraczasz na obszar perswazji. Niewiele się chyba pomylimy, jeśli uznamy reklamę za wzorcowy model perswazji.

2) Objaśnienie języka reklamy na podstawie schemau Romana Jacobsona
Pomysł bardzo dobry, aby na "starego, starego, ale jarego ;-)" Jacobsona powołać się. Ale nie ma chyba potrzeby w Twojej prezentacji zbyt obficie rozprawiać o języku reklamy. Tak sądzę. Spośród funkcji, o których mówi Jacobson skoncentruj się na tych, które służą perswazji. W typowo akademickim wywodzie to pewnie byłoby spore nadużycie, ale można smiało powiedzieć / napisać, iż w reklamie wszystkie funkcje języka są podporządkowane perswazji. Jeśli nie służą nakłanianiu itd. to zapewne zostały niewłaściwie użyte. Albo inaczej: są w komunikacie reklamowych zbędne- do jakiegoś stopnia oczywiście.
3) Reklamy i ich formy perswazji (rodzaj reklamy + środek perswazji >słowo, dxwięk, obraz<)
Raczej:
reklama i jej rodzaje (tv, prasa, radio, zewnętrzna oraz internetowa). Krótka charakterystyka. Sam obraz czy dźwięk nie stają się "nośnikiem perswazji", chyba, że jak w reklamie, zostały użyte z intencją służącą przekonaniu itp. Tu proponowałbym z eseju, który masz do sciągnięcia - adres w poprzednim moim poście - wybrać kilka fragmentów o świecie, który reklama kreuje i / lub przedstawia (ideologia reklamy). Np. ten, który jest jest zaczerpnięty (przełożony) z:
Shreder K.. Yestergaard T., 1985: The Ideology of Advertising, [in:j The Language of Advertising. Oxford. A także z Eco, Spitzera, Dorflesa.

Jeśli chodzi o inny sposób rozumienia środków perswazji możesz zaczerpnąć z postu, który znajdziesz <a href="http://www.szkolareklamy.pl/ftopict-1741.html" target="_blank"> TUTAJ. To gatunki, środki ekspresji w filmie reklamowym"</a>


5) Opisianie funkcji dźwięku w reklamie (+ muzyka z reklamy Heyah)


Jaki masz pomysł co opisu funkji dźwięku i muzyki?

7) Obraz reklamy
- na przykładzie billlboardów House, Clothes talk ( w związku z adekwatnością wizerunku reklamy do wieku odbiorców)
- reklama Heyah Banana i Amore pomidore
Co masz na myśli mówiąc "Obraz reklamy - na przykładzie billboardów..."? BTW lepiej uzywać sformułowania "reklama zewnętrzna". Mówimy ciągle (potocznie, z przyzwyczajenia) billboard, tymczasem mamy cityboardy, megaboardy, citylighty itp. Trochę się tego namnożyło.

Trafnie spostrzegłaś konieczność, jak piszesz, "adekwatności wizerunku reklamy do wieku odbiorców". Jednak lepiej powiedzieć np. o takim wizerunku produktu w reklamie, stylu reklamy, który odzwierciedla mentalność, upodobania itp. odbiorców ze względu na ich wiek.


8) Sztuczki, którymi posługują się twórcy obrazu reklamowego aby wywrzeć większy wpływ na odbiorcy
Masz na myśli jakieś efekty specjalne, czy to patent oznaczający coś szerszego?
9) Funkcja słowwa w reklamie, Rodzaje słownictwa stosowanego w reklamie.
To na pewno jeszcze (tak sądzę) nie taka kolejność, jaka chyba być powinna. Może - skoro w pierwszej fazie pracy przywołujesz Jacobsona - słowo "w służbie perswazji" powinno znaleźć się gdzieś na początku pracy?

Poza tym słowo będzie nam towarzyszyło we wszystkich rodzajach reklamy (radiu nie ma obrazu, w prasie dźwięku, muzyki itp.).

Prawdopodobnie gdzieś w okolicach końca możesz zająć się filmem reklamowym, jako medium mającym najbogatsze środki perswazji. Co nie znaczy, że medium zawsze najskuteczniejszym.
Power Point czy jest to jednoznaczne z zasadą minimum słoów maximum treści, jakieś schematy itp aby prezentacja była bardziej czytelna? wydaje mi się, ze słowa należy ogranuczyć bo chodzi zarówno o cytelność pracy jak i o jej zrozumienie... ?
Tak, poprawna, fachowa prezentacja w .ppt to "mini-max", minimum słów, maximum znaczeń. Ale jak to najlepiej zrobić - spróbujemy ustalić, kiedy plan będzie ostatecznie gotowy.

Gość

Re: pomocy... jestem w 1klasie liceum....

Post autor: Gość » 12 mar (ndz) 2006, 19:44:19

* :lol: ***magda**** pisze:mojej polonistce odwaliło!!! kazała zrobić nam (jestem w 1klasie) prezentacje multimedialną w power point`cie tematu maturalnego... mój temat brzmi: "Różne środki perswazji w reklamie. /Omów zagadnienie ilustrując wybranymi przykładami (słowo, obraz, dźwięk)" prosomóżcie...
JAKIE SA TE ŚRDOKI PERSWAZJI? prosze chociaż o jakieś wskazówki!!!

Gość

Re: perswazja w reklamie

Post autor: Gość » 04 kwie (wt) 2006, 15:27:02

andy pisze:
****magda**** pisze:poprosze o gotowy konspekt..:( nie myślałam, ze to moze byc takie trudne...:(
Ale naprawdę dobrze sobie radzisz. Masz i sporo własnych pomysłów i trochę moich podpowiedzi.

Innymi słowy jest OK. Kolejnosć chyba w miarę jasna, przyklady reklam do przyjęcia. Spróbuj please jeszcze raz wczytać się w to co sama wymyśliłaś, i w materiał, który Ci przedstawiłem. Funkcje dźwięku są tylko w 50% OK. Popatrz dokładnie co napisałaś.
Podobnie z funkcjami obrazu.

Sądzę, że masz chyba pewien komfort, bowiem z niektórych patentów możesz zrezygnować, jesli mialyby sprawiac Ci zbyt dlugo klopot.

Poza tym nie ma jednego konspektu; jest ich teoretycznie nieskończenie wiele. Twój pomysł, po niewielkim dopracowaniu, wydaje się jak najbardziej do przyjęcia. I może okazać się ciekawszy i lepszy niz np. mój. (Nie istnieją dobre gotowce).

ODPOWIEDZ