Reklamowe mądrosci

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Reklamowe mądrosci

Post autor: sinar » 22 kwie (pt) 2005, 12:47:19

Czy znacie jakies reklamowe madrosci, cytaty, aforyzmy, moze nawet zarty znanych postaci (nie tylko) reklamy. Jesli tak podzielcie sie nimi :) A jesli nie hmm... to moze porozmawiajmy o nich, skomentujmy je. No dobra to ja zaczynam :D

Nigdy nie pisz ogloszenia, ktorego nie pokazalbys swojej rodzinie (David Ogilvy)

Reklama to sztuka powtarzania (Marcel Reich-Ranicki)

PS. Z czasem jak temat sie rozwinie mozemy stworzyc jakas nasza baze cytatow :) I hope so.
Ostatnio zmieniony 26 kwie (wt) 2005, 22:30:59 przez sinar, łącznie zmieniany 1 raz.

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 26 kwie (wt) 2005, 22:06:45

2 kolejne cytaty z Ogilvy'ego:

W reklamie nie ma miejsca na kompromisy. Cokolwiek robisz, rob to na calego albo nie rob w ogole


A tego to nawet nie trzeba tlumaczyc

The more you tell, the more you sell

Lenka
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty (sob) 2005, 01:00:00

Post autor: Lenka » 26 kwie (wt) 2005, 22:32:23

Rada dla copywritera reklamy radiowej:
"If it's too stupid to say it
-sing it!"
Jeśli tekst jest za głupi,to go zaśpiewaj!

Havoc
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 3908
Rejestracja: 03 paź (ndz) 2004, 02:00:00

Post autor: Havoc » 26 kwie (wt) 2005, 22:34:00

hehe to samo dostalen na handoucie u Kasi z radiowej :twisted:

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 27 kwie (śr) 2005, 12:25:17

Nie mow mojej matce, ze robie w reklamie. Ona mysli ze jestem pianista w burdelu (Jaques Seguela)

Reklama jest droga. Brak reklamy jeszcze drozszy. (Paolo Bulgari)


Dziekuje za pierwsze wpisy :) Dalej zachecam do uzupelniania cytatow i komentarzy (oczywiscie na temat)

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 28 kwie (czw) 2005, 15:21:01

Napisz pierwsze zdanie tak, zeby czytelnik chcial koniecznie przeczytac drugie. A pozniej tylko tak dalej. (William Faulkner)

Dobra reklama musi byc inna. (Bill Bernbach)

Lenka
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty (sob) 2005, 01:00:00

Post autor: Lenka » 29 kwie (pt) 2005, 01:27:44

Przytaczam kilka cytatów przyświecającej szkole "Brainco" w Minneapolis.
"Show the client good work once
and they'll expect it every time"
Steve's old boss
"Art is making something out of nothing
and selling it"
Frank Zappa
"I've tired 99 times and I failed,
but on the 100th try,came success"
A.Einstein

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 29 kwie (pt) 2005, 08:05:18

Tja Brainco skad ja to znam :D Wynalazlem te szkoly... na potrzeby linkow :)


Agencja reklamowa to skrzyżowanie filii banku z cyrkiem (Juergen Knauss)


Marka jak człowiek ma swoja twarz (Hans Domizlaff)

Lenka
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty (sob) 2005, 01:00:00

Post autor: Lenka » 29 kwie (pt) 2005, 08:58:00

Widzę Sinar,że ty sypiesz tymi złotymi myślami jak z rękawa.
Gratuluję świetnego pomysłu z tym postem.Szczególnie przypadł mi do gustu ten cytat:
"W reklamie nie ma miejsca na kompromisy. Cokolwiek robisz, rób to na całego albo nie rób w ogóle".
Jeśli chodzi o tą szkołę to ona mieści się w Minneapolis w USA.
www.brainco.org Otrzymałam od nich katalog na 2005-2006.Aby móc tam studiować należy posiadać jedynie $25,500
Ich program to:
Advertising Creative Program
-Advertising Art Directoring
-Advertising Copywriting
-Promotional Wrtiting
Design Program
-Graphic Design
-Promotional Design
Advertising Account Services Program
-Advertising Account Management
-Advertising Account Planning
-Advertising Media Planning .
Interactive Creative Program
-Interactive Design
-Interactive Writing
-Interactive Account Management Program
-Interactive Account Management
Media Arts Program
-Photography
-Film/Video Writing
-Directing
-Shooting.
-Editing
-Producing
Branding Program
-Branding

ABOUT BRAINCO
There are design schools, ad schools, art schools, portfolio schools,
technical schools and business schools. All of them have their place, and
in the end one of them might be right for you. Brainco is the first school
to integrate creative, strategy and technology across so many different
disciplines. We’re a haven for folks who are looking for a curriculum
that will not only allow them to hit the ground running but to have long,
successful careers and eventually be the innovators of our industry.We’ve
worked with current industry leaders to create a whole new kind of
school. A practical school. A Smart. Creative. School.TM
So, what does this mean to you? It means you’re about to be part of the
future of the communication industry. A future that will reward
graduates who understand the importance of the process. A future that
puts strategy before execution. A future that embraces creativity and
welcomes new technology.A future that will have changed even by the
time you’ve turned the last page of this catalog. The world is changing.
We’re moving forward. You are invited to join us.

ADVERTISING CREATIVE PROGRAM
Advertising. It’s everywhere you look. You’ve often thought, “I can do
something better than that!” Then you continue on with your day not
really sure what to do about it. At Brainco you’ll discover what happens
behind the scenes in the world of ad making. Art directors and writers
will put their brains together working in tandem until eventually a
spectacular idea emerges.We’ll also keep you up nights dripping a slow‚
steady stream of water droplets on your head cuz it ain’t always easy. And
finally‚ you will have fun.
DESIGN PROGRAM
The world spins on the visual image. Designers must spin clutter into
clarity and trash into treasure. It’s not about drawing “Binky” on the
matchbook. It’s about ideas and vision. Great designers find potential in
the abandoned and coax the extraordinary out of the everyday. This
program at Brainco will give you the technical tools‚ while thoroughly
upgrading and inspiring your mental tools.We’ll show you how to make
nice with writers and other partners (we’re all in this together) for
collaborations that excel.
Program Emphasis: Graphic Design, Promotional Design.

To oczywiście część tego co oni tu osobie piszą.Swoją drogą fajnie by było,aby nasza szkoła WSR dorównywała tej szkole,a nawet byłaby lepsza.

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 04 maja (śr) 2005, 22:19:49

Nikt nie kupuje od klaunow. (Claude Hopkins)

Najprostszy sposob by zdobyc nowych klientow, to zrobic dobra reklame (David Ogilvy)

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 06 maja (pt) 2005, 09:51:42

Nie potrzebujemy klientow, potrzebujemy fanow. (Hartmut Roesch)

Przypomina troche haslo Stooera "Klient nasz fan" :D

Slowo mowi wiecej niz tysiac obrazow. (Alexander Hahn)

Moze obraz wart jest tysiac slow ale czy cos powie :)

Mimo wszystko jednak troche kontrowersyjna jest ta teza Hahna. Wszystko zalezy pewnie od punktu widzenia i konkretnego przypadku :)

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12702
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Garsteczka cytatów od wojtkowski'ego

Post autor: s_wojtkowski » 06 maja (pt) 2005, 14:43:46

Ciągle nie mogę znaleźć autora, ale cytat i tak wart zacytowania:

"Połowa wydatków na reklamę - to pieniądze wyrzucone do śmieci. Najgorsze jednak jest to, że nigdy nie wiadomo, która to połowa."

I może jeszcze jeden - też (na razie?) anonimowy:

"Ludzie, którzy sądzą, że znają się na reklamie, rodzą się z prędkością stu na minutę."

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Re: Garsteczka cytatów od wojtkowski'ego

Post autor: sinar » 06 maja (pt) 2005, 15:22:55

wojtkowski pisze:Ciągle nie mogę znaleźć autora, ale cytat i tak wart zacytowania:

"Połowa wydatków na reklamę - to pieniądze wyrzucone do śmieci. Najgorsze jednak jest to, że nigdy nie wiadomo, która to połowa."
Z moich angielsko-niemieckich zrodel wynika ze powiedzial to William Hesketh Lever. Ten lever to nieprzypadkowo moze sie kojarzyc bo pan Lever byl wlasnie jednym z ojcow (a w zasadzie braci) zalozycieli Unilevera :)

seize
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 9045
Rejestracja: 02 mar (ndz) 2003, 01:00:00

Post autor: seize » 06 maja (pt) 2005, 15:45:16

Reklama każe ci myśleć, że przez całe swoje życie marzyłeś o czymś, o czym wcześniej nigdy nawet nie słyszałeś. Anonim

Reklama to próba oddzielenia człowieka od jego pieniędzy. John Priestley

:twisted:

Lenka
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty (sob) 2005, 01:00:00

Post autor: Lenka » 09 maja (pn) 2005, 20:32:20

"Advertising is salesmanship in print"John E.Kennedy

"Advertising is the art of persuasion"
"Marketers look at people as consumer who buy products;
Advertisers look at people as an audience for messages"

"People buy products because they find the advertising convincing,not because they find it amusing"

"The spokesperson should not overpower the product"

"What you show can speak more effectively than what you say"

"Advertising is news too"

"Less is more,so when in doubt,delate"

"TV commercials should be intriguing as well as intrusive"

cytaty z książki "Advertising"W.Wells,J.Burnett,S.Moriarty

ODPOWIEDZ