Denerwujące reklamy

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
aw
akademiareklamy.edu.pl
akademiareklamy.edu.pl
Posty: 1397
Rejestracja: 27 lut (czw) 2003, 01:00:00

Denerwujące reklamy

Post autor: aw » 03 cze (pt) 2005, 13:06:43

Obserwujemy ostatnio nasilające się zjawisko zmieniania kanałów w trakcie trwania bloku reklamowego (zipping i zapping). Według badania Ipsos-ASI z lutego 2004r. prawie połowa (47%) Polaków w wieku w wieku 15+ przyznaje, że gdy w telewizji pojawia się blok reklamowy, sprawdza, co jest na innych kanałach.

Odsetek osób przyznających, że zmieniają kanał podczas trwania bloku reklamowego jest wyższy o 10% w stosunku do roku 2000 roku i aż o 30% wyższy w porównaniu z rokiem 1995. Częściej w trakcie reklam kanały zmieniają mężczyźni (55%). U kobiet odsetek ten wynosi 39 procent; osoby z wyższym wykształceniem i młodzierz w wieku 20-24 lata to 63%.

Prawdopodobnym powodem nasilania się tego zjawiska w Polsce jest w dużej mierze rosnąca liczba odbiorników telewizyjnych z pilotem oraz liczba kanałów telewizyjnych.

Jest to też zapewne reakcja na ogólny poziom reklam emitowanych w polskiej telewizji, odbieranych przez Polaków jako wywołujące znudzenie (42%) bądź irytację (36%), a tylko w niewielkim stopniu zainteresowanie (4%). O znudzeniu reklamą mówią częściej młodzi ludzie w wieku od 15 do 29 lat, uczniowie i studenci a o irytacji Polacy powyżej 40 roku życia oraz osoby z wyższym wykształceniem.

Nicole_a
Zawsze coś napisze
Zawsze coś napisze
Posty: 907
Rejestracja: 07 sie (sob) 2004, 02:00:00

Post autor: Nicole_a » 03 cze (pt) 2005, 20:40:45

Możliwe, że ma na to mały wpływ (ale zawsze :wink: ), coraz większa ilość osób posiadająca telewizję kablową. Ja mam od 2 czy 3 lat i musze powiedziec, że przywyczaiłam się do braku reklam, gdyz jak oglądam filmy to pzrewaznie na HBO lub Canal +, gdzie reklam jest na prawde b.mało i rzadko na nie trafiam. Gdy mam później obejrzec coś np. na jedynce i trafiam na reklamę to przeważnie przełączam kanał...
Ale niektóre reklamy (jest ich niewiele) przykuwają moją uwage i oglądam do końca :lol:

Ato
Zawsze coś napisze
Zawsze coś napisze
Posty: 868
Rejestracja: 29 wrz (pn) 2003, 02:00:00

Post autor: Ato » 03 cze (pt) 2005, 21:01:02

ja otatnio doszedlem do takiej wprawy ze gdy przelaczam z powrotem na ogladany program jest akorat koncowka ostatniej reklamy :mrgreen: , oczywiscie jesli akorat celowo reklam nie ogladam :mrgreen:

aw
akademiareklamy.edu.pl
akademiareklamy.edu.pl
Posty: 1397
Rejestracja: 27 lut (czw) 2003, 01:00:00

niechciane podprogowe reklamy telewizyjne

Post autor: aw » 04 cze (sob) 2005, 00:49:34

Ba, ja znam takich facetów, którzy boje toczą z partnerkami o to, kiedy należy przełączyć i potrafią pysznić się tym, że mają lepszego "czuja".
A moja mama, jak ją bezseność zdejmie, to sobie tvn włącza. Mówi, że tam długie bloki reklamowe sa i przy nich jej się najlepiej zasypia. To chyba nowa forma reklamy podprogowej będzie.

Lenka
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty (sob) 2005, 01:00:00

Re: niechciane podprogowe reklamy telewizyjne

Post autor: Lenka » 06 cze (pn) 2005, 18:41:20

aw pisze:To chyba nowa forma reklamy podprogowej będzie.
Haha!!Może już niedługo psychiatrzy na bezsenność zamiast Prozaca przepiszą nam blok reklamowy :lol:
Połowa Polaków cierpi na chorobę pilocą kiedy zobaczy bloki reklamowe.Co z tego wynika?Reklama telewizyjna traci na skuteczności.Chyżby?
Myślę,że to nie są wiarygodne badania(te o których pisze AW).Jedynie oparte na deklaracjach widowni,a jak często bywa mijają się z prawdą. Poza tym metodologia polegająca na generalizowaniu sądów o własnych zachowaniach jest w tym wypadku fałszywa. Zbadano poglądy ludzi, a nie ich zachowania w konkretnych sytuacjach.
Owszem coraz więcej telewidzów nie chce oglądać reklam,liczba osób, które na reklamy reagują negatywnie, zwiększa się. Lecz nie jest prawdą, że w sposób znaczący zwiększa się odsetek tych, którzy wyłączają telewizory.
Tych reklam jest po prostu za dużo.Nawet jeśli będą oglądane, nie będą zapamiętywane. To dlatego ich skuteczność będzie spadać.
Domy Mediale będą musiały poszukać innych metod dotarcia. Takich, które będą bardziej angażować widza. Myślę tu głównie o reklamie poza blokami, np. o sponsoringu, product placement i wszelkich innych kanałach komunikacji poza telewizją. To także wyzwanie dla agencji reklamowych, które muszą znaleźć taką formułę komunikacyjną, która będzie wyróżniała konkretny komunikat wśród innych.
Z biegiem lat coraz więcej osób nie przywiązuje wagi do bloków reklamowych - tego żaden odpowiedzialny reklamodawca ani dom mediowy nie może ignorować.
Za pomocą telemetrii warto dodatkowo zbadać, kiedy ludzie przełączają się na inny kanał. Określić jakie programy są "bardziej wrażliwe" na zapping, a jakie mniej. W Stanach Zjednoczonych, okazało się ostatnio, że więcej widzów unikało oglądania reklam w trakcie transmisji Oscarów niż finału Super Bowl.
Po drugie, wnioski powinny z tego wyciągnąć agencje reklamowe. Ludzie oglądają coraz mniej reklam, więc trzeba tak opracowywać kreacje, by szybko i mocno zapadały w pamięć. Po trzecie badanie dowodzi konieczności robienia solidnych testów przed emisją kampanii, by zminimalizować ryzyko jej nieskuteczości.

Nicole_a
Zawsze coś napisze
Zawsze coś napisze
Posty: 907
Rejestracja: 07 sie (sob) 2004, 02:00:00

Post autor: Nicole_a » 06 cze (pn) 2005, 19:16:59

Na pewno duże znaczenie odgrywa tu jakoś reklam. Chodiz mi o to, że większośc z reklam są bardzo przeciętne i niezbyt rózniocą się od siebie na wzajem. Bo przyznaję, że na reklamach proszków do prania itd. od razu przełączam kanał, jednakże jeszcze nigdy nie przełączyłam gdy leciała reklama coca-coli light lub pamiętna (stara :wink: ) reklama levisa :wink: Ludzie zrażają się do reklam, bo większośc z nich próbuje wcisnąc nieudolnie kit, na którym przeciętny telewidz od razu sie poznaje (jak np. proszki do czyszczenia zabrudzonych powierzchni : bez szorowania usuwa zabrudzenia rdzy itd :? ) no dajcie spokój :roll:

kathar
Nowy(a)
Posty: 10
Rejestracja: 29 lis (pn) 2004, 01:00:00

Re: niechciane podprogowe reklamy telewizyjne

Post autor: kathar » 08 cze (śr) 2005, 15:23:46

aw pisze: A moja mama, jak ją bezseność zdejmie, to sobie tvn włącza. Mówi, że tam długie bloki reklamowe sa i przy nich jej się najlepiej zasypia.
To jeszcze nic. Moj brat zeby nakarmic swojego synka (2 lataka) musi puszczac mu nagrane bloki reklamowe na wideo. Inaczej nic nie zje. Do tego co jakis czas musi nagrywac nowe reklamy bo synek rozpoznaje juz te starsze i nie chce jesc :D

aw
akademiareklamy.edu.pl
akademiareklamy.edu.pl
Posty: 1397
Rejestracja: 27 lut (czw) 2003, 01:00:00

REKLAMA UZALEŻNIA - MARKETING JAK WIRUS POŻERA MŁODE UMUSŁY

Post autor: aw » 09 cze (czw) 2005, 00:56:57

BEZ REKLAMY jak bez matki, nowe pokolenie już nie tylko wychowane na komputerze ale i raklamowych blokach - wyssało z mlekiem matki zamiłowanie do promocji, wyprzedaży, cen promocyjnych i psychowizjologii widzenia ;)

ODPOWIEDZ