EROTYKA W REKLAMIE!!!!!!!!!!!!

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 02 sty (ndz) 2005, 08:59:03

Biblioteki, czytelnie, ksiegarnie, internet bo gdzie indziej :) To juz musisz poszukac bo na tacy nic nie dostaniesz ;)

Zwykle sa w ksiazkach z zakresu prawa czy reklamy. Trzeba sie tylko dobrze zakrecic i im przyjrzec. Warto tez zwracac uwage kto pisze o przepisach. Czy jest to prawnik, praktyk, jaki ma stopnien naukowy. Czy czasem nie byl wspolautorem ustawy czy tylko powiela cudze poglady. Jaka jest jego specjalnosc? Osoby komentujace przepisy zwykle zgadzaja sie co do zasady jednak moga sie roznic w szczegolach. Wtedy czesto liczy sie ich pozycja w "hierachii", bo do niej zwykle przychyla sie sad i cale srodowisko.

Mozna tez cos znalezc w Rzeczpospolitej czy Gazecie Prawnej. W gazetach komentarze jezeli mozna tak te artykuly nazwac sa zwykle komentarzami konkretnych przepisow, fragmentow ustaw nie calych ustaw lub sa po prostu pobiezne. Na wiecej nie ma po prostu miejsca. Chyba ze jest to jakis cykl artykulow.

Byc moze w jakis sposob pomoze Ci ta ksiazka:

Komentarz do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji - Ewa Nowińska i Michał du Vall
Ostatnio zmieniony 04 sty (wt) 2005, 10:36:48 przez sinar, łącznie zmieniany 1 raz.

aw
akademiareklamy.edu.pl
akademiareklamy.edu.pl
Posty: 1397
Rejestracja: 27 lut (czw) 2003, 01:00:00

Post autor: aw » 03 sty (pn) 2005, 13:41:57

e tam sinar - nie bądź takim pesymistą, juz przygotowałem cały elaborat na ten temat, ale będę go emitował w odcinkach hihi

odcinek pierwszy "interpretacja ustawy o radiofonii i telewizji"

art. 16 b. ust. 2 pkt 2
ustawa z dn. 29 grudnia 1992 r.

przykład naruszenia ustawy:

medium - radio
firma - Renualt
produkt - samochód Thalia Look
treść spotu - syn prosi ojca by podrzucił go do szkoły ale zastrzega by ten zatrzymał się wcześniej, bo koledzy śmieja sie z ich starego samochodu; narrator informuje o nowej promocji, która pozwala na dogodne zakupienie w ratach nowego modelu Renualt
zakwestionowano - reklama zachęcała niepełnoletnich do wywierania presji na rodziców, by skłonić ich do zakupu reklamowanych produktów
skutek - Przewodniczący KRRiT realizując uchwałę Krajowej Rady wezwał nadawców natychmiastowego zaniechania emisji tej reklamy

źródło: Media Marketing Polska Nr 5

PS
ktoś spyta a co to ma do diaska wspólnego z erotyka w reklamie? - spieszę z wyjaśnieniami - w komentarzach i uzasadnieniu do powyższego przypadku wyjaśniono, że poza naruszeniem prawa moralnie ta reklama też jest "cieniutka" ponieważ może sprawić, że ludzie biedniejsi za jej sprawą poczują się "ch...wiutko" - i oto juz związek z erotyka gotowy

seize
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 9045
Rejestracja: 02 mar (ndz) 2003, 01:00:00

Post autor: seize » 06 sty (czw) 2005, 14:42:52

OT: za spot uwlaczajacy godnosci czlowieka mozna uznac tez ten gumy Orbit dla dzieci w ktorej to obecnie mozna usyszec ze zuja ja madre dzieci - a przepraszam, jak ktoregos nie stac na takowe lub jego rodzicow to oznacza ze jest ono glupie :?: :twisted:

aw
akademiareklamy.edu.pl
akademiareklamy.edu.pl
Posty: 1397
Rejestracja: 27 lut (czw) 2003, 01:00:00

Post autor: aw » 06 sty (czw) 2005, 15:58:32

dodatkowo z tego co wiem w gumie znajduje się fruktoza, która może podrażniać jelito i wywoływac ostre bóle - to ci, co tak mają, to juz są kompletne debile

kolejne wyjaśnienia:

reklama uchybiająca godności człowieka
- wszelkie przekazy reklamowe poniżające w jakikolwiek sposób człowieka, szydzące z przekonań religijnych, zadające cierpienie lub tortury człowiekowi
uzasadnienie: chodzi o eliminowanie negatywnego oddźwięku społecznego takich reklam i ukrócenie możliwości prezentacji szczególnie drastycznych scen w kampaniach reklamowych

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12706
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Erotyka w reklamie

Post autor: s_wojtkowski » 07 sty (pt) 2005, 14:00:11

Uważam, że sytuacja badawcza, bibliograficzna i kulturowa dojrzała już do tego, żeby w Warszawskiej Szkole Reklamy wprowadzić semestralne zajęcia fakultatywne EROTYKA W REKLAMIE.
Wydaje się bowiem, że wzrastająca obecność erotyki w życiu społecznym, ze szczególnym uwzględnieniem mediów i reklamy, jest przesądzona i powoli (a może nawet szybciej!) zamienia się w jej wszechobecność. Czy nam się to podoba czy nie, żyjemy prawdopodobnie w najbardziej rozerotyzowanych czasach w historii świata.
Rodzi to wiele pytań, nie tylko o etyczną dopuszcalność dalszego przesuwania akcentów w tej dziedzinie (na płaszczyźnie etyki i prawa, w tym reklamy), ale także w dziedzinie strategii komunikacji promocyjnej (na ile, które i dlaczego takie działania są skuteczne).
Warto przy okazji wskazać na rodzaje i techniki wykorzystywania erotyki w celach perswazyjnych, przeanalizować różne jej odcienie, a może nawet dokonać "niemożliwego" - oddzialić erotykę od pornografii!
Nie ukrywam, że chętnie podjąłbym się przeprowadzenia badań i przygotowania programu z tego zakresu.
Ostatnio zmieniony 08 sty (sob) 2005, 14:38:44 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

aw
akademiareklamy.edu.pl
akademiareklamy.edu.pl
Posty: 1397
Rejestracja: 27 lut (czw) 2003, 01:00:00

Post autor: aw » 07 sty (pt) 2005, 14:44:18

a ten tu swój ogródek piele podkradając mi wyłacznośc na świntuszenie...

ale do rzeczy
skoro o formach
zwróćmy uwage na róznego rodzaju sexcesy przyciągające uwagę do programów reality - zdjęcia spod przysznica, pocałunki, wyznania, zdrady, zdjęcia z sypialni czy wreszcie doda elektroda
czy dzieje się tak przypadkiem?
czy producenci programów celowo nakłaniają uczestników do takich zachowań?
czy może wykorzystują zasadę "miasta szczurów" - ograniczają przestrzeń życiową uczestników tak, by celowo prowokować zachowania wynaturzone i czerpać z tego korzyści
wreszcie dlaczego ulegamy tak niskim fascynacjom i gapimy sie na to? - bo gapimy sie przeciez (wyniki oglądalności)

Marino
Zaczyna działać
Zaczyna działać
Posty: 202
Rejestracja: 09 wrz (czw) 2004, 02:00:00

Post autor: Marino » 14 sty (pt) 2005, 08:43:21

No tak erotyka...teraz coraz częćsiej ją widać bilboardy,prasa,tv wydawać by się mogło że światem rządzi erotyka. :evil:

viki
Nowy(a)
Posty: 1
Rejestracja: 25 sty (wt) 2005, 01:00:00

Prośba

Post autor: viki » 25 sty (wt) 2005, 19:57:16

Mam ogromną prośbę czy mogłabyś mi przesłać z dwie pozycje książkowe z których korzystałaś pisząc te prace??? Ja piszę właśnie podobnąlecz na zaliczenie warsztatów reklamowych i bardzo by mi pomogły choćby z dwie pozycje tych kiążek. :D

Ato
Zawsze coś napisze
Zawsze coś napisze
Posty: 868
Rejestracja: 29 wrz (pn) 2003, 02:00:00

Post autor: Ato » 26 sty (śr) 2005, 23:46:23


seize
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 9045
Rejestracja: 02 mar (ndz) 2003, 01:00:00

Zasady nadawania reklam i audycji sponsorowanych w TVP

Post autor: seize » 01 lut (wt) 2005, 02:02:20

BTW: TVP zmieniala swoje zasady emisji reklamy dn. 12.01.2005

Nowe „Zasady nadawania reklam i audycji sponsorowanych w programach Telewizji Polskiej” zostały przyjęte przez Zarząd TVP S.A. na dzisiejszym posiedzeniu.

Zaakceptowane zostały nowe zasady dotyczące usług związanych z emisją w Telewizji Polskiej reklam i telesprzedażą, audycjami sponsorowanymi, ochroną widzów małoletnich i tzw. „reklamą ukrytą”. Dostosowują one politykę reklamową w TVP do najnowszych i najlepszych standardów światowych.

Kilkakrotnie nowelizowana ustawa o radiofonii i telewizji, zmienione ustawowe definicje reklamy, telesprzedaży, sponsorowania i reklamy ukrytej, wprowadzone nowe przepisy dotyczące zakazu reklamowania określonych produktów i usług oraz nadawania reklam naruszających m.in. godność ludzką, przekonania religijne i polityczne, a także nieprecyzyjność zasad spowodowały konieczność aktualizacji obowiązujących od 1999 r. w TVP przepisów.

Wprowadzono zupełnie nowy rozdział - nie istniejący w dotychczas obowiązujących zasadach - poświęcony w całości ochronie widzów małoletnich. W porach wysokiej oglądalności programów telewizyjnych przez widzów małoletnich TVP S.A. nie będzie nadawała przekazów reklamowych, które mogą m.in. narażać małoletnich na potencjalne niebezpieczeństwo moralne lub fizyczne.

Telewizja Polska nie będzie także emitowała przekazów reklamowych, które wykorzystują łatwowierność lub brak doświadczenia małoletnich, zawierają treści wskazujące, że zakupienie produktu daje poczucie wyższości wobec innych rówieśników, zachęcają małoletnich do wykonywania czynności niebezpiecznych.

Określono także sposób przekazywania informacji o audycjach telewizyjnych i sponsorach ważnych wydarzeń społecznych, kulturalnych i dobroczynnych, a także sposób prezentacji produktów lub usług zakupionych przez telewizję, będących nagrodami np. w teleturniejach, tak by nie stanowiły one reklamy ukrytej.

Dokładnie ustalone zostały zasady sponsoringu i wzajemnych relacji dotyczących stosowania tej formy współpracy między firmami i TVP S.A. . Zasady nie powielają kwestii uregulowanych w obowiązujących przepisach prawa, wprowadzają niezbędne samoograniczenia i wynikają z polityki programowej nadawcy publicznego.

Jarosław J. Szczepański
Rzecznik TVP S.A.

TU zapoznac sie z pelna trescia.
Skupiono sie przede wszystkim na m.in: ochronie widzów małoletnich, wykorzystywaniu ich łatwowiernosci, wzbudzaniu i obiecywaniu poczucia wyzszosci po zakupie produktu nad rowiesnikami.
/ Wychodzi wiec na to iz reklama gumy o ktorej tu wspominalem powinna zniknac z ekranow TVP:) /
Rowniez zmieniaja sie reguly dotyczace sponsoringu.
Na olimpiadzie uczestnik majacy 'niewlasciwa' reklame musi ja np. zakleic lub tez usunac, zobaczymy jak TVP bedzie 'cenzurowac' sportowcow bedacych nie da sie ukryc 'ubranymi w reklamy'

harley
Nowy(a)
Posty: 16
Rejestracja: 27 lut (pt) 2004, 01:00:00

przykład

Post autor: harley » 15 lut (wt) 2005, 19:44:33

A oto przykład EROTYKI w PUBLIC RELATION...i reklamie również. Jednak proszę spojrzeć na subtelność formy i treści...

http://www.sex-portal.pl

siciu
Nowy(a)
Posty: 3
Rejestracja: 18 kwie (pn) 2005, 02:00:00

Re: Erotyka w reklamie

Post autor: siciu » 18 kwie (pn) 2005, 23:36:50

wojtkowski pisze:Uważam, że sytuacja badawcza, bibliograficzna i kulturowa dojrzała już do tego, żeby w Warszawskiej Szkole Reklamy wprowadzić semestralne zajęcia fakultatywne EROTYKA W REKLAMIE.
Wydaje się bowiem, że wzrastająca obecność erotyki w życiu społecznym, ze szczególnym uwzględnieniem mediów i reklamy, jest przesądzona i powoli (a może nawet szybciej!) zamienia się w jej wszechobecność. Czy nam się to podoba czy nie, żyjemy prawdopodobnie w najbardziej rozerotyzowanych czasach w historii świata.
Rodzi to wiele pytań, nie tylko o etyczną dopuszcalność dalszego przesuwania akcentów w tej dziedzinie (na płaszczyźnie etyki i prawa, w tym reklamy), ale także w dziedzinie strategii komunikacji promocyjnej (na ile, które i dlaczego takie działania są skuteczne).
Warto przy okazji wskazać na rodzaje i techniki wykorzystywania erotyki w celach perswazyjnych, przeanalizować różne jej odcienie, a może nawet dokonać "niemożliwego" - oddzialić erotykę od pornografii!
Nie ukrywam, że chętnie podjąłbym się przeprowadzenia badań i przygotowania programu z tego zakresu.
zanim przystąpisz do badań nad erotyką w reklamie, radze poczytać badania Lynn Jaffe (1994) oraz Dominiki Maison (2002), z których wynika, że erotyka w reklamie jest nie dość, że ryzykowna to przede wszystkim nieskuteczna. Zupełnie abstrahując od problemów etycznych. Według Jaffe, która robiła badania w oparciu o model płci Bem i Brannon(szerzej w publikacjach z 2002), kobiety przejawiające męski typ zachowań, uznają reklamy z seksem za atrakcyjne, tak jak większość mężczyzn. Kobiety o typowo kobiecym wzorcu zachowań uznają takie reklamy za wulgarne. Niestety, w większości rozerotyzowanych reklam uwaga osób, nawet takich, które lubią taką reklamę, jest odwrócona od produktu a skoncentrowana na przekazie erotycznym. Badanie na temat skuteczności reklamy z motywem seksu wyglądało tak: były trzy wersje natężenia bodźców erotycznych. Im było ich więcej, tym trudniej przypominano sobie nazwę produktu. Tak więc podsumowując, nie opłaca się inwestować w reklamę o zbyt wielu bodźcach seksualnych, bo jej skuteczność to mit. Ale zachęcam do badań.

serek
Nowy(a)
Posty: 26
Rejestracja: 10 lip (ndz) 2005, 02:00:00

CHwYT reklamowy

Post autor: serek » 10 lip (ndz) 2005, 09:38:23

to przyciaga wieej klijetow i wieksze zaangazowanie w reklamy skonczyc stym

siciu
Nowy(a)
Posty: 3
Rejestracja: 18 kwie (pn) 2005, 02:00:00

Re: CHwYT reklamowy

Post autor: siciu » 10 lip (ndz) 2005, 11:47:09

serek pisze:to przyciaga wieej klijetow i wieksze zaangazowanie w reklamy skonczyc stym
moze i przyciaga :roll: ale do telewizora.

jesli chodzi o zaangazowanie, to moze w reklame ale napewno nie w produkt. produkty, ktore da sie reklamowac w ten sposob mozna na palcach jednej reki policzyc. podobnie jest niestety z humorem.

przeczytaj dokladnie to, co napisalem wczesniej, ok? :wink:

serek
Nowy(a)
Posty: 26
Rejestracja: 10 lip (ndz) 2005, 02:00:00

HMMM

Post autor: serek » 10 lip (ndz) 2005, 12:06:37

moze tak moze nie nieprzejmuj sie moim tekstem ale swoim OK

ODPOWIEDZ