GURU PR
Czyli, kim są lobbyści .
Ci którzy jako cel swej kariery zawodowej postawili na zostanie PR-owcem w ustatkowanej firmie. Moim zdaniem popełniają wielki błąd. Tak dokładnie, jest takie magiczne słowo które powinno się znaleźć na pierwszym miejscu waszego planu na życie. A mianowicie to magiczne słowo to lobbysta .
Kim jest lobbysta?
Werbuje się ich spośród dziennikarzy, rzeczników prasowych, specjalistów PR, a nawet polityków. Prawdo podobnie co trzeci z nich jest lobbystrą
Są oni ludźmi którzy zarabiają na życie reprezentując grupy interesów, które poprzez specjalistów lobbingu próbują wywierać wpływ na decydentów i proces legislacyjny ( prawo twórczy)..
Są oni bez wątpienia - idealnymi dyplomatami, specjalistami PR, doradcami, rzecznikami i taktykami w jednej osobie. Chyba nie trzeba mówić że korzyści płynące z takiej działalności, mają efekt wręcz porażający swą zyskownością .
Na co składa się praca Lobbysty.
Nie jest to praca która pozwala na częste urlopy. Obowiązkiem takiego lobbysty jest monitorowanie procesów legislacyjno-decyzyjnych, prognozowanie zmian politycznych, społecznych i gospodarczych, zajmują się również doradztwem i wyborem najbardziej korzystnych rozwiązań. A dodatkowo konieczność nawiązania i podtrzymania korzystnych kontaktów z władzami państwa, rządem oraz parlamentem. Nie muszę chyba mówić o konsekwencjach zaspania , mam tu na myśli słynnego króla żelatyny którego przypadek sukcesu powinien dać wam wiele do myślenia.
Ile można zarobić na tej działalności?
Obroty amerykańskich firm, zajmujących się lobbingiem. Badacze rynku szacują na kilkanaście miliardów dolarów w skali roku. Mało tego, budżet ten wciąż ma tendencje wzrostowe. Wiąże się to rzecz jasne ze wzrostem zapotrzebowania na tej klasy specjalistów.
Marzy ci się EKSTREMALNY PR który da ci pewnego rodzaju poczucie ze, twoje działania mają wpływ na świat w którym żyjesz ?
Niektórzy mówią wprost że, jest to tzw. „piąta władza”
W Polsce lobbing jest raczkującą dziedziną, stwarza to ogromną szansę na strwożenia nowego zawodu dla młodych wykształconych w tym kierunku ludzi.
Lobbing w większości przypadków jest traktowany jako NARZĘDZIE PR .
Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem . Uważam że to PR jest narzędziem lobbingu. Wystarczy spojrzeć na zakres działań tych dwóch dziedzin. Na renomowanych zachodnich uczelniach (na przykład na amerykańskich uniwersytetach) zajęcia z lobbyingu prowadzone są z reguły w ramach studiów public relations. – W niektórych polskich programach Podyplomowych Studiów Public Relations funkcjonuje przedmiot pod nazwą "Lobbying w Unii Europejskiej". Ale rozważania na ten temat zostawię sobie na następny raz.
Więc jeśli lobbing jest spełnieniem twoich ambicji zawodowych. Radzę się już teraz zacząć rozglądać za odpowiednią szkołą.
Z pozdrowieniami RUDY
Źródłem do napisania tego materiału posłużył mi artykuł ze strony internetowej www.e- marketing.pl
Agnieszki Dejnaki, Wyższa Szkoła Zarządzania i Finansów we Wrocławiu
Gdyby zebrać lobbystów działających w Brukseli i Waszyngtonie, powstałoby miasto wielkości Zakopanego".
Jestem ciekaw co wy wiecie na temat lobbingu i jakie emocje wzbudza w was to słowo?
Lobbing po polsku
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
-
- Loża WSR
- Posty: 7525
- Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00