SŁOWO I OBRAZ W REKLAMIE - bibliografia

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
gregory

SŁOWO I OBRAZ W REKLAMIE - bibliografia

Post autor: gregory » 24 sie (śr) 2005, 16:26:06

witam
pisze wlasnie prace mgr o relacjach miedzy slowem (textem) i obrazem w roznych mediach, gdzie musze zamiescic rozdzial o tym zagadnieniu w reklamie. gdzie moge znalezc materialy? prosze o pilna pomoc (jestem juz po terminie ;-) ) :wink:

Gość

Post autor: Gość » 24 sie (śr) 2005, 17:31:17

a... i gdzie moge znalezc: Spitzer L., 1980: Amerykańska reklama jako sztuka popularna. Przeł. K. Biskupski, [w:J] Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński. Warszawa.? w naszej "wojewodzkiej" bibliotece w Zielonej Gorze niestety ni ma :-(((

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

prace magisterskie

Post autor: andy » 25 sie (czw) 2005, 13:43:47

To dlaczego nie spróbujesz w bibliotece uniwersyteckiej? :-D Ale jeśli miałbyś zbyt długo kłopot ze Spitzerem proponuję inne, znakomite lektury:

John Fiske, Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wrocław 1999,

Fiske dokonuje kilku niezłych analiz relacji między obrazem a tekstem, nagłówkiem.

Poza tym polecam Ci lektury Wiesława Godzica:

Rozumieć telewizję, Kraków 2001.
Telewizja i jej gatunki po "Wielkim Bracie", Kraków 2004.
Telewizja jako kultura, Kraków 2002.

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

skuteczna reklama

Post autor: andy » 25 sie (czw) 2005, 14:08:30

Jest jeszcze coś, co koniecznie trzeba znać. I chyba to idealnie przystaje do tematu Twojej pracy.

"Skuteczna reklama", John Caples, Fred E. Hahn, Warszawa 2000.

Caplesa uważa się do dzisiaj za najwybitniejszego autora tekstów reklamowych w historii reklamy. Jednak w książce znajdziesz sporo przykładów reklam prezentujących tzw. "napięcie między tekstem a obrazem".

ODPOWIEDZ