Reklama Prasowa Roku 2006 [NOMINACJE & WYNIKI]
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama Prasowa Roku 2006 [NOMINACJE & WYNIKI]
Konkurs na Reklamę Prasową Roku 2006!
[regulamin]
(1) Konkurs polega na wyborze najlepszej reklamy prasowej spośród inseratów publikowanych w prasie polskiej od stycznia do listopada 2006 roku.
(2) Reklamy do Konkursu można zgłaszać dwutorowo:
-> poprzez publikację skanu reklamy wraz z krótkim opisem [tytuł gazety lub magazynu, ew. numer, z którego pochodzi reklama + krótkie (najwyżej 5 zdaniowe) uzasadnienie jej wyjątkowości] w niniejszym topiku; ta droga zgłaszania reklam jest dostępna dla wszystkich użytkowników niniejszego forum;
- poprzez złożenie na moje ręce (w realu) oryginału reklamy z opisem j.w.; ta droga jest dostępna wyłącznie dla aktualnych Słuchaczy WSR.
(3) Reklamy drogą internetową mogą zgłaszać wszyscy forumowicze, natomiast reklamy w realu mogą zgłaszać wyłącznie aktualni Słuchacze WSR.
(4) Każda osoba może zgłosić dowolną ilość reklam pod warunkiem dołączenia do każdego zgłoszonego projektu opisu, o którym mowa w pkt. (2). Można (a nawet zachęcam do tego) zgłaszać reklamy w obu trybach (internetowym i realnym) niejako niezależnie od siebie.
(5) Reklamy w obu trybach można zgłaszać w nieprzekraczalnym terminie do dn. 30/11/2006 (czwartek).
(6) Wybór Reklamy Prasowej Roku 2006 odbędzie się na następujacych zasadach:
(6a) Głosowanie w internecie
Spośród wszystkich zgłoszonych reklam (umieszczonych w niniejszym topiku) zostanie przeze mnie nominowana dziesiątka najlepszych inseratów; w dn. 01/12/2006 (piątek) uruchomiona zostanie ankieta, w której każdy forumowicz będzie mógł oddać głos na swojego faworyta (swoję faworytkę?); głosowanie będzie trwało dwa tygodnie, do dn. 15/12/2006 (piątek); oficjalny komunikat ogłaszajacy zwycięzcę (zwyciężczynię?) ogłoszony zostanie 18/12/2006 (poniedziałek). W ten sposób wyłoniona zostanie Reklam Prasowa Roku 2006 wg użytkowników forum www.szkolareklamy.pl
(6b) Głosowanie w realu
Spośród wszystkich oryginalnych reklam (wyciętych z gazet lub magazynów) złożonych na moje ręce, zostanie przeze mnie nominowana dziesiątka najlepszych inseratów, która w dn. 01/12/2006 (piątek) zostanie wyeksponowana w korytarzu szkolnym wiadącym przy salach nr 6 i 7 w kierunku toalet (ramy już wiszą przygotowane, a ponieważ jest ich trochę więcej niż 10, zmieści się tam jeszcze "galeria odrzuconych"); głosowanie na specjalnych ostemplowanych kuponach kolportowanych na terenie szkoły (i wydawanych wyłącznie aktualnym Słuchaczom WSR), które po wypełnieniu trzeba będzie umieścić w specjalnej urnie wystawionej w sekretariacie WSR, będzie trwało do 15/12/2006 (piątek); oficjalny komunikat ogłaszajacy zwycięzcę (zwyciężczynię?) ogłoszony zostanie 18/12/2006 (poniedziałek) na tablicy towarzyszącej wystawie nominowanych reklam oraz na forum www.szkolareklamy.pl. W ten sposób wyłoniona zostanie Reklam Prasowa Roku 2006 wg Słuchaczy WSR.
Być może będzie to ta sama reklama, co wybrana na forum, ale być może wcale nie. I to też będzie ciekawe.
(7) Nagrody. Będą fajne.
(Napiszę o nich później, bo teraz muszę iść na zajęcia.)
[regulamin]
(1) Konkurs polega na wyborze najlepszej reklamy prasowej spośród inseratów publikowanych w prasie polskiej od stycznia do listopada 2006 roku.
(2) Reklamy do Konkursu można zgłaszać dwutorowo:
-> poprzez publikację skanu reklamy wraz z krótkim opisem [tytuł gazety lub magazynu, ew. numer, z którego pochodzi reklama + krótkie (najwyżej 5 zdaniowe) uzasadnienie jej wyjątkowości] w niniejszym topiku; ta droga zgłaszania reklam jest dostępna dla wszystkich użytkowników niniejszego forum;
- poprzez złożenie na moje ręce (w realu) oryginału reklamy z opisem j.w.; ta droga jest dostępna wyłącznie dla aktualnych Słuchaczy WSR.
(3) Reklamy drogą internetową mogą zgłaszać wszyscy forumowicze, natomiast reklamy w realu mogą zgłaszać wyłącznie aktualni Słuchacze WSR.
(4) Każda osoba może zgłosić dowolną ilość reklam pod warunkiem dołączenia do każdego zgłoszonego projektu opisu, o którym mowa w pkt. (2). Można (a nawet zachęcam do tego) zgłaszać reklamy w obu trybach (internetowym i realnym) niejako niezależnie od siebie.
(5) Reklamy w obu trybach można zgłaszać w nieprzekraczalnym terminie do dn. 30/11/2006 (czwartek).
(6) Wybór Reklamy Prasowej Roku 2006 odbędzie się na następujacych zasadach:
(6a) Głosowanie w internecie
Spośród wszystkich zgłoszonych reklam (umieszczonych w niniejszym topiku) zostanie przeze mnie nominowana dziesiątka najlepszych inseratów; w dn. 01/12/2006 (piątek) uruchomiona zostanie ankieta, w której każdy forumowicz będzie mógł oddać głos na swojego faworyta (swoję faworytkę?); głosowanie będzie trwało dwa tygodnie, do dn. 15/12/2006 (piątek); oficjalny komunikat ogłaszajacy zwycięzcę (zwyciężczynię?) ogłoszony zostanie 18/12/2006 (poniedziałek). W ten sposób wyłoniona zostanie Reklam Prasowa Roku 2006 wg użytkowników forum www.szkolareklamy.pl
(6b) Głosowanie w realu
Spośród wszystkich oryginalnych reklam (wyciętych z gazet lub magazynów) złożonych na moje ręce, zostanie przeze mnie nominowana dziesiątka najlepszych inseratów, która w dn. 01/12/2006 (piątek) zostanie wyeksponowana w korytarzu szkolnym wiadącym przy salach nr 6 i 7 w kierunku toalet (ramy już wiszą przygotowane, a ponieważ jest ich trochę więcej niż 10, zmieści się tam jeszcze "galeria odrzuconych"); głosowanie na specjalnych ostemplowanych kuponach kolportowanych na terenie szkoły (i wydawanych wyłącznie aktualnym Słuchaczom WSR), które po wypełnieniu trzeba będzie umieścić w specjalnej urnie wystawionej w sekretariacie WSR, będzie trwało do 15/12/2006 (piątek); oficjalny komunikat ogłaszajacy zwycięzcę (zwyciężczynię?) ogłoszony zostanie 18/12/2006 (poniedziałek) na tablicy towarzyszącej wystawie nominowanych reklam oraz na forum www.szkolareklamy.pl. W ten sposób wyłoniona zostanie Reklam Prasowa Roku 2006 wg Słuchaczy WSR.
Być może będzie to ta sama reklama, co wybrana na forum, ale być może wcale nie. I to też będzie ciekawe.
(7) Nagrody. Będą fajne.
(Napiszę o nich później, bo teraz muszę iść na zajęcia.)
Ostatnio zmieniony 30 sty (pt) 2009, 14:28:05 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 6 razy.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
O nagrodach w konkursie
(7) Nagrody w obu konkursach są następujące:
- za zgłoszenie reklamy, która zwyciężyła w konkursie internetowym lub szkolnym - zwolnienie z 1/3 materiału obowiązujacego na egzaminie z Reklamy Prasowej (mianowicie aspektów graficznych i kreatywnych) z oceną celującą (jeżeli zwycięzcą będzie osoba z grup dziennych pierwszego roku) lub nagroda rzeczowa - książka-album marki Nivea o wartości 120 pln (jeżeli jest to inna osoba);
- za zgłoszenie reklamy, która nie zwyciężyła w konkursie (internetowym lub szkolnym), ale znalazła się w pierwszej trójce - zwolnienie z 1/3 materiału obowiązujacego na egzaminie z Reklamy Prasowej (mianowicie aspektów graficznych i kreatywnych) z oceną bardzo dobrą (jeżeli zwycięzcą będzie osoba z grup dziennych pierwszego roku) lub nagroda rzeczowa - książka poświęcona reklamie o wartości ok. 50 pln (jeżeli jest to inna osoba).
- za zgłoszenie reklamy, która zwyciężyła w konkursie internetowym lub szkolnym - zwolnienie z 1/3 materiału obowiązujacego na egzaminie z Reklamy Prasowej (mianowicie aspektów graficznych i kreatywnych) z oceną celującą (jeżeli zwycięzcą będzie osoba z grup dziennych pierwszego roku) lub nagroda rzeczowa - książka-album marki Nivea o wartości 120 pln (jeżeli jest to inna osoba);
- za zgłoszenie reklamy, która nie zwyciężyła w konkursie (internetowym lub szkolnym), ale znalazła się w pierwszej trójce - zwolnienie z 1/3 materiału obowiązujacego na egzaminie z Reklamy Prasowej (mianowicie aspektów graficznych i kreatywnych) z oceną bardzo dobrą (jeżeli zwycięzcą będzie osoba z grup dziennych pierwszego roku) lub nagroda rzeczowa - książka poświęcona reklamie o wartości ok. 50 pln (jeżeli jest to inna osoba).
Ostatnio zmieniony 09 lis (czw) 2006, 16:17:55 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Zaproszenie do publikacji scanów reklam cz. 1
Zapraszam do publikowania scanów reklam (wraz z krótkim opisem).
Nadawajcie swoim projektom kolejne numery (w numeracji dla tego topiku ciągłej).
(Wiem, że wymaga to wysiłku i umiejętności. Jeżeli komuś nie starczy ktorejś z tych dwóch rzeczy - niech mnie odnajdzie w realu. Chętnie pomogę.)
Konkurs internetowy uważam za otwarty!
Nadawajcie swoim projektom kolejne numery (w numeracji dla tego topiku ciągłej).
(Wiem, że wymaga to wysiłku i umiejętności. Jeżeli komuś nie starczy ktorejś z tych dwóch rzeczy - niech mnie odnajdzie w realu. Chętnie pomogę.)
Konkurs internetowy uważam za otwarty!
Ostatnio zmieniony 10 lis (pt) 2006, 15:06:38 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #1
Reklama #1

Reklamodawca: Polskie Linie Lotnicze <LOT>
Medium: Neewsweek Polska nr 32/2006
Format: podwójne ~A4 (rozkładówka)
Zgłaszający: Sylwia Sitkiewicz SG I
Uzasadnienie: Hasło kampanii "pod dobrymi skrzydłami" zadziwia i bawi. Uważam, iż pomysł z ptactwem posiadającym ludzkie cechy, a przemieszczającym się samolotami, jest strzałem w dziesiątkę. Kampania pojawiła sie wprawdzie już w 2005 roku, ale sporo wskazuje na to, że LOT będzie ją jeszcze jakiś czas przypominał. Pomysł jest bowiem kampanijny - ma w sobie coś, co pozwala go rozwijać, a przy tym się nie nudzi. Ludzie mogą wprost oczekiwać nowych części tego reklamowego serialu.

Reklamodawca: Polskie Linie Lotnicze <LOT>
Medium: Neewsweek Polska nr 32/2006
Format: podwójne ~A4 (rozkładówka)
Zgłaszający: Sylwia Sitkiewicz SG I
Uzasadnienie: Hasło kampanii "pod dobrymi skrzydłami" zadziwia i bawi. Uważam, iż pomysł z ptactwem posiadającym ludzkie cechy, a przemieszczającym się samolotami, jest strzałem w dziesiątkę. Kampania pojawiła sie wprawdzie już w 2005 roku, ale sporo wskazuje na to, że LOT będzie ją jeszcze jakiś czas przypominał. Pomysł jest bowiem kampanijny - ma w sobie coś, co pozwala go rozwijać, a przy tym się nie nudzi. Ludzie mogą wprost oczekiwać nowych części tego reklamowego serialu.
Ostatnio zmieniony 09 lis (czw) 2006, 15:51:46 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #2
Reklama #2

Reklamodawca: Ravak Polska S.A.
Medium: Sukces nr 6/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Sylwia Sitkiewicz SG I
Uzasadnienie: Patrząc na tę reklame chyba wszyscy mamy podobne odczucie... ciepła. Decyduje o tym zarówno to, co widzimy na zdjęciu, jak i tonacja kolorystyczna reklamy. Ciepło oznacza dla wielu miłość, pożądanie, pragnienie bycia blisko z osobą, która mogłaby to ciepło dać... Widoczna na zdjęciu para biorąca kąpiel wzbudza chęć bycia na ich miejscu (myślę, że zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn), a wanna zbliżona kształtem do kształtu serca wzbudza chęć... posiadania takiej wanny. Czegóż więcej chcieć od reklamy?

Reklamodawca: Ravak Polska S.A.
Medium: Sukces nr 6/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Sylwia Sitkiewicz SG I
Uzasadnienie: Patrząc na tę reklame chyba wszyscy mamy podobne odczucie... ciepła. Decyduje o tym zarówno to, co widzimy na zdjęciu, jak i tonacja kolorystyczna reklamy. Ciepło oznacza dla wielu miłość, pożądanie, pragnienie bycia blisko z osobą, która mogłaby to ciepło dać... Widoczna na zdjęciu para biorąca kąpiel wzbudza chęć bycia na ich miejscu (myślę, że zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn), a wanna zbliżona kształtem do kształtu serca wzbudza chęć... posiadania takiej wanny. Czegóż więcej chcieć od reklamy?
Ostatnio zmieniony 09 lis (czw) 2006, 15:52:01 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #3
Reklama #3

Reklamodawca: General Electric Co.
Medium: Neewsweek Polska
Format: ~A4
Zgłaszający: Sylwia Sitkiewicz SG I
Uzasadnienie: Reklama wizerunkowa jest deklaracją szczególnego dbania o standardy ochrony środowiska przez koncern. Przekaz jednocześnie fascynuje pięknem i zastanawia. Kula ziemska w roli głównej wystapiła już w niejednej reklamie. Ale tu wydaje sie być symbolem niebanalnym - ta kula ziemska żyje i potrzebuje dbałości, aby żyć mogła dalej. Potrzeba wiele uwagi i delikatności, żeby tego życia, tej swoistej równowagi nie zabić i nie naruszyć (wszak cała konstrukcja utrzymuje sie tylko dzięki dwóm... wykałaczkom). Ascetyczna forma (jednolite białe tło) dodaje siły tej reklamie.

Reklamodawca: General Electric Co.
Medium: Neewsweek Polska
Format: ~A4
Zgłaszający: Sylwia Sitkiewicz SG I
Uzasadnienie: Reklama wizerunkowa jest deklaracją szczególnego dbania o standardy ochrony środowiska przez koncern. Przekaz jednocześnie fascynuje pięknem i zastanawia. Kula ziemska w roli głównej wystapiła już w niejednej reklamie. Ale tu wydaje sie być symbolem niebanalnym - ta kula ziemska żyje i potrzebuje dbałości, aby żyć mogła dalej. Potrzeba wiele uwagi i delikatności, żeby tego życia, tej swoistej równowagi nie zabić i nie naruszyć (wszak cała konstrukcja utrzymuje sie tylko dzięki dwóm... wykałaczkom). Ascetyczna forma (jednolite białe tło) dodaje siły tej reklamie.
Ostatnio zmieniony 14 gru (czw) 2006, 09:10:10 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklamy #4 i #5
Reklamy #4 i #5 (jako kampania)


Reklamodawca: Semax S.A.
Media: Machina nr 7/2006 oraz Viva! / Hot moda & shopping
Formaty: ~A4
Zgłaszający #4: Andrzej Józefowski SG I
Uzasadnienie #4: Reklama w ciekawy sposób
ukazuje parę królików (wyłącznie przy pomocy ciuchów). Jest zabawna, śmieszna, z podtekstem seksualnym. Przyciąga uwagę i pozostaje długo w pamięci. Uważam, że jest bardzo dobrze skomponowana (logo firmy zamyka kompozycję i jest dominantą). Dobre hasło i odpowiednia kolorystyka dopełniają całość.
Zgłaszający #5: Marta Bonik SR I
Uzasadnienie #5: Reklama, która zaskakuje, a jednocześnie nie jest przesadzona, napuszona czy sztuczna. Silnie przyciaga uwagę. Osiąga efekt dzięki zasugerowaniu obserwatorowi tego, co ma zobaczyć - wykorzystuje rodzaj "złudzenia optycznego", o którym nauka mówi jako o wpływie wstępnego nastawienia patrzącego na postrzeganie (tu: bez nastawienia się widzę ciuch, kurtkę, może jakoś dziwnie ułożoną, ale jednak kurtkę, natomiast po przeczytaniu hasła widzę diabła). Warto też zwrócić uwagę na zastosowanie odpowiednich kolorów - symbolizujących wprost ognistego czarta z ciemnych czeluści piekła
. Tak, tej kurtki można się przestraszyć.


Reklamodawca: Semax S.A.
Media: Machina nr 7/2006 oraz Viva! / Hot moda & shopping
Formaty: ~A4
Zgłaszający #4: Andrzej Józefowski SG I
Uzasadnienie #4: Reklama w ciekawy sposób

Zgłaszający #5: Marta Bonik SR I
Uzasadnienie #5: Reklama, która zaskakuje, a jednocześnie nie jest przesadzona, napuszona czy sztuczna. Silnie przyciaga uwagę. Osiąga efekt dzięki zasugerowaniu obserwatorowi tego, co ma zobaczyć - wykorzystuje rodzaj "złudzenia optycznego", o którym nauka mówi jako o wpływie wstępnego nastawienia patrzącego na postrzeganie (tu: bez nastawienia się widzę ciuch, kurtkę, może jakoś dziwnie ułożoną, ale jednak kurtkę, natomiast po przeczytaniu hasła widzę diabła). Warto też zwrócić uwagę na zastosowanie odpowiednich kolorów - symbolizujących wprost ognistego czarta z ciemnych czeluści piekła

Ostatnio zmieniony 14 gru (czw) 2006, 09:13:03 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 5 razy.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Zachęta do czynnego udziału w konkursie cz. 2
Kolejne reklamy już jutro.
Zapraszam do zamieszczania - wg wprowadzonego schematu - własnych propozycji. Jeśli ktoś ma trudności techniczne - proszę o kontakt.
Przypominam też, że konkurs trwa równologle w realu. Zgłoszenie polega na złożeniu na moje ręce wyciętego z gazety lub magazynu oryginału reklamy wraz krótką notatką odręczną uzasadniającą wyjątkowy charakter reklamy.
Zapraszam do zamieszczania - wg wprowadzonego schematu - własnych propozycji. Jeśli ktoś ma trudności techniczne - proszę o kontakt.
Przypominam też, że konkurs trwa równologle w realu. Zgłoszenie polega na złożeniu na moje ręce wyciętego z gazety lub magazynu oryginału reklamy wraz krótką notatką odręczną uzasadniającą wyjątkowy charakter reklamy.
Ostatnio zmieniony 10 lis (pt) 2006, 15:06:59 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #6
Reklama #6

Reklamodawca: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Medium: Polityka nr 43/2006
Format: ~ 1/2 A4
Zgłaszający: Małgorzata Klimkiewicz SG I
Uzasadnienie: Reklama ma dobre hasło ("Życie kończy sie po 50-tce") będące parodią znanego powiedzenia "życie zaczyna się po 40-tce, 50-tce, 60-tce..." Przekaz nie jest przyjemny ani budujący - obrazuje jakie mogą być konsekwencje jazdy szybszej niż 50 km/h (przynajmniej w terenie zabudowanym). Reklama jest zapamiętywalna i skłania do przemyślenia problemu.

Reklamodawca: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Medium: Polityka nr 43/2006
Format: ~ 1/2 A4
Zgłaszający: Małgorzata Klimkiewicz SG I
Uzasadnienie: Reklama ma dobre hasło ("Życie kończy sie po 50-tce") będące parodią znanego powiedzenia "życie zaczyna się po 40-tce, 50-tce, 60-tce..." Przekaz nie jest przyjemny ani budujący - obrazuje jakie mogą być konsekwencje jazdy szybszej niż 50 km/h (przynajmniej w terenie zabudowanym). Reklama jest zapamiętywalna i skłania do przemyślenia problemu.
Ostatnio zmieniony 14 lis (wt) 2006, 18:01:20 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #7
Reklama #7

Reklamodawca: Greenpeace Polska
Medium: Fluid nr 10/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Andrzej Dąbrowski SG I
Uzasadnienie: Reklama społeczna Greenpeace zachęca i namawia do segregowania śmieci. Obraz kojarzy się z jakimiś buddyjsko-indyjskimi tajemnymi znakami. Motyl w kole sugeruje nowe życie po przeobrażeniu z poczwarki. Gdy przyjrzymy się dokładniej elementom budującym obraz, zauważamy przedmioty codziennego uzytku: guziki, nakretki, butelki PET, klucze, kości do gry, zatyczki od soków itp... śmieci. Wszystko z plastiku. Poprzez odwołanie się do motywu i hasła z obszaru religijnego zwraca się tu uwagę na problem recyclingu. Hasłem "Uwierz w reinkarnację" reklama zaciekawia i zachęca, aby dowiedzieć się o co właściwie chodzi i może skłonić do wejścia na podaną stronę www.

Reklamodawca: Greenpeace Polska
Medium: Fluid nr 10/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Andrzej Dąbrowski SG I
Uzasadnienie: Reklama społeczna Greenpeace zachęca i namawia do segregowania śmieci. Obraz kojarzy się z jakimiś buddyjsko-indyjskimi tajemnymi znakami. Motyl w kole sugeruje nowe życie po przeobrażeniu z poczwarki. Gdy przyjrzymy się dokładniej elementom budującym obraz, zauważamy przedmioty codziennego uzytku: guziki, nakretki, butelki PET, klucze, kości do gry, zatyczki od soków itp... śmieci. Wszystko z plastiku. Poprzez odwołanie się do motywu i hasła z obszaru religijnego zwraca się tu uwagę na problem recyclingu. Hasłem "Uwierz w reinkarnację" reklama zaciekawia i zachęca, aby dowiedzieć się o co właściwie chodzi i może skłonić do wejścia na podaną stronę www.
Ostatnio zmieniony 14 gru (czw) 2006, 09:20:49 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Zaproszenie i zachęta do udziału w konkursie cz. 3
Kolejne reklamy zamieszczę w przyszłym tygodniu.
Zapraszam jednak także do samodzielnego zamieszczania własnych propozycji - wg wprowadzonego schematu. Jeśli ktoś ma trudności techniczne - proszę o kontakt.
Przypominam też, że konkurs trwa równologle w realu. Zgłoszenie polega na złożeniu na moje ręce wyciętego z gazety lub magazynu oryginału reklamy wraz krótką notatką odręczną uzasadniającą wyjątkowy charakter reklamy.
Zapraszam jednak także do samodzielnego zamieszczania własnych propozycji - wg wprowadzonego schematu. Jeśli ktoś ma trudności techniczne - proszę o kontakt.
Przypominam też, że konkurs trwa równologle w realu. Zgłoszenie polega na złożeniu na moje ręce wyciętego z gazety lub magazynu oryginału reklamy wraz krótką notatką odręczną uzasadniającą wyjątkowy charakter reklamy.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #8
Reklama #8

Reklamodawca: Fiat Auto Poland
Medium: Gazeta Wyborcza / Gazeta Telewizyjna
Format: ~ 1/2 A4
Zgłaszający: Ania Karwowska SG I
Uzasadnienie: Reklama oparta na ciekawym pomyśle. Dosłowne zilustrowanie nagłówka jest zarazem zaskakujące, absurdalne i po prostu fajne. Reklama przemawia przede wszystkim do kierowców (to oni widzą to, co w lusterku z takiej właśnie perspektywy) - a to oni są przecież adresatami tego przekazu.

Reklamodawca: Fiat Auto Poland
Medium: Gazeta Wyborcza / Gazeta Telewizyjna
Format: ~ 1/2 A4
Zgłaszający: Ania Karwowska SG I
Uzasadnienie: Reklama oparta na ciekawym pomyśle. Dosłowne zilustrowanie nagłówka jest zarazem zaskakujące, absurdalne i po prostu fajne. Reklama przemawia przede wszystkim do kierowców (to oni widzą to, co w lusterku z takiej właśnie perspektywy) - a to oni są przecież adresatami tego przekazu.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #9
Reklama #9

Reklamodawca: Citroen Polska
Medium: Motor
Format: ~A4
Zgłaszający: Urszula Golnik SR I
Uzasadnienie: Reklama utrzymana jest w zimnej tonacji kolorystycznej - zarówno samochód (na pierwszym planie), jak i jego ożywiony w formie robota odpowiednik (na drugim planie) są srebrno-szaro-czarne. Tłem reklamy jest zimowy krajobraz. Samochód stoi na tafli lodu, po której mnie na łyżwach robot. Dzięki takiej prezentacji wyeksponowane zostają konkretne cechy produktu (wymienione w copy reklamy). Citroen C4 jawi się tu jako samochód bezpieczny, szybki, nowoczesny, dynamiczny, dający się sprawnie prowadzić nawet w trudnych warunkach zimowych. Podkreślone kolorem czerwonym są tu kluczowe dla reklamy informacje oraz logo reklamodawcy. Reklama prasowa tego modelu Citroena jest statycznym, ale konsekwentnym i spójnym odpowiednikiem żywej, dynamicznej, zilustrowanej energetyczną muzyką reklamy telewizyjnej.

Reklamodawca: Citroen Polska
Medium: Motor
Format: ~A4
Zgłaszający: Urszula Golnik SR I
Uzasadnienie: Reklama utrzymana jest w zimnej tonacji kolorystycznej - zarówno samochód (na pierwszym planie), jak i jego ożywiony w formie robota odpowiednik (na drugim planie) są srebrno-szaro-czarne. Tłem reklamy jest zimowy krajobraz. Samochód stoi na tafli lodu, po której mnie na łyżwach robot. Dzięki takiej prezentacji wyeksponowane zostają konkretne cechy produktu (wymienione w copy reklamy). Citroen C4 jawi się tu jako samochód bezpieczny, szybki, nowoczesny, dynamiczny, dający się sprawnie prowadzić nawet w trudnych warunkach zimowych. Podkreślone kolorem czerwonym są tu kluczowe dla reklamy informacje oraz logo reklamodawcy. Reklama prasowa tego modelu Citroena jest statycznym, ale konsekwentnym i spójnym odpowiednikiem żywej, dynamicznej, zilustrowanej energetyczną muzyką reklamy telewizyjnej.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #10
Reklama #10

Reklamodawca: Merlin.pl S.A.
Medium: Polityka nr 43/2006
Format: ~ 1/2 A4
Zgłaszający: Małgorzata Klimkiewicz SG I
Uzasadnienie: Jedna z wielu ciekawych reklam w kampanii merlina. Bardzo prosty, ale dzięki temu wyrazisty layout sprowadza się do hasła, sloganu i logo reklamodawcy. Zasadniczą wartość przekazu stanowi oczywiście hasło, w którym zastosowano ciekawą grę słowną podszytą humorem (coś tu jest nie tak... ktoś się pomylił? a, mam to sobie wyobrazić... murzynek Rambo!) Dobrze dobrana kolorystyka, bez zbędnego w tym przypadku kombinowania, zwiększa siłę przyciągania uwagi.

Reklamodawca: Merlin.pl S.A.
Medium: Polityka nr 43/2006
Format: ~ 1/2 A4
Zgłaszający: Małgorzata Klimkiewicz SG I
Uzasadnienie: Jedna z wielu ciekawych reklam w kampanii merlina. Bardzo prosty, ale dzięki temu wyrazisty layout sprowadza się do hasła, sloganu i logo reklamodawcy. Zasadniczą wartość przekazu stanowi oczywiście hasło, w którym zastosowano ciekawą grę słowną podszytą humorem (coś tu jest nie tak... ktoś się pomylił? a, mam to sobie wyobrazić... murzynek Rambo!) Dobrze dobrana kolorystyka, bez zbędnego w tym przypadku kombinowania, zwiększa siłę przyciągania uwagi.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklamy #11 i #12
Reklamy #11 i #12 (jako kampania)


Reklamodawca: PZ Cussons Polska S.A.
Medium: Joy
Formaty: ~ 1/4 A4
Zgłaszający: Małgorzata Klimkiewicz SG I
Uzasadnienie: Reklamy Luksji są najzwyczajniej w świecie... smaczne! Te gruszki wpadające do wody... Jak się na nie patrzy, to aż czuć w nozdrzach (podświadomie?) gruszkowy zapach tych kosmetyków. Całości dopełnia bardzo estetyczne zestawienie kolorów (głęboki niebieski przechodzący w ciemny granat + żółtopomarańczowy) oraz niebanalna typografia.


Reklamodawca: PZ Cussons Polska S.A.
Medium: Joy
Formaty: ~ 1/4 A4
Zgłaszający: Małgorzata Klimkiewicz SG I
Uzasadnienie: Reklamy Luksji są najzwyczajniej w świecie... smaczne! Te gruszki wpadające do wody... Jak się na nie patrzy, to aż czuć w nozdrzach (podświadomie?) gruszkowy zapach tych kosmetyków. Całości dopełnia bardzo estetyczne zestawienie kolorów (głęboki niebieski przechodzący w ciemny granat + żółtopomarańczowy) oraz niebanalna typografia.