- Matura - temat: poetyka sloganu

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
kasisko88

- Matura - temat: poetyka sloganu

Post autor: kasisko88 » 15 sty (pn) 2007, 19:19:47

siema!! matura się zbliża wielkimi krokami..a ja nie wiem jak sie zabrac za prezentacje..moj temat to : poetyka sloganu.omów na przykładzie tekstów reklamowych i graffiti. mam juz kilka ksiazek : jezyk na sprzedaż (bralczyk), slogany w reklamie i polityce (Kochan) i Wyczesany słownik najmłodszej polszczyzny. nie wiem od czego zacząć w mojej prezentacji, nie wiem co mam w niej zawrzec....jesli macie jakies pomysły to piszcie....prosze....;)

AniaM

matura

Post autor: AniaM » 15 sty (pn) 2007, 21:09:38

ja zaczęłabym od wyjasnienia słowa slogan - jak funkcjonuje, czym jest, jak odbiera go widz i jak odczytuje,jak reklamodawcy wykorzystują slogan reklamowy, później przytoczyłabym kilka reklam i uzasadniła kilka wybranych sloganów, wiem że w bibliotekach są fajne książki z bilbordami i grafitii, możnaby je zeskanować i pokazać komisji...Powodzenia

kasisko88

Post autor: kasisko88 » 19 sty (pt) 2007, 15:37:38

dzieki za pomoc :) moze cos mi sie uda sensownego napisac

kasisko88

Post autor: kasisko88 » 06 lut (wt) 2007, 19:12:56

ma ktoś moze jakies ciekawe książki o sloganach, reklamie w wersji PDF ?? jesli tak to proszę o przesłanie na emaila : pociecha3@o2.pl

kasisko

Post autor: kasisko » 21 mar (śr) 2007, 20:36:37

Jak myslicie dobry jest ten plan prezentacji:
1.Określenie problemu.
a) co znaczy „poetyka sloganu”,
b)pogrupowanie sloganów według czterech głównych grup czynników kształtujących zachowania konsumentów: ekonomicznych, demograficznych, społeczno-kulturowych i psychologicznych,
c) prezentacja tekstów reklamowych i graffiti wraz z analizą.
2.Teza: problematyka sloganu od strony językowej, psychologicznej i kulturowej.
3.Kolejność prezentowanych argumentów(treści):
a) czynniki ekonomiczne: podkreślanie możliwości zaoszczędzenia np. "Codziennie niskie ceny" (Biedronka); porównywanie do innych towarów np. "Jeśli nie widać różnicy - wybieram Dosię"; budowa składniowa sloganów;
b) czynniki demograficzne: adresaci- dzieci, młodzież, kobiety, mężczyźni, seniorzy np. "Moc z charakterem" (Tatra Mocne) – adresat mężczyzna; budowa składniowa sloganów;
c) czynniki społeczno-kulturowe: podkreślanie prestiżu, pozycji społecznej; dążenie do ideału; radzenie sobie z problemami; nawiązanie do tradycji lub całkowite zwrócenie ku nowoczesności np. „Zmieniamy świat na plus” (Plus GSM); budowa składniowa sloganów;
d) czynniki psychologiczne- nakłanianie do podjęcia konkretnych działań; podkreślenie potrzeby miłości i przyjaźni; odwołanie się do potrzeby bezpieczeństwa np. „Niezawodna ochrona”
(Rexona); budowa składniowa sloganów;
4.Wnioski:
a) rola sloganu w komunikowaniu się: ubarwienie języka potocznego, zastępowanie innych słów do wyrażania czegoś;
b) slogan jako broń marketingowa: wyraża osobowość marki;
c) slogan- minimum słów maximum treści.


a te graffiti to slogany np.na murach??

ODPOWIEDZ