DKF WSR. Co obejrzymy w tym tygodniu?

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

Najt
Zaczyna działać
Zaczyna działać
Posty: 213
Rejestracja: 29 lip (sob) 2006, 02:00:00

Post autor: Najt » 20 sty (sob) 2007, 14:03:42

Kto nie był wczoraj na DKF niech żałuje :P Po filmie mielismy ciekawą dyskusję, która za kończyła się nie mniej interesującym "eksperymentem". Analizowaliśmy jeden z teledysków Spike'a (Wax - California) klatka po klatce. Przyspieszylismy go też do normalnej prędkości (12s.) i dowiedzielismy się "jak to wyglądało naprawdę" :D

budzik
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 158
Rejestracja: 05 kwie (wt) 2005, 02:00:00

Post autor: budzik » 23 sty (wt) 2007, 11:40:38

MARTIN SCORSESE
gawędziarz, iluzjonista i obrazoburca

Dane osobowe
• zawód: reżyser, producent, aktor, scenarzysta i montażysta

• data urodzenia: 17 listopada 1942
• wiek: 64 lata
• miejsce urodzenia: Queens, Nowy Jork, USA

• znak zodiaku: Skorpion
• wykształcenie: New York University
• bliscy: pierwsza żona: Laraine Marie Brennan; druga żona: Julia Cameron; trzecia żona: Isabella Rossellini; czwarta żona: Barbara De Fina; piąta (aktualna) żona: Helen Morris; dzieci: Catherine Teres Glinora Sophia (matka: Laraine Brennan), Domenica Elizabeth
•
Mam najlepszy zawód na świecie - to właściwie nie jest zawód - zwykł mówić Scorsese.
• „Ten jeden z najciekawszych amerykańskich twórców udowodnił w trakcie swojej kariery, że jest reżyserem wszechstronnym, który potrafi realizować udane filmy reprezentujące zupełnie różne gatunki.”

Jak Scorsese nie został księdzem
• Niewielki ciałem (163 cm wzrostu), ale wielki duchem. Wychował się w Małej Italli na Manhattanie.

• Jako dziecko chciałem zostać malarzem, więc zacząłem rysować. W wieku 8 lat rozrysowywał sceny widziane w kinie, nieco później malował swoją Biblię i westerny. Ale jednocześnie Scorsese zafascynowany był filmem. Reżyser w jednym z wywiadów przywołał odległe wspomnienie pewnej wizyty u krewnego. To właśnie wtedy po raz pierwszy zobaczył projektor 16 mm i wyświetloną na nim starą czarno-białą kreskówkę. Od tego dnia rozpoczął się jego romans z filmem, któremu sprzyjali rodzice.

• Od małego jestem chory na astmę, więc często zabierano mnie do kina. Choroba często zmuszała Scorsese także do pozostawania w domu - to przymusowe uwięzienie również wykorzystywał na oddawanie się swojej pasji.

• Pociąg do kina był tak silny, że wyciągnął Scorsese z seminarium duchownego, w którym kształcił się na księdza. Przyszły reżyser "Taksówkarza" trafił na studia filmowe na Uniwersytecie w Nowym Jorku. I choć księdzem nie został, zainteresowania religią, dobrem i złem, nie opuściły go. Nie mogę przestać być religijny. Ciągle szukam połączenia między Bogiem a człowiekiem, jak każdy inny. Doskonale widać to w jego filmach.

• Po ukończeniu studiów (na Uniwersytecie Nowojorskim) przeniósł się do Los Angeles, gdzie rozpoczynał karierę w charakterze montażysty.

filmy
• Pełnometrażowy debiut S. to niskobudżetowy film Kto puka do moich drzwi, przesycona wątkami autobiograficznymi opowieść o chłopaku z Małej Italii.
• W 1970 reżyser związał się z kinem dokumentalnym.(Woodstock,Medicine Ball Caravan). Przez krótki okres pracował także przy kampanii wyborczej dla telewizji CBS.Następnie zrealizował ambitny Wagon Towarowy (1972), który utorował mu drogę do kariery.
• Pierwszy znaczący tytuł w filmografii S. to Ulice nędzy (1973), pulsujący zyciem obraz środowiska drobnych gangsterów i tytułowej nędzy moralnej Małej Italii w której zagrali jego dwaj ulubieni aktorzy, a w przyszłości wielkie gwiazdy – H. Keitel i R. De Niro. Film nie odniósł komercyjnego sukcesu, ale został wysoko oceniony przez krytyków.
• Za to następny tytuł - Alicja już tu nie mieszka, zabarwiony feminizmem hollywoodzki film drogi, okazał się prawdziwym hitem.
• Pierwszym wybitnym filmem S. był – Taksówkarz, w którym R. De Niro po mistrzowsku wcielił się w postać owładniętego obsesją naprawiania świata weterana wietnamskiej wojny. Film ten nagrodzony między innymi Złotą Palmą w Cannes, był kwintesencją stylu S.: skupiał się nie na samej intrydze , lecz na rozwoju psychologicznym postaci, łącząc zdystansowaną, quasi-dokumentalną obserwacje z ekspresyjnym, przefiltrowanym przez neurotyczną osobowość bohatera obrazem miejskiego koszmaru. Historia szalonego taksówkarza stała się także okazją do krytycznego spojrzenia na Amerykę, obrazem jej najciemniejszych stron, rewizją „amerykańskiego snu” i dominującej mitologii sukcesu.
• Po wysokobudżetowym, nostalgicznym filmie New York, New York, który miał być hołdem złożonym musicalom z lat 40., S. nakręcił jeden z najważniejszych swoich filmów – historię słynnego amerykańskiego boksera Jake’a La Motty Wściekły byk.
• Kolejne filmy Król dowcipu i Po godzinach (nagroda rezyserska w Cannes) przyniosły zmianę tonacji; S. zmierzał w nich w kierunku czarnej, przesyconej groteską komedii.
• W 1988 zrealizował wieloletni projekt Ostatnie kuszenie Chrystusa. Film ten znakomicie zagrany, intrygujący od strony wizualnej i muzycznej, przedstawiał Chrystusa w jego ludzkim wcieleniu, jako osobę pełna zwątpienia, ziemskich pragnień i słabości. Śmiałość tej interpretacji przysporzyła S. wiele kłopotów – cześć środowisk katolickich z USA i za granicą oskarżyła go o bluźnierstwo, rozpętując kampanię przeciw pokazywaniu filmu w kinach.
• W 1990 S. znów powrócił w swoje ulubiony regiony, kręcąc dynamiczny gangsterski dramat Chłopcy z ferajny.
• Sukcesem był także jego następny film (thriller) - Przylądek strachu. W 1993 S. przeniósł na ekran powieść Edith Warton Wiek niewinności, tworząc jeden z najbardziej stylowych i intensywnych emocjonalnie melodramatów ostatnich lat. Kolejne jego filmy: Kasyno, Ciemna strona miasta, potwierdziły mistrzowską klasę reżysera i jego renomę jednego z najinteligentniejszych filmowców, choć wykorzystywały motywy i stylistykę z poprzednich lat.



•
• Scorsese swoje filmy nazywa małymi przypowieściami o tym, jak prowadzić swoje życie. Zamiast negatywu pozytyw. Zamiast przemocy miłość.

• Martin Scorsese wielkim reżyserem jest, a jego osobista przygoda z Oscarami zaczęła się w roku 1980, kiedy to nominowano go za reżyserię "Wściekłego byka”. Do dziś reżyser "Taksówkarza" oraz "Ostatniego kuszenia Chrystusa" nominowany był przez Akademię 7-krotnie, w tym dwa razy jako autor scenariusza (za "Wiek niewinności" i "Chłopców z ferajny"). Martin Scorsese, jak wiadomo, i w tym roku ma szansę na Oscara za wybitne osiągnięcia w reżyserii - za biograficzną opowieść o Howardzie Hughesie, co jest jego piątą nominacją w tej kategorii. Gdy i tym razem nie otrzyma statuetki trafi do grupy reżyserów, w której znajdują się już Alfred Hitchcock, Robert Altman i King Vidor (5 nominacji, zero nagród). Gdy ją jednak otrzyma to stanie na równi z Georgem Cukorem i Johnem Hustonem (5 nominacji, jedna nagroda).

• Scorsese otwarcie przyznaje, że nie znosi ceremonii rozdania Oscarów, głównie z tego powodu, iż jak dotąd, dla niego są one bezowocne. To kłopotliwe wydarzenie - mówił w jednym z wywiadów. Musisz tam siedzieć, wzruszasz się. Kocham hollywoodzkie kino, a te nagrody mają przecież swoją historię i tradycję. I tak siedząc, mam nadzieję, że ludzie, którzy pracowali ze mną nad filmem dostaną statuetki. A jeśli ja nie... Cóż, nakręcę kolejny film.

• Gorycz Scorsesego może być tym większa, że jego filmy Oscarami są nagradzane, zwłaszcza za role aktorskie. On sam z miną pokerzysty musi obejść się smakiem. Miejmy nadzieję, że do czasu...


• reżyser – filmografia
• 1.The Rise of Theodore Roosevelt (2008)
• 2.Silence (2008)
• 3.Infiltracja (2006)
• 4.Aviator (2004)
• 5.Gangi Nowego Jorku (2002)
• 6.Ciemna strona miasta (1999)
• 7.Kundun - Życie Dalaj Lamy (1997)
• 8.Kasyno (1995)
• 9.Przylądek strachu (1991)
• 10.Chłopcy z ferajny (1990)
• 11.Made in Milan (1990)
• 12.Nowojorskie opowieści (1989)
• 13.Ostatnie kuszenie Chrystusa (1988)
• 14.Niesamowite historie [Serial TV 1985-1987]
• 15.Po godzinach (1985)
• 16.Król komedii (1983)
• 17.Wściekły byk (1980)
• 18.New York, New York (1977)
• 19.Taksówkarz (1976)
• 20.Alicja już tu nie mieszka (1974)
• 21.Italianamerican (1974)
• 22.Ulice nędzy (1973)
• 23.Wagon towarowy Bertha (1972)

• scenariusz – filmografia
• 1.Silence (2008)
• 2.Kasyno (1995)
• 3.Chłopcy z ferajny (1990)
• 4.Ulice nędzy (1973) ... (opowiadanie i scenopis)


• producent – filmografia
• 1.Infiltracja (2006)
• 2.Ślepy zaułek (1995)
• 3.Dziewczyna gangstera (1993)
• 4.Ulice nędzy (1973)
• aktorzy (zdjęcia archiwalne) – filmografia
• 1.Cinema mil [Serial TV 2005-????] ... on sam
• 2.Making Life Beautiful (1999) (TV) ... On sam

• aktorzy – filmografia
• 1.Rybki z ferajny (2004) ... Sykes (głos)
• 2.Shark Tale: Gettin' Fishy with It (2004) (TV) ... On sam
• 3.Burzliwe lata siedemdziesiąte (2003) ... On sam
• 4.AFI's 100 Years, 100 Thrills: America's Most Heart-Pounding Movies (2001) (TV) ... On sam
• 5.Ciemna strona miasta (1999) ... Dyspozytor (głos)
• 6.Jonas in the Desert (1994) ... On sam
• 7.Sny (1990) ... Vincent Van Gogh
• 8.Po godzinach (1985) ... Operator światła w klubie
• 9.Król komedii (1983) ... Dyrektor TV
• 10.Wściekły byk (1980) ... Inspicjent
• 11.Taksówkarz (1976) ... Pasażer w taksówce
• 12.Italianamerican (1974) ... On sam

• producent wykonawczy – filmografia
• 1.Aviator (2004)
• 2.Lightning in a Bottle (2004)
• 3.You Can Count on Me (2000)

Kilka słów od internautów

Denerwują mnie ludzie, którzy uważają, że Aviatorem i Gangami N.Y. Scorsese kręci pod Oscary. Jak sam przyznał, zawsze trzymał się głównego nurtu. I jest to najwidoczniej człowiek, dla którego durny podział na filmy komercyjne i ambitne nie istnieje - potrafi połączyć to w jedno, robiąc dobre filmy

• "Po Godzinach” to film wręcz fantastyczny. Nie dziwie się czemu został nagrodzony w Cannes za reżyserię. Film jest ułożony jak swoista miejska układanką. "Po godzinach" to obraz celny, trafny i przewrotny .W tej czarnej komedii Scorsese przedstawił całą menażerie ( drugoplanowych) postaci, które uosabiają wielkomiejskie kompleksy i lęki. Obsada jest świetna. Znakomitą robotę wykonali tu Grffin Dunne, Rosanna Arquette, John Heard czy Cathernie O'Hara.Mamy tu wiele irracjolannych sytuacji, trochę grozy i śmiechu. Na koniec Scorsese zafundował nam przewrotne zakończenie. Kocham tego reżysera. "Po Godzinach" to istny majstersztyk - choć nie na każdy gust .Jeśli jesteście prawdziwymi koneserami dobrego kina - z czystym sumieniem polecam Wam ten film.


Po godzinach
• Tytuł orginalny: After Hours.
Tytuł polski: Po godzinach.
Rok produkcji: 1985.
Czas trwania: 97 min.
Wytwórnia: Double Play/The Geffen Company
Produkcja: Amy Robinson, Griffin Dunne, Robert Colesberry
Reżyseria: Martin Scorsese
Scenariusz: Joseph Minion
Zdjęcia: Michael Ballhaus
Montaż: Thelma Schoonmaker
Muzyka: Howard Shore
Scenografia: Jeffrey Townsend
Pozostała muzyka: Symfonia D-dur, K73n,Wolfganga Amadeusza Mozarta; aria z Suity nr 3 Johanna Sebastiana Bacha.
Piosenki: En la Cueva (Cuadro Flamenco); Sevillanas ( Manitas de Plata); Night and Day; Body and Soul
Występują: Griffin Dunne (Paul Hackett), Rosanna Arquette (Marcy), Verna Bloom (June), Thomas Chong (Pepe), Linda Fiorentino (Kiki)

Paul Hackett jest zamożnym nowojorczykiem, wiodącym uporządkowane i nudne życie. Któregoś wieczoru wybiera się na randkę do Soho, jednak po drodze gubi pieniądze. Zdany na własne siły, w okolicy, której nie zna, zaczyna przeżywać przygody, o których nawet mu się nie śniło.

Nie wrzucałam zdięć bo ... i tak duzo tego ;) miłej lektury

gniewny
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 160
Rejestracja: 25 wrz (pn) 2006, 02:00:00

Post autor: gniewny » 23 sty (wt) 2007, 17:29:18

witajcie. Czy wiadomo już co będzie w piątek na DKF-ie?
pozdrawiam

Kali
WSR Guru
WSR Guru
Posty: 3179
Rejestracja: 31 sie (śr) 2005, 02:00:00

Post autor: Kali » 23 sty (wt) 2007, 18:37:39

a będzie wogóle?? bo dużo osób z tego co wiem wybiera się na imprezę tramwajową :roll:

surprise...
Nowy(a)
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz (pn) 2006, 02:00:00

Post autor: surprise... » 26 sty (pt) 2007, 16:55:15

Obrazek

Marcin Pieczonka

„Kilka Fotografii”

Biografia :

zawód: reżyser
data urodzenia: 1 września 1974
wiek: 32 lata
miejsce urodzenia: Jaworzno, Polska
znak zodiaku: Panna
wykształcenie: Wydział Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie (historia sztuki)

Marcin Pieczonka ukończył historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie w 1999 roku. Jest także absolwentem reżyserii na Wydziale Radia i Telewizji im. K. Kieślowskiego w Katowicach (2003).

• Inicjator profesjonalnych warsztatów dla scenarzystów zakończonych publiczną prezentacją projektów – Laboratorium Scenariuszowe.

• Ma na swoim koncie między innymi nagrodę za Najlepszy Film Studencki dla „Opowiadania” na 52. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Melbourne (sierpień 2003), nagrodę dla Najlepszego Filmu Studenckiego dla „Opowiadania”. na 22. Międzynarodowym Festiwalu Debiutów w Koszalinie (październik 2003). Jest także laureatem nagrody w plebiscycie „Czas na debiut” Telewizji Kino Polska dla „Najbardziej obiecującego młodego twórcy filmowego” (wrzesień 2006).

Od roku jest także przewodniczącym reaktywowanego Koła Młodych przy Stowarzyszeniu Filmowców Polskich. Działa na rzecz korzystnych dla młodych twórców zapisów w powstającej ustawie o kinematografii. Jego zdaniem młodzi twórcy " (...) poprzez filmy poszukują wartości moralnych, estetycznych, uniwersalnych. W pomieszanym i mętnym świecie, określanym jako ponowoczesny, próbują znaleźć własny kręgosłup (...) ". Swoim dyplomowym filmem, "Opowiadanie", udowadnia, że nie są to puste słowa.



• Ważniejsze daty
• 1974. 09. 01 - Data urodzenia (Jaworzno)
• 2003 - Wykształcenie - rok ukończenia studiów (Wydział Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, kierunek: reżyseria)
• Filmografia
• 2006 - KILKA FOTOGRAFII Reżyseria, Scenariusz,
• 2003 - OPOWIADANIE Reżyseria, Scenariusz,
• Nagrody filmowe
• 2003 - OPOWIADANIE Melbourne (MFF) nagroda dla najlepszego filmu studenckiego
• 2003 - OPOWIADANIE Koszalin (KSF "Młodzi i Film") I nagroda w konkursie etiud

Mikołaj Dąbkiewicz TV I

zielonyszerszen
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7154
Rejestracja: 10 cze (pt) 2005, 02:00:00

Post autor: zielonyszerszen » 26 sty (pt) 2007, 17:15:28

DKF będzie ale troszkę opóźniony tzn zacznie się około 18.20
gospodarzem programu jest znany z forum Paziu.
z przecieków wiem tylko że film ma być o powstaniu hip-hopu w latach 70 w USA.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12702
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Zapowiedź wielkiego wydarzenia DKFowego

Post autor: s_wojtkowski » 23 mar (pt) 2007, 08:59:28

Uwaga! Sensacja!

Obrazek


Już w najbliższy czwartek (29/03/2007)
na naszym szkolnym ekranie!
Ostatnio zmieniony 29 mar (czw) 2007, 22:47:43 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.

ankakrawczyk
Nowy(a)
Posty: 2
Rejestracja: 05 lis (ndz) 2006, 01:00:00

Post autor: ankakrawczyk » 23 mar (pt) 2007, 22:20:58

czy grupy zaoczne tez moga sie pojawic?Jezeli tak, to o ktorej godzinie w czwartek?

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 24 mar (sob) 2007, 00:07:45

To trzeba obejrzec koniecznie :) Nawet po raz dziesiaty :D

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12702
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Zaprosenie dla grup zaocznych

Post autor: s_wojtkowski » 26 mar (pn) 2007, 17:42:30

ankakrawczyk pisze:czy grupy zaoczne tez moga sie pojawic?Jezeli tak, to o ktorej godzinie w czwartek?
Czy mogą przyjść?! Oczywiście! To by było wspaniale, gdybyście wzbogacili grono DKFowców, przynajmniej w najbliższy czwartek. Zapraszamy na 17:15.
sinar pisze:To trzeba obejrzec koniecznie :) Nawet po raz dziesiaty :D

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12702
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Ścieżka dialogowa z filmu Miłość i Śmierć (fragmenty)

Post autor: s_wojtkowski » 26 mar (pn) 2007, 18:08:12

Już w najbliższy czwartek 29/03/2007 (p)o godz. 17:15 w WSR usłyszymy...



HRABINA: Jesteś najwspanialszym kochankiem, jakiego miałam w życiu...
BORYS: Wiesz, dużo ćwiczę, kiedy jestem sam.



OJCIEC: Pamiętasz tego sympatycznego chłopca z sąsiedztwa, Raskolnikowa?
BORYS: Tak.
OJCIEC: Zabił dwie kobiety.
BORYS: Co za paskudna historia!
OJCIEC: Bobik mi powiedział - słyszał o tym od jednego z braci Karamazow.
BORYS: Widocznie się zbiesił.
OJCIEC: Był takim gołowąsem.
BORYS: Jakim gołowąsem? Był idiotą!
OJCIEC: Sprawiał wrażenie, jakby go obrażono i skrzywdzono.
BORYS: Słyszałem, że był namiętnym graczem.
OJCIEC: Wiesz, on mógłby być twoim sobowtórem.
BORYS: Naprawdę? Jakie to powieściowe!



HRABINA: Na froncie odczuwa się samotność. Kiedy ostatni raz kochałeś się z kobietą?
BORYS: A co mamy dzisiaj? Poniedziałek, wtorek... No tak, 2 lata temu.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12702
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Zaproszenie na film pt. Miłość i śmierć

Post autor: s_wojtkowski » 29 mar (czw) 2007, 08:47:44

To już dziś, za osiem i pół (nomen omen) godziny...


Obrazek


Zapraszam wszystkich lubiących sztukę filmową, ale także tych, którzy po prostu... lubią się śmiać (intelygentnie 8)) na projekcję filmu Woody'ego Allena pt.
Miłość i śmierć.


DKF WSR, 29/03/2007, 17:15, sala 5

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12702
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

O Miłości i Śmierci Woody'ego Allena

Post autor: s_wojtkowski » 29 mar (czw) 2007, 22:46:04

Dziękuję bardzo wszystkim obecnym na projekcji filmu, a szczególnie tym, którzy wytrwali w dłuuugiej (jakkolwiek baaardzo interesującej!) dyskusji do końca, tj. mniej więcej do godziny publikacji tego posta.

Ponieważ jest taki dobry zwyczaj, że publikujemy tu informacje dotyczące prezentowanego filmu, jako gospodarz dziesiejszego DKFu, czynię to z wielką przyjemnością.

Miłość i śmierć (Love & Death) [1975]

EKIPA:
Reżyseria: Woody Allen
Scenariusz: Woody Allen
Zdjęcia: Ghislain Cloquet
Muzyka: Sergei Prokofiev
Scenografia: Willy Holt
Montaż: George Hively, Ron Kalish, Ralph Rosenblum
________________________________________
OBSADA:
Boris Dimitrovich Grushenko: Woody Allen
Sonja: Diane Keaton
hrabina Aleksandrowna: Olga Georges-Picot
Natasza: Jessica Harper
Krapotkin: Jack Lenoir
Napoleon: James Tolkan
Borys w młodości: Alfred Lutter
Don Francisco: Lloyd Battista
sierżant: Frank Adu
hrabia Anton: Harold Gould
________________________________________
OPIS:
Piąty, w pełni autorski (scenariusz, reżyseria, główna rola) film Woody'ego Allena "Miłość i śmierć" (1975) jest swoistym pomostem między jego wcześniejszymi filmami, parodiującymi poszczególne gatunki kina, a późniejszymi, "autobiograficznymi". Pomieszał w nim gagi dla szerokiej widowni z subtelnym ujęciem problemów społeczno-filozoficznych. W warstwie fabularnej to pełna sympatii parodia historycznych filmów Sergiusza Eisensteina oraz "Siódmej pieczęci" i "Persony" Ingmara Bergmana oraz arcydzieł literatury rosyjskiej autorstwa Lwa Tołstoja i Fiodora Dostojewskiego.

Obrazek

Borys Gruszenko (Allen) od wczesnego dzieciństwa kochał swą kuzynkę Sonię (Diane Keaton), ona jednak nie odwzajemniała jego uczuć. Kochała się w jego bracie, ale na złość wszystkim, a najbardziej sobie, wyszła za mąż za nudnego kupca, który zresztą wkrótce umarł. Borys, zmuszony do pójścia na wojnę z Francuzami, przypadkowo unika ran i wraca jako bohater, aby poślubić Sonię. Oboje wikłają się w spisek zmierzający do zabójstwa Napoleona - jest okazja do zmiany historii, co jednak nie następuje.

I w Ameryce i w Europie "Miłość i śmierć" nie spodobała się widzom. - Ludzie - mówił z żalem Allen - nie chwytają powagi tego filmu z powodu komediowej tonacji. (No właśnie, a to mój ulubiony film...)
Ostatnio zmieniony 30 mar (pt) 2007, 09:01:15 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 4 razy.

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 29 mar (czw) 2007, 23:15:40

Zaluje z kilku powodow. Jeden z moich ulubionych* rezyserow. Ostatni raz film widzialem jakies 5 lat temu. A nie mam go niestety w mojej domowej kolekcji. Takze szkoda no ale co zrobic nie wszystko mozna w zyciu zaplanowac.

*Ale. Ale ostatnio kreci filmy na potege tak czesto (1-2 na rok) ze nie nadazam z ogladaniem tych najnowszych. Takze najbardziej cenie te starsze produkcje jak ta czy Zelig, Zlote czasy radio, Wszystko co chcielibyscie... albo Spioch

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12702
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

DKF 19/04/2007

Post autor: s_wojtkowski » 13 kwie (pt) 2007, 14:15:49

19 kwietnia 2007 roku (godz. 17:15)


wyjątkowe spotkanie w ramach DKF WSR

gościem specjalnym będzie Adek Drabiński



obejrzymy fragmenty Jego filmów i będziemy mogli od razu podzielić się wrażeniami z ich twórcą / współtwórcą

Obrazek

Adek Drabiński
Reżyser. Absolwent Wydziału Malarstwa PWSSP w Łodzi (1974). Przez osiemnaście lat przebywał w Stanach Zjednoczonych, gdzie obok filmów dokumentalnych i reklamowych, teledysków oraz odcinków seriali telewizyjnych nakręcił też dwa krótkometrażowe filmy fabularne - "Recital" (1984) i "Deceit" (I986). Do kraju powrócił w 1992.
Ważniejsze daty
• 1948. 10. 16 - Data urodzenia (Łódź)
• 1979 - Rok ukończenia studiów (Wydział Reżyserii PWSFTviT w Łodzi)
• 1999 - Nagroda (nagroda za reżyserię na 8 Festiwalu Polskich WideoKlipów "Yach Film '99" za teledysk "Wspomnienie" Anny Marii Jopek i Michała Żebrowskiego (3.10))
• 1999 - Nagroda ("Złoty Yach" (I nagroda) dla najlepszego wideoklipu na 8 Festiwalu Polskich WideoKlipów "Yach Film '99" za teledysk "Wspomnienie" Anny Marii Jopek i Michała Żebrowskiego (3.10))
Filmografia
• 2006 - TAJEMNICA TWIERDZY SZYFRÓW Reżyseria,
• 2006-2007 - FACECI DO WZIĘCIA Reżyseria (odcinki: 25-26, 29),
• 2005 - DOM NIESPOKOJNEJ STAROŚCI Reżyseria, Scenariusz,
• 2003 - ARGO, MAX, BIMBER w PSIE SERCE Reżyseria,
• 2003 - POLISZ KICZ PROJEKT Konsultacja (artystyczna),
• 2001 - POKÓJ NA CZARNO Reżyseria,
• 2001-2002 - MARZENIA DO SPEŁNIENIA Reżyseria (odcinki: 17-21, 25-29),
• 2000 - OGNIEM I MIECZEM (serial tv) Współpraca reżyserska,
• 2000 - KALIPSO Reżyseria,
• 1999 - PAN TADEUSZ Współpraca reżyserska,
• 1999 - OGNIEM I MIECZEM Współpraca reżyserska,
• 1997 - PUŁAPKA Reżyseria, Scenariusz,
• 1991 - CHEAT Reżyseria, Scenariusz,
Nagrody filmowe
• 1993 - CHEAT Łagów (LLF) Srebrne Grono
• 1992 - CHEAT Nagroda im. Andrzeja Munka (przyznawana przez PWSFTviT)
• 1992 - CHEAT Gdynia (do 1986 Gdańsk) (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych) nagroda za debiut reżyserski

Gospodarzem wieczoru będzie (i spotkanie poprowadzi) Szymon Kobusiński. Zapraszamy wszystkich Słuchaczy WSR, w szczególności zaś specjalizacje TV i FOTO.

ODPOWIEDZ