Czy cukier krzepi? :) Potrzebuje rady kogoś konkretnego:)
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
-
- Nowy(a)
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 maja (ndz) 2008, 02:00:00
Czy cukier krzepi? :) Potrzebuje rady kogoś konkretnego:)
Chodzi mi o to jak reklama wykorzystuje funkcje fatyczną języka?
Ostatnio zmieniony 28 maja (śr) 2008, 09:13:29 przez gosiakmaly, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowy(a)
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 maja (ndz) 2008, 02:00:00
Hej,wiem ze jest tu kupa fachowców którzy sie na tym znaja!
Kochani chodzi mi tylko jak funkcja FATYCZNA JĘZYKA JEST REALIZOWANA W REKLAMIE.
Pare słów wyjasnienia
Mam narazie:
Nim na odbiorcę zacznie się wpływać, należy oczywiście nawiązać z nim kontakt. Służy ku temu funkcja fatyczna języka. Charakterystyczna jest w komunikacji potocznej (przywitanie się, rozmowa telefoniczna lub pożegnanie się) lecz w reklamie również znajduje zastosowanie. Zwroty, typu: ( NIE WIEM JAKIE WŁASNIE!) angażują odbiorcę i podtrzymują kontakt.
Powiedzcie mi prosze moi drodzy co jest z tą funkcją fatyczna!:) Czy ja dobrze mysle, jjjeeeejjjj!:)
Podzielcie sie wiedza
Pare słów wyjasnienia

Mam narazie:
Nim na odbiorcę zacznie się wpływać, należy oczywiście nawiązać z nim kontakt. Służy ku temu funkcja fatyczna języka. Charakterystyczna jest w komunikacji potocznej (przywitanie się, rozmowa telefoniczna lub pożegnanie się) lecz w reklamie również znajduje zastosowanie. Zwroty, typu: ( NIE WIEM JAKIE WŁASNIE!) angażują odbiorcę i podtrzymują kontakt.
Powiedzcie mi prosze moi drodzy co jest z tą funkcją fatyczna!:) Czy ja dobrze mysle, jjjeeeejjjj!:)
Podzielcie sie wiedza

-
- Bywalec
- Posty: 340
- Rejestracja: 03 lip (ndz) 2005, 02:00:00
z pierwszego lepszego slownika:
fatyczny (o mowie, porozumiewaniu się, rozmowie) wyjawiający uczucia, poświęcony wymianie wrażeń, tworzeniu atmosfery towarzyskiej, a nie wymianie idei czy informacji.
Etym. - gr. phatós 'powiedziany' od phánai 'mówić; powiadać'.
czyli tak na chłopski rozum - chyba chodzi tu o emocjonalne wpływanie na odbiorcę... z tym że ręki sobie nie dam uciąć czy to faKtycznie o to chodzi
fatyczny (o mowie, porozumiewaniu się, rozmowie) wyjawiający uczucia, poświęcony wymianie wrażeń, tworzeniu atmosfery towarzyskiej, a nie wymianie idei czy informacji.
Etym. - gr. phatós 'powiedziany' od phánai 'mówić; powiadać'.
czyli tak na chłopski rozum - chyba chodzi tu o emocjonalne wpływanie na odbiorcę... z tym że ręki sobie nie dam uciąć czy to faKtycznie o to chodzi

-
- Nowy(a)
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 maja (ndz) 2008, 02:00:00
:)
Hm, to wprowadziło zupełnie nowe spojrzenie, dziekuje 
Tak czy inaczej, należy spojrzeć na to zagadnienie sztywno pod kątem teorii aktu komunikacji Roberta Jakobsona a nie etymologii słowa "fatyczny".
Twoje spojrzenie pasuje chyba bardziej chyba bardziej do funkcji emotywnej:)
I to jest właśnie ból. Jak, za pomocą jakich środków reklama podtrzymuje kontakt z nami odbiorcami?

Tak czy inaczej, należy spojrzeć na to zagadnienie sztywno pod kątem teorii aktu komunikacji Roberta Jakobsona a nie etymologii słowa "fatyczny".
Twoje spojrzenie pasuje chyba bardziej chyba bardziej do funkcji emotywnej:)
I to jest właśnie ból. Jak, za pomocą jakich środków reklama podtrzymuje kontakt z nami odbiorcami?
-
- Nowy(a)
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 maja (ndz) 2008, 02:00:00
:)
Matura zdana 20/20
:D:D:D
Poradziłam sobie z tą funkcją fatyczną,szkoda ze z pomoca przyszla tylko 1 osoba. Hmm..tak jak to mowią - umiesz liczyć, licz na siebie
Pozdrawiam, chętnie sprzedam moją pracę:
"Omów funkcje języka w tekstach reklamowych. Odwołaj się do wybranych przykładów".
Dołączę również plik filmowy z ładnie scalonymi trzema reklamami.
GG 4127315 Gosia

Poradziłam sobie z tą funkcją fatyczną,szkoda ze z pomoca przyszla tylko 1 osoba. Hmm..tak jak to mowią - umiesz liczyć, licz na siebie

Pozdrawiam, chętnie sprzedam moją pracę:
"Omów funkcje języka w tekstach reklamowych. Odwołaj się do wybranych przykładów".
Dołączę również plik filmowy z ładnie scalonymi trzema reklamami.
GG 4127315 Gosia
-
- Bywalec
- Posty: 340
- Rejestracja: 03 lip (ndz) 2005, 02:00:00