Advertising Age. Nowe trendy marketingowe

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

Advertising Age

Post autor: andy » 16 maja (pn) 2005, 11:41:48

W najbliższą środę, 18 maja, na zajęciach The Adverting Age dopadnie nas krótki test.

Jakkolwiek to groźnie nie brzmi proszę być spokojnym, tj. bardzo spokojnie przygotować się do następujących tematów.

1. Rynek największych na świecie agencji reklamowych
2. Stulecie Reklamy: wybrane postaci, kampanie reklamowe, ikony, slogany XX wieku
3. Wybór z 75 najważniejszych wydarzeń od 1930 roku w reklamie wg AA
4. Rynek mediów w USA, przede wszystkim Internet i TV
5. Krótki tekst na jeden z dowolnych tematów, jaki? To taka "niespodzianka".

Czas trwania testu: max. 20 min.

Celem testu jest w takim samym stopniu sprawdzian naszej wiedzy, rozumienia reklamy, punktu widzenia AA. I samodzielne, krytuczne myślenie. To ostatnie będzie najwyżej premiowane.

Do Waszej dyspozycji będą kserokopie (nie wszystkie), słownik.

Ponadto w ramach zajęć:

1. Prezentacja numerów archiwalnych: Ania
2. Historia AA: Magda

Omówienie tematu z najnowszego numeru: Nowy papież Benedykt XVII oczami redakcji AA. To bardzo taktowny, ale i ciekawy punkt widzenia. Mozna go określić hasłem: marketing religijny.

Liczę ogromnie na masowe przybycie w sile czworga osób :-D

Lenka
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty (sob) 2005, 01:00:00

Re: Advertising Age. Informacje do zajęć

Post autor: Lenka » 14 lip (czw) 2005, 09:37:36

andy pisze:"The Adverting Age". Tytuł zajęć "mówi sam za siebie". To najsłynniejszy i najbardziej prestiżowy magazyn poświęcony reklamie. Redagowany w j. agielskim, wydawany w cyklu tygodniowym.

Zarząd WSR postanowił zaprenumerować tygodnik.

Nie ma w Internecie info o historii tygodnika; wysłałem zatem maila do redakcji w Nowym Jorku z prośbą o materiały. Jak przystało na amerykańskie standardy, od których dzielą nas lata świetlne, w ciągu 1,5 godziny otrzymałem wyczerpującą odpowiedź; prawdopodobnie jeszcze w przyszłym tygodniu redakcja The Advertising Age prześle do WSR książkę prezentującą tygodnik, wydawcę itp.
i wyobraźcie sobie książka przyszła.
Zostałam przez Andiego poroszona,żebym przetłumaczyła tą książkę i z wielką przyjemnością to zrobiłam. Jednak książka ma mały mankament, nie ma autora(ale dla zainteresowanych podaje e-mail do redakcji David Klein dklein@crain.com,a może jak ktoś będzie przejazdem w NYC to podaje adres 711 Third Avenue).

Wiem,że historia dla niektórych może wydawać się nudna i nieistotna,ale myślę,że historia tego tygodnika,tygodnika "Wieku Reklamy" powinna nas zainteresować,chociaż na chwilę. Może WSR doczeka się kiedyś, że jej absolwenci zostaną dziennikarzami i będą redagować tygodniki, miesięczniki poświęcone reklamie.
W każdym bądź razie zachęcam do lektury,a z drugiej strony przepraszam za poziom merytoryczny tego tłumaczenia. Postaram się je wydawać w odcinkach.Mam nadzieje,że nie okaże się to tak długie jak "Klan" czy inny tego typu tasiemiec :wink:

Lenka
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty (sob) 2005, 01:00:00

Post autor: Lenka » 14 lip (czw) 2005, 09:44:21

Jeśli ktoś "Advertising Age"jeszcze nie widział. Może ją nawet elektronicznie przeczytać. :wink:
Obrazek

Lenka
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty (sob) 2005, 01:00:00

Post autor: Lenka » 14 lip (czw) 2005, 09:53:25

Odcinek 1

„Wkraczając na dziewiczy ląd”

„Te nieszczęśliwe czasy wezwały nas do działania”

Franklin D.Roosevelt’32

Mnóstwo optymistycznych planów zapoczątkowanych w latach 20-tych, niestety zostały skreślone w następnej nowej dekadzie.
29 października 1929 roku nastapił kryzys gospodarczy, słynny krach giełdowy „Wall Street Crashed”,czy tzw. „Black Tuesday”.
Jednak G.D.Crain nie pozwolił,żeby ten kryzys również i jego dopadł mówił:”Nic nie wskazywało,że ten kryzys ekonomiczny będzie trwał przez dłuższy czas.Większość przewidywań wskazywała na krótki okres recesji.
W tym samym czasie byłem prezydentem „National Conference of Bussiness Paper Editors”(Międzynarodowej Konferencji Wydawców Biznesu).Spotykaliśmy się regularnie z prezydentem Hoover’em i jego doradcami,żeby przedyskutować stan sytuacji gospodarczej kraju. Byliśmy zapewniani przez specjalistów,że lada moment sytuacja zmieni się. Dlatego też postanowiłem iść naprzód i z wielkim zapałem zacząłem wydawać „Advertising Age”.

Pierwsze wydanie zostało wydane
11 stycznia 1939 roku czarno-białe, 12 stronnicowe „Ad Age” w rozmiarze tabloidu, bez żadnego większego entuzjazmu.Trafiło ono na biurka 10,000 ludzi związanych z reklamą do różnych części kraju(USA).
W pierwszym wydaniu można było przeczytać:
-o śmierci wydawcy Edward W.Bok „Ladies’ Home Journal”
-wydranej przez drukarzy i grawerów pięciodniowego tygodnia pracy
-jak „Pepsodent Co.” i „Quaker Oats”zostali jedynymi sponsorami dziennych audycji radiowych oraz
-o„General Motor”,który był liderem w wydatkach na reklamę w 1929 roku poświęcając aż $8 milionów.

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

Re: Advertising Age. Informacje do zajęć

Post autor: andy » 14 lip (czw) 2005, 09:57:16

Lenka pisze: i wyobraźcie sobie książka przyszła.
Zostałam przez Andiego poroszona,żebym przetłumaczyła tą książkę i z wielką przyjemnością to zrobiłam. Jednak książka ma mały mankament, nie ma autora(ale dla zainteresowanych podaje e-mail do redakcji David Klein dklein@crain.com,a może jak ktoś będzie przejazdem w NYC to podaje adres 711 Third Avenue).
Małe sprostowanie: Lenka sama zainteresowała się tłumaczeniem tego tekstu, zaś ja bardzo samodzielność i inicjatywę na swoich zajęciach cenię.

Po drugie na moją prośbę redakcja AA przysłała krótki fragment materiałów o historii AD AGE, a nie książkę pocztą tradycyjną po tym, jak mailem o takie informacje poprosiłem.

Wreszcie te materiały mają autora :mrgreen:

Być może istotniejsze jest to, abyśmy wreszcie zapoznali się z Twoją pracą. :mrgreen:

Nie chodzi tu o kwestie związane z zaliczeniem itp. Po prostu pamiętam z prezentacji i dyskusji na zajęciach, że zrobiłaś bardzo interesującą i kompetnetną pracę.

Lenka, do dzieła, proszę. :-)

Lenka
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty (sob) 2005, 01:00:00

Post autor: Lenka » 25 lip (pn) 2005, 22:23:51

Odcinek 2„Rough Proofs”(ostre dowody) to kolumna redagowana przez 30 lat po lewej stronie,pierwszej strony „Ad Age” przez G.D.Craina podpisana „Copy Cub”.(obecnie nosi nazwę „Late News”).
Pierwsze „Rough Proofs” mówiły o bankructwie wydawcy,który wydawał magazyn poświęcony brydzowi. „Właściwie to popełnił on błąd już przy samym zawarciu kontraktu.”pisze „Ad Age”
„The New Yorker” napisał,że poranki są ciężarem dla ludzkości i powinny być zakazane.Pewnie napisał ten artykuł dziennikarz,który pewnie przeczytał wesołą i błyskotliwą reklamę budzików mówiącą jak wygrzebać się z łóżka o 6 rano”.
„Nowy Ruxton” ogłosił,że do produkcji włączył samochód pięcioosobowy.Jednak szczegóły nie zostały podane”.
„Printers’ Ink” ostatnio napisał,że zaczęli również wydawać w Chicago.

Wsparcie ze strony reklamowej tego premierowego wydania było niewielkie.Jedynie 11 reklamodawców:
Washington Post, Seed World, Boot and Shoe Recorder, Broadcast Advertising, Golfdom, National Dry Goods Reporter, Playgoer i artykuł “Nowa era w dystybucji spożywczej” zajmujący jeden łam gazety(był on reklamę jakiej marki,autor nie podaje).

„Nawet nie było ani jednego małego ważnego news’a witającego premierowe Ad Age” Napisał Sid Bernstein w 60-tą rocznicę wydania „Ad Age” w 1990roku.”Pojawił się na biurkach 10,000 osób związanych z reklamą z małym dwukolumnowym ogłoszeniem „Dlaczego tu jesteśmy”. Pierwsze wydanie zostało rozkolportowane bezpłatnie do agencji, biur związanych z reklamą,marketingiem itp.(Standard Advertsing Register),chociaż cena widniała już na tym wydaniu i wynosiła 3 centy,$1 za rok.
„Odzew przyszedł szybko,większości mało pochlebnych opinii”-mówi Bernstein(chociaż w tym czasie on jeszcze był naczelnym wydawcą „Hospital Management”,3 lata poźniej został redaktorem „Ad Age”).
„Uwagi skierowane do redakcji był przede wszystkim od znanych „Ad Age”osób. Podstawą komentarzy stały się artykuły napisane przez pana Crain’a.
-„czy fatycznie potrzebujemy kolejnej gazety związanej z reklamą?”
-„czy „Ad Age” nie powinna być wydawana w Nowym Yorku,gdzie„cały biznes się kręci”, a nie w Chicago?
-„czy przypadkiem „Ad Age” nie chce konkurować z liderem gazet marketingowych „Printers’ Ink”?”
G.D.Crain właściwie chciał się zmierzyć z potęgą i dobrze redagowaną gazetą „Printers’ Ink”.
Dzięki wieloletnim doświadczeniu w zawodzie dziennikarza, G.D.Crain’a publikacje wyróżniały się niesamowitym wyczuciem pozyskiwania nowych informacji. On był pierwszym z dziennikarzy, który odczuł potrzebę szybkiej i rzetelnej informacji swoich czytelników o eventach i wydarzeniach wpływających na nie tj.federalne,stanowe i lokalne regulacje.Pisał również o tzw.„grupach trzymającej władzę”,ludziach wpływowych i odpowiednio o wydarzeniach bezpośrednio z nimi związane. Właśnie dlatego, „Ad Age” była wyjątkowa w swoim rodzaju. Żadna jeszcze gazeta, oprócz „Printers’ Ink”, nie opisywała publikacji dotyczących regionalnego rynku reklamowego w sposób tak ostry,ale zarazem bardzo rzetelny.
„Zaczęliśmy reportować zmiany na kontach agencji reklamowych i próbowaliśmy określać ich powody. Również opisywaliśmy szczegółowo kampanie reklamowe,podając dokładnie ich planowanie w mediach,a szczególną uwagę poświęcaliśmy tym kampaniom,które łamały politykę medialną.”mówił Crain

Media były ważną częścią „Ad Age” egzystencji,obiektem zainteresowania.
Fred Danzig(były editor)60-letnim wydaniu „Ad Age” napisał:”Przez trójstronny wszechświat reklamy G.D Crain wierzył,że „Ad Age” może stać się istotną siłą w kształtowaniu rynku medialnego.

„Ad Age” na początku nie zatrudniał dziennikarzy na cały etat.G.D.Crain sam pisał w większości artykuły w chicagowskim biurze.
Większość artykułów w pierwszym roku skoncentrowana była na regulacjach rządowych.
„Obawialiśmy się,że ligistlacja za sprawą „Federal Trade Commission”(Komisji do Spraw Handlu)nabierze takiej mocy,że mogłaby zaszkodzić reklamodawcom i marketingowi.
Crain napisał,że „Ad Age ciągle informowała agencje reklamowe,ludzi związanych z reklamą i wydawców o zmianach w regulacji,o nadużyciach w reklamach.Dlatego też interwencja ze strony rządu nie była konieczna.”.
Pierwsze trzy lata były trudne dla młodych wydawców,kiedy kraj zsuwał się w najgorszą w historii sytuację ekonomiczną.Jednak G.D Crain nie poddawał się,dzielił swój czas pomiędzy pisaniem,a redagowaniem,z drugiej strony sprzedając reklamy,a jednocześnie zdobywał sympatię ludzi do swojej gazety.Jednym słowem G.D.Crain był pracoholikiem.
Sir Bernstein pamiętał,że podczas tych lat biuro Crain’a przeniosło się z trzeciego piętra na trzynaste pietro z ulicy Dearborn 537 do budynku po przeciwnej stronie zwanego „Printer’s Row”.Sir pamiętał również lunch’e z Crainem.Mówił,że można było z nim o wszystkim rozmawiać od polityki przez biznes po sport(szczególnie interesowała go koszykówka,kibicował „Cubs” i „Sox”).Crain był normalnym facetem,może dlatego,że nigdy nie miał za dużo pieniędzy.Wystarczało mu tylko tyle,żeby mógł przeżyć.
Był optymistą, emanował entuzjazmem. Od samego początku miał wielki zapał i wkładał ogromny wysiłek w redagowaniu „Ad Age”,biorąc pod uwagę sytuację ekonomiczą obecnych czasów.
W krótkim czasie stał się właścielem trzech zyskownych wydawnictw.
„Ad Age”,“Class & Industrial Marketing” i „Hospital Management”. Niestety w lipcu 1933 roku „Class&Industrial Marketing”został włączony do „Ad Age” z powodu kłopotów finansowych

Lenka
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty (sob) 2005, 01:00:00

Post autor: Lenka » 26 lip (wt) 2005, 11:19:37

Odcinek 2

„Why we are here?” (Dlaczego tu jesteśmy?)

“Ad Age”, Narodowa Gazeta Reklamowa rozwijała się osiągając określone potrzeby.
Prezentowała news’y związane z reklamą : biznes wszechstronnych interesów,wydając przy tym 2 mln dolarów rocznie. Nigdy wcześniej nie było to przedmiotem,żadnej innej gazety. Co tydzień można w tej kolumnie znaleźć informacje na temat wydarzeń, nowości na świecie związanych z reklamą, agencji reklamowych, publikacji i innych mediów oraz wszelkich informacji, które mogłyby wpłynąć na rozwój marketingu i w tym reklamę.
Jesteśmy wydawnictwem już od 14 lat działającą na rynku. Zatrudniamy najlepszych, doświadczonych dziennikarzy, nie tylko specjalizujących się w dziedzinie marketingu, ale również zbierających news’y z całego kraju.”Advertising Age” jest gotowa na wszelkie wyzwania.
Mamy nadzieje,że zasługujemy na uznanie i życzliwość naszych czytelników i reklamodawców.



Jego nieustanny entuzjazm pomógł G.D.Crain przetrzymać te żałosne czasy. Z perspektywy 4 dekad,podsumował:
"Pamiętam jak zadzwoniłem do Walter N.Lamb(podczas kryzysu),który był w czasie Advertising Manager'em gazety „Minneapolis Tribune”.Pozwolił opowiedzieć mu swoją historię,kiedy skończyłem roześmiał się i zapytał:”Czy naprawdę wierzysz w to?”.Odparłem:”Wierzę!Myślę,że to jest wspaniały pomysł!”.”Dobrze,nie mogę cię teraz niczego obiecać,ale jak tylko zaczniemy ponownie promować(pewnie mowa o magazynach),będziesz na liście”powiedział.I rzeczywiście byliśmy.”Udowodnił sobie, że jest optymistą. Crain widział nawet korzyści płynące z tego,że rozpoczął swoję przedsięwzięcie w środku ekonomicznego międzynarodowego zamętu.
„Jeśli zaczęlibyśmy wydawać „Ad Age” w bardziej korzystnych warunkach,z pewnością nie udałoby ma odnieść sukces biorąc pod uwagę, iż inne wydawnictwa dysponowały o wiele większym zasobem finansowym niż my wówczas.Jednak pracowaliśmy ciężko, oszczędzając każdy zarobiony cent.Tak zbudowaliśmy nasz sukces.Kosztowało nas to dużo czasu i wysiłku.”
Mówiąc dosłownie garstka ludzi pracowała na ten sukces(włączając Crain’a i jego dwóch braci)podczas tych dni w których wydawać się mogło,że cały świat upad.

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

The Advertising Age

Post autor: andy » 04 paź (wt) 2005, 11:47:21

Wszystkich zainteresowanych zajęciami z Advertising Age w środę o 10:15 zachęcam do lektury niniejszego topicu. Daje on pewne pojęcie, że tak to ujmę, o tematyce i charakterze zajęć.

Advertising Age jest najważniejszym na świecie i najbardziej prestiżowym magazynem o reklamie. Wydawany od 75 lat w USA.

WSR od marca 2005 prenumeruje Ad Age, kilkadziesiąt już numerów + wydanie specjalne "Stulecie reklamy" jest dostępne w czytelni.

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

ad age

Post autor: andy » 15 paź (sob) 2005, 18:58:26

Przez pewien czas, zgodnie z ustaleniami na zajęciach topic poświęcony Advertising Age będzie dostępny na forum ogólnym a nie naukowym.

Pozdrawiam i zachęcam do lektury, dyskusji, wymiany poglądów itp. :-D

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

pop i reklama

Post autor: andy » 19 paź (śr) 2005, 17:50:54

Jutro pojawi się tu do ściągnięcia w formacie .ppt prezentacja Magdusi poświęcona pracom Absolut Vodka. (wg Ad Age to jedno z najważniejszych wydarzeń w historii reklamy).

Spodziewamy się małej dyskusji, za 3 tygodnie na najbliższym spotkaniu, speach (bogato ilustrowany) wygłosi Marqoni. Temat: Inspiracje pop artem we współczesnej reklamie.

(Niewykluczone, że możemy w tej materii liczyć na wsparcie Basi Śmigrodzkiej! :-) )

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

Ad age

Post autor: andy » 20 paź (czw) 2005, 18:11:20

Polecam Waszej uwadze bardzo atrakcyjną prezentację cyklu Absolut Vodka autorstwa Magdusi.

Zapraszam także do dyskusji i wymiany informacji. Prawdę mówiąc zoboawiązuję do tego :mrgreen:

Prezentację cyklu, który zapoczątkował Andy Warhol
<a href="http://www.szkolareklamy.pl/img/am/doc/ ... ARTzal.rar" target="_blank">sciągniesz klikając w ten link</a>.

Sutul Likrevo
Nowy(a)
Posty: 47
Rejestracja: 04 sie (czw) 2005, 02:00:00

Post autor: Sutul Likrevo » 22 paź (sob) 2005, 00:28:44

Hmm, prawdę mówiąc Andy, to ciężko jest prowadzić dyskusję na jakiś temat nie mając netu bądź nie daj Boże siedząc w Zakopcu, więc prosimy o łaskę i nie ciskanie gromami za chwilowy brak aktywności na tymże topicu :D

Ale skoro już się w ogóle wypowiadam, to może jednak skrobę coś na temat, chyba mi wypada.. :D

Otóż zastanawiam się, czy gdyby jakaś inna marka, może być z całkowicie odmiennej branży, zainicjowała podobną kampanię, to odniosłaby taki sam sukces, stałaby się takim samym fenomenem jak ta zaprezentowana nam przez Magdusię ?

Marqoni
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 197
Rejestracja: 07 wrz (wt) 2004, 02:00:00

Post autor: Marqoni » 22 paź (sob) 2005, 08:26:42

Warhol namalował jeszcze kilka (a może i więcej, bo on i jego asystenci produkowali je niemal taśmowo) obrazów, kótrych tematem była... puszka zupy Campbell. Andy namalował też obrazy innych produktów np. butelki Coca-coli, przoszków do prania, kawy.

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

Warhol

Post autor: andy » 24 paź (pn) 2005, 19:30:19

Marqoni, wybacz, ale od lat Warhol to jeden z moich ulubieńców Pop Artu, a właściwie facet zrobił więcej, zatem po prostu pop kultury. Tak więc informowanie mnie co namalował, co nakręcił itd. itp. jest proszę Pana zbyteczne całkiem. :mrgreen:

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

Ad age

Post autor: andy » 15 lis (wt) 2005, 19:07:18

Przypominam, że jutro spotykamy się na zajęciach z Advertising Age.

Marqoni (jeśli nic nie zmieniło się) przygotuje własne krótkie wystąpienie, które będzie przedmiotem dyskusji na pierwszej części zajęć.

Proszę także o lekturę niniejszego postu. Część patentów, o których będziemy jutro mówić została zasygnalizowana w tym topicu - na użytek i jako uzupełnienie naszych zajęć założonego.

ODPOWIEDZ