piszę pracę na temat cech języka reklam

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

Ewela

Post autor: Ewela » 04 lis (pt) 2005, 11:04:23

Wiesz co Andy?
Tak apropo z tym tematem co to rozmawialiśmy że jest źle sformułowany.

Ja go zrozumiałam tak, że mam schrakteryzować na czym polega jedna z funkcji reklamy (w moim wypadku funkcja perswazyjna) i mam napisać jak ona jest wykorzystywana. Jakich mechanizmów używają twórcy reklam do jej reazlizaji. Mówiąc krótko: co robią, abyśmy my po zobaczeniu reklamy kupili ten produkt. (bądz chociaż zwiększyli zainteresowanie nim)

Co o tym sądzisz?

Mam zamiar opisać co to jest funkcja perswazyjna i pokazać różnego rodzaju reklamy prasowe, zdjęcia outdoorowych, nagrania tv i radiowe.

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

języka reklamy

Post autor: andy » 04 lis (pt) 2005, 12:00:47

Ewela pisze:"Scharakteryzuj perswazyjną rolę języka reklamy i mechanizmy ją wykorzystujące" (...) Juz go napisalam za 2 razem.
Ewela, teraz mówisz, że nie napisałaś. Tymczasem cytat z Twojej wypowiedzi powyżej świadczy o czym zgoła innym :mrgreen: I jeszcze mi się po głowie od Ciebie dostało :-)

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

pisanie maturzyści

Post autor: andy » 04 lis (pt) 2005, 12:28:33

Ewelina, to napisz jakiś konspekt, draft itp. Wtedy będę mógł się odnieść do Twoich pomysłów.

Jeśli zaś chodzi o Twój sposób rozumienia tego przedziwnie zredagowanego tematu to sądzę, że rozumujesz ok. Poza jednym. Perswazja raczej nie jest funkcją reklamy. Jest jej np. najważniejszą cechą, właściwością. Pomyliło Ci się troche z funkcjami języka. Ale nie szkodzi, to drobiazg w porównaniu z resztą.

Napiszesz coś OK? Czyli rozwiniesz coś, co już brzmi nieźle. Tak będzie lepiej z dwóch powodów: /1/ temat po raz kolejny podajesz w innym brzmieniu i sama przyznajesz, że jednak coś z nim nie tak /2/jeśli włożysz chociaż odrobinę wiecej wysilku lepiej zdasz mature i bedziesz wiecej umiała. Warto, you can trust me ;-)

pozdrawiamy i czekamy na wiesci

Ewela

Re: języka reklamy

Post autor: Ewela » 04 lis (pt) 2005, 14:15:09

andy pisze:
Ewela pisze:"Scharakteryzuj perswazyjną rolę języka reklamy i mechanizmy ją wykorzystujące" (...) Juz go napisalam za 2 razem.
Ewela, teraz mówisz, że nie napisałaś. Tymczasem cytat z Twojej wypowiedzi powyżej świadczy o czym zgoła innym :mrgreen: I jeszcze mi się po głowie od Ciebie dostało :-)
NIE PRACE tylko temat :)

ah ten internet... utrudnia porozumiewanie się

Gość

Re: pisanie maturzyści

Post autor: Gość » 04 lis (pt) 2005, 14:42:17

andy pisze:(...) temat po raz kolejny podajesz w innym brzmieniu (...)
temat jest taki jak ty zacytowaleś przed chwilą
andy pisze:(..) Perswazja raczej nie jest funkcją reklamy. Jest jej np. najważniejszą cechą, właściwością. Pomyliło Ci się troche z funkcjami języka (...)
Mam problem z tym.
Jeszcz raz Ci piszę temat:
"SCHRAKTERYZUJ PERSWAZYJNĄ ROLĘ JĘZYKA REKLAMY I MECHANIZMY JĄ WYKORZYSTUJĄCE"

To czyż nie chodzi tu właśnie o tą jedną z 7 funkcji języka o jakich mówi Jerzy Bralczyk w książce "Język na sprzedaż"?
U niego właśnie jedna z funkcji języka reklamy to funkcja perswazyjna.
Czy jeśli w temacie mam "perswazyjna rola języka" to to chodzi o coś innego?
Już sama nie wiem. Każdy mnie wybija z tropu. Moim zdaniem to wlasnie o to samo chodzi.

Pomóż Andy :?:

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

język reklamy

Post autor: andy » 04 lis (pt) 2005, 15:41:06

Ewela, wszystko jest na dobrej drodze. Zwróć także uwagę, że jest różnica między

* perswazyjna funkcja JĘZYKA reklamy

a

* perswazyjna funkcja reklamy.

Nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale sama masz temat sforumułować? Jeśli tak, to dlaczego nie miałoby pozostać:

SCHRAKTERYZUJ PERSWAZYJNĄ FUNKCJĘ / a nie rolę/ JĘZYKA REKLAMY ? Może dalsza część tematu jest niepotrzebna?

Ewela

Post autor: Ewela » 04 lis (pt) 2005, 15:55:35

no niestety Andy ale temat jesat juz sformulowany i zatwierdzony przez OKE.

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

języka reklamy

Post autor: andy » 04 lis (pt) 2005, 17:02:03

OK, skoro tak, to napisz proszę jakiś krótki draft i umieść go na forum. Na pewno jutro lub w niedzielę przekażę Ci tak wiele uwag ile będę w stanie.

pozdrawiamy :-)

elban

język reklamy

Post autor: elban » 07 lis (pn) 2005, 20:53:59

witam wszystkich, mam prośbę, ponieważ pisze mature na temat języka reklamy poszukuję odpowiednich źródeł wiedzy na ten temat. Czy można prosić o tytuły książek, w których znajde zagadnienie "język reklamy"?
z góry dziękuję

pozdrawiam
elban

VOLVO

Re: ;) JA TEŻ MAM TEN TEMAT

Post autor: VOLVO » 17 lis (czw) 2005, 20:04:05

MÓJ TEMAT BRZMI: OMÓW PERSFAZYJNĄ FUNKCJĘ JĘZYKA REKLAMY. NIE MÓWCIE NA FORUM ŻE PERSFAZJA W REKLAMIE NIE JES FUNKCJĄ REKLAMY. NIE MACIE NAWET POJĘCIA ZĘ PERSFAZJA TO NAJWAŻNIEJSZA FUNKCJA REKLAMY WŚRÓD 7 TAKICH FUNKCJI. PRZECZYTAJCIE KSIĄŻKĘ POETYKA REKLAMY DOKŁADNIE TO SIĘ DOWIECIE, BĄDŹ KSIĄŻKĘ MANIPULACJA, SZTUKA PERSFAZJI. :lol:

Natka001

ludzie pomóżcie...

Post autor: Natka001 » 18 lis (pt) 2005, 15:23:39

a mój temat brzmi: "Analizując język reklam, wyjaśnij w jaki sposób ich twórcy wykorzystują perswazyjne środki jężykowe." Było by mi bardzo milo gdyby ktoś chciał mi udzielić pomocy.... :| bo nie moge sobie do końca sama poradzić... :cry:

Gość

językowe środki perswazji - maturka ustna

Post autor: Gość » 20 lis (ndz) 2005, 20:37:59

do andy: mam nadzieje ze moj temat jest wystarczająco sprecyzowany: zanalizuj jezykowe srodki perswazji w reklamie telewizyjnej, radiowej lub prasowe Mistrzu, proszę o wskazówki :lol:

monika_gcw@vp.pl

glenu

jezyk reklamy

Post autor: glenu » 25 lis (pt) 2005, 14:20:54

hmmm...ja pisalam mature na temat jezyka reklamy

moje gg 1112828

Gość

środki perswazji w reklamie prasowej

Post autor: Gość » 26 gru (pn) 2005, 22:50:24

tahenu pisze:czesc
tak sie sklada ze wlasnie pisze prace zwiazana z jezykiem reklamy. jezeli ktos ma materialy dotyczace jezyka w reklamach prasowych, to bardzo prosze o ich podanie.z gory dzieki kameleon774@wp.pl

Gość

Re: ;)

Post autor: Gość » 28 gru (śr) 2005, 02:29:19

Natka001 pisze:w tym roku Ci maturzyści jakoś się uparli na temat perswazji językowej w reklamach... Tak sie dziwnie składa że.... ja tez go wybrałam... :lol: nie pogardze oczywiście cennymi uwagami i wiadomościami... Pomoc mile widziana i jeżeli ktos także będzie jej potrzebował, z miłą chęcią udziele... :D
Siemka, może podpowiesz mi z jakich materiałów mogłabym skorzystać, bo tak się składa,że też wybrałam temet dotyczący języka reklamy:) "Języka reklamy, omów funkcje i cechy tego języka na wybranych przykładach":) Pozdrówka

ODPOWIEDZ