Reklama - niusy (grudzien)

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Reklama - niusy (grudzien)

Post autor: sinar » 29 lis (sob) 2003, 14:03:00

Ponizej pare newsow z redakcji gazetki szkolnej "Reklamowka" wraz z burzliwa dyskusja :) Na pamiatke wspanialego zespolu redakcyjnego.

Sinar
5 grudzien 2004


Ile zarobisz w reklamie. Miesięcznik Press, po raz szósty w ostatnich latach zaprezentował jak kształtują się zarobki w reklamie. W tym numerze przedstawiamy płace osób rozpoczynających pracę w reklamie. W kolejnych numerach wejdziemy na wyższe szczeble hierarchii. Przedstawione kwoty to dochody brutto z umowy o pracę, wyjątkowo głównie w kreacji, mogą one oznaczać również zarobki osób prowadzących własną działalność. Jako średnią przyjęliśmy płace w krajowych agencjach z Warszawy. Ich wysokość może być wyższa w agencjach sieciowych lub niższa w polskich agencjach spoza stolicy.

Junior account executive 2500-3000 zł
Junior art. director 3000
Junior copywriter 3000-4500
Media assistant 2500-3000

Jeżeli chodziliście na wykłady to wiecie, kto jest kim i czym się zajmują osoby na tych stanowiskach. Pamiętajcie, przy ewentualnych negocjacjach płacowych potraktujcie te dane ostrożnie, co najwyżej jako wskazówkę, a nie pewnik. To jedynie średnia z wielu agencji.
Ciąg dalszy w następnym numerze, a niecierpliwych odsyłamy do październikowego Pressu

Słowa prosto z serca. Ciekawą formę przekazu marketingowego możemy usłyszeć w radiu Wawa. Poźnym wieczorem ok. 23.30 płyną do nas Słowa prosto z serca. To krótka audycja, w której poznajemy miłosne teksty (wiersze, listy) pióra znanych ludzi. Sponsorem programu jest koncern Schering AG - producent środków antykoncepcyjnych. Sama audycja stanowi część akcji niemieckiej firmy „Antykoncepcja - zaplanuj swoje życie”. Ciekawe czy audycja to pokłosie innej akcji radia Wawa. Przypomnijmy, że jeszcze miesiąc temu ta radiostacja walczyła z niżem demograficznym. Noc z 24 na 25 października radio ogłosiło Nocą miłości i prokreacji. Wygląda na to że dziś została już tylko miłość. Może to i dobrze. Pozostaje tylko pogratulować Wawie i Scheringowi ciekawych pomysłów.


Fuzja. Agencje OgilvyOne i RMG Marcom zostaną od grudnia połączone w nową: OgilvyOne Worldwide. Decyzję konsultowano z władzami grupy Ogilvy. W nowej firmie pracować będzie 25 osób (zespoły zostaną połączone) - w działach strategii, obsługi klienta i czterech zespołach kreatywnych.

Przetargi w telekomunikacji. DougFaberFamily wygrała przetarg na obsługę reklamową nowej kampanii Niezależnego Operatora Międzystrefowego. Nowym domem mediowym NOM-u został Zenith Media. Natomiast przetarg Telefonii Dialog SA wygrały: Korporacja Reklamowa Yapan i dom mediowy Starlink.

Zmiany w Żywcu. Grupa Żywiec poinformowała wczoraj, że umowa na planowanie i zakup reklamy zewnętrznej z Brand & Media OMD nie zostanie przedłużona. W związku z tym rozpisany został nowy przetarg na planowanie i zakup reklamy zewnętrznej dla wszystkich marek z portfolio Grupy Żywiec i Brau Union. Do udziału w nim zaproszono obsługujący dotąd grupę dom Brand & Media OMD, a także Mediacom, Mediaconcept i Media adge:cia. Rozstrzygnięcie przetargu zaplanowano na drugą połowę grudnia. Grupa Żywiec nie podała wysokości budżetu, o którego obsługę ubiegać się będą oferenci. Pozostałe media Grupy pozostają w obsłudze w Brand & Media OMD.

Pekao z Leo Burnett. Kończy się czteroletnia współpraca Pekao z agencją Publicis. Od pierwszego grudnia br. całość działań związanych z obsługą Banku obejmuje agencja reklamowa Leo Burnett i współpracujący dotychczas z Bankiem dom mediowy Optimedia, które stworzą i zrealizują nową strategię marketingową Banku Pekao. Wśród kandydatów zaproszonych do przetargu znalazły się agencje reklamowe: Publicis, Saatchi & Saatchi, Ad Fabrica, Leo Burnett, Lowe GGK, TBWA, JWT i domy mediowe: Optimedia, OMD Direct, HMS Carat, Uniwersal McCann, Initiative Media, MediaCom i Starcom.
Zdaniem Joanny Bartuszek z działu marketingu Pekao, zwycięskie agencje wykazały się bardzo dobrym zrozumieniem marki banku oraz kreatywną realizacją prezentowanych strategii. Firma jest przekonana o tym, że nowy partner, pomoże w skutecznym budowaniu wizerunku jak i w sprzedaży produktów.
Ostatnio zmieniony 05 gru (ndz) 2004, 13:47:19 przez sinar, łącznie zmieniany 1 raz.

crypter
Zadomowił(a) się
Zadomowił(a) się
Posty: 548
Rejestracja: 02 mar (ndz) 2003, 01:00:00

Post autor: crypter » 29 lis (sob) 2003, 14:08:09

hmmmm jakby tu powiedziec...
takiego bardzo strategoczne te teksty 8)

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 29 lis (sob) 2003, 14:11:52

Pare slow wyjasnienia. Chcialbym zeby niusy byly stalym elementem rubryki Reklama. Niby to taki wypelniacz, ale jednak pozyteczny, bo przynajmniej specjalizacja SR moze duzo z tego wyczytac, nie tylko miedzy wierszami. Poza tym zaleznie na ile i jaki napisze glowny artykul niusy zagospodarowuja pozostala przestrzen. Zaleznie od miejsca mozna cos przyciac lub dodac. Jedyna wada niusow to to ze niektore szybko sie starzeja. Postaram sie tego wystrzegac.

Co do Zarobkow w reklamie planowany jest ciag dalszy. To tak zeby czytelnik do nas wracal :) 2 wiadomosci sa mojego autorstwa, pozostale na podstawie Pressu i wirtualnychmediow. Jesli macie jakies uwagi wpiszcie je tutaj.

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 29 lis (sob) 2003, 14:17:48

crypter pisze:hmmmm jakby tu powiedziec...
takiego bardzo strategoczne te teksty 8)
Bom jest strateg crypter :)

Parodie reklamy bedzie robil ktos inny.

crypter
Zadomowił(a) się
Zadomowił(a) się
Posty: 548
Rejestracja: 02 mar (ndz) 2003, 01:00:00

Post autor: crypter » 29 lis (sob) 2003, 16:24:28

hehehe 8O
bardzo smieszne, ale nie maielm na mysli parodji reklam tylko jakies kreacje dla grup SG, FOTO, TV

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 30 lis (ndz) 2003, 11:35:03

Wiesz zalozenie bylo takie ze w gazetce ma byc cos dla kazdej specjalizacji. Wyszlo na to ze tylko ja jestem z SR, poza tym to wlasnie lubie, dlatego zajmuje sie rubrykami reklamy oraz mediow.

Rzeczywiscie nazwa tematu jest troszke niefortunna. W pierwotnej wersji, ktora kilka dni wczesniej wyslalem Taurusowi na maila nazywalo to sie niusy SR. Co do kreacji to moge opisywac tylko jej fragment jakim sa slogany/copywriting, bo to jest moj konik.

Teraz mysle nad artykulem o tym jak promuja sie radiostacje. To juz nie bedzie czysta strategia.

PS. Jesli napiszesz cos np. o kreacji to wrzuc to na forum. Konkurencja kazdemu robi dobrze ( 8O robi dobrze - cholewcia znowu wale jakies podteksty :lol: )

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 30 lis (ndz) 2003, 11:57:47

Kilka newsow z PraSówki, ktora robilem na forum w temacie Ksiazki. Tutaj chyba tylko 1 tekst mozna nazwac strategicznym.

Fakt na nartach

Jak informuje dwutygodnik Media&Marketing agencja PZL ktora przygotowuje kampanie dla nowej gazety Fakt, przewidziala takze niestandardowe formy promocji. Wsrod nich jest m.in reklama na nartach Adama Malysza i pozostalych polskich skoczkow.

Samobojstwo w reklamie

Cale Niemcy sa zaszokowane kampania reklamowa zrobiona na zlecenie tamtejszych zwiazkow zawodowych. W jednej z reklam widzimy dziewczyne podcinajaca sobie zyly zyletka, w innej mlodego kierowce trujacego sie spalinami w samochodzie. W kolejnych bohaterami sa nastolatka, ktora zaklada petle na szyje i chlopiec strzelajacy sobie w glowe. Haslo kampanii: "Mlodziez potrzebuje przyszlosci. Mlodziez potrzebuje perspektyw". Tlem muzycznym reklamy jest kawalek "Stand up and fight". Reklame mozemy zobaczyc na Vivie.

Maz na godzine - 150 rubli

Reklama moskiewskiej firmy:
"Masz prace, mieszkanie. Jestes samodzielna. Czego ci brakuje? Mezczyzny ktory wszystko umie! Zadzwon. Nasza firma Maz na telefon zaraz ci go przysle."

Wlascicielka firmy:
-To przyzwoita firma swiadczaca drobne uslugi remontowe. Moi panowie przykrecaja haki i zwieszaja polki Przystojniejsi panowie po miesiacu przyjezdzaja nowiuskim oplem. Ale to nie moj biznes co po poludniu robi pan z pania

Rosyjska bizneswoman mysli o otworzenu filliw innych miastach w Rosji. W tej chwili jej firma zatrudnia 50 panow, co ciekawe wszyscy sa zonaci.

Płać piękna

Nowa kampania Lukas Banku karty Visa skierowana jest do kobiet. Przesłanie reklamy - za ładne rzeczy płać ładną kartą. Uznano że kobieta robiąc zakupy nie będzie dokonywać blyskawicznych obliczeń, którą kartą opłaca się teraz zapłacić. Sięgnie po prostu po kartę ładniejszą. Taką ma dostarczyć Lucas Bank. Plakat reklamowy jest pastiszem sceny z American Beauty (Mena Suvari, płatki róż). Hasło kampanii realizowanej przez agencje Brain to "Płać piękna". Akcja reklamowa jest prowadzona w październiku i listopadzie w prasie (m.in. Gala, Viva, Twój Styl, Elle, dodatek Gazety Wysokie Obcasy)

Znormalizowany format reklam w sieci

By ulatwic reklamodawcom i media planerom organizowanie europejskiej kampanii reklamowej w internecie Europejskie Stowarzyszenie Reklamy Interaktywnej i Biuro Reklamy Interaktywnej w Europie ustalily pakiet znormalizowanych formatow reklam internetowych. Sa to bannery i skycrapery o wymiarach w pikselach. 300x250, 180x150, 120x600, 468x60, 160x600 i 728x90.

James Hewitt , kochanek Lady... Di podpisal kontrakt reklamowy z koncernem kosmetycznym Nivea.

gwiazda
Bywalec
Bywalec
Posty: 331
Rejestracja: 21 mar (pt) 2003, 01:00:00

Post autor: gwiazda » 30 lis (ndz) 2003, 22:56:16

Sinar czy masz moze te reklamy z niusa "samobijstwo w rekl."? bardzo mi sie podoba taka kampania... niezla prowokacja... moze powienienes chodzi na "prowokacje w proj. rekalmy"??? chcialbym by przy tym niusie bylo kilka zdjec tej kampanii... zareszta zaraz ich poszukam...

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 01 gru (pn) 2003, 14:41:28

gwiazda pisze:Sinar czy masz moze te reklamy z niusa "samobijstwo w rekl."? chcialbym by przy tym niusie bylo kilka zdjec tej kampanii...
Wiesz Agata poszukam u Niemcow. W domu chyba mam gazete, gdybys potrzebowala na zajecia, czy do przejrzenia, moge poszukac. Ale do druku to sie nie nadaje. Zdjecia byly slabej jakosci, nie mowiac juz o tym ze to technicznie raczej nie mozliwe.
Ostatnio zmieniony 01 gru (pn) 2003, 16:11:19 przez sinar, łącznie zmieniany 1 raz.

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 01 gru (pn) 2003, 15:12:43

gwiazda pisze:"prowokacje w proj. rekalmy"
Hmm dobry temat na artykul

gwiazda
Bywalec
Bywalec
Posty: 331
Rejestracja: 21 mar (pt) 2003, 01:00:00

Post autor: gwiazda » 01 gru (pn) 2003, 19:08:11

tez tak sadze, ale jesli chodzi o strategie to nie jestem z tego zbyt dobra choc przez rok bylam na strategii... wiec ta kwestie pozostawiam Tobie... dobrym przykldem moze tu byc np. Toscani i Beneton... przemysl to...

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 02 gru (wt) 2003, 12:09:12

Gwiazdko, 2 dni szukalem, ale znalazlem. Troche to chyba male, o filmie nie wspomne, bo trzeba by to przez mikroskop ogladac. Niestety kampania jest w Niemczech na cenzurowanym, trudno cokolwiek znalezc.

http://www.rhetorik.ch/Aktuell/Aktuell_Oct_23_2003.html

ODPOWIEDZ