
Sinar
5 grudzien 2004
Ile zarobisz w reklamie. Miesięcznik Press, po raz szósty w ostatnich latach zaprezentował jak kształtują się zarobki w reklamie. W tym numerze przedstawiamy płace osób rozpoczynających pracę w reklamie. W kolejnych numerach wejdziemy na wyższe szczeble hierarchii. Przedstawione kwoty to dochody brutto z umowy o pracę, wyjątkowo głównie w kreacji, mogą one oznaczać również zarobki osób prowadzących własną działalność. Jako średnią przyjęliśmy płace w krajowych agencjach z Warszawy. Ich wysokość może być wyższa w agencjach sieciowych lub niższa w polskich agencjach spoza stolicy.
Junior account executive 2500-3000 zł
Junior art. director 3000
Junior copywriter 3000-4500
Media assistant 2500-3000
Jeżeli chodziliście na wykłady to wiecie, kto jest kim i czym się zajmują osoby na tych stanowiskach. Pamiętajcie, przy ewentualnych negocjacjach płacowych potraktujcie te dane ostrożnie, co najwyżej jako wskazówkę, a nie pewnik. To jedynie średnia z wielu agencji.
Ciąg dalszy w następnym numerze, a niecierpliwych odsyłamy do październikowego Pressu
Słowa prosto z serca. Ciekawą formę przekazu marketingowego możemy usłyszeć w radiu Wawa. Poźnym wieczorem ok. 23.30 płyną do nas Słowa prosto z serca. To krótka audycja, w której poznajemy miłosne teksty (wiersze, listy) pióra znanych ludzi. Sponsorem programu jest koncern Schering AG - producent środków antykoncepcyjnych. Sama audycja stanowi część akcji niemieckiej firmy „Antykoncepcja - zaplanuj swoje życie”. Ciekawe czy audycja to pokłosie innej akcji radia Wawa. Przypomnijmy, że jeszcze miesiąc temu ta radiostacja walczyła z niżem demograficznym. Noc z 24 na 25 października radio ogłosiło Nocą miłości i prokreacji. Wygląda na to że dziś została już tylko miłość. Może to i dobrze. Pozostaje tylko pogratulować Wawie i Scheringowi ciekawych pomysłów.
Fuzja. Agencje OgilvyOne i RMG Marcom zostaną od grudnia połączone w nową: OgilvyOne Worldwide. Decyzję konsultowano z władzami grupy Ogilvy. W nowej firmie pracować będzie 25 osób (zespoły zostaną połączone) - w działach strategii, obsługi klienta i czterech zespołach kreatywnych.
Przetargi w telekomunikacji. DougFaberFamily wygrała przetarg na obsługę reklamową nowej kampanii Niezależnego Operatora Międzystrefowego. Nowym domem mediowym NOM-u został Zenith Media. Natomiast przetarg Telefonii Dialog SA wygrały: Korporacja Reklamowa Yapan i dom mediowy Starlink.
Zmiany w Żywcu. Grupa Żywiec poinformowała wczoraj, że umowa na planowanie i zakup reklamy zewnętrznej z Brand & Media OMD nie zostanie przedłużona. W związku z tym rozpisany został nowy przetarg na planowanie i zakup reklamy zewnętrznej dla wszystkich marek z portfolio Grupy Żywiec i Brau Union. Do udziału w nim zaproszono obsługujący dotąd grupę dom Brand & Media OMD, a także Mediacom, Mediaconcept i Media adge:cia. Rozstrzygnięcie przetargu zaplanowano na drugą połowę grudnia. Grupa Żywiec nie podała wysokości budżetu, o którego obsługę ubiegać się będą oferenci. Pozostałe media Grupy pozostają w obsłudze w Brand & Media OMD.
Pekao z Leo Burnett. Kończy się czteroletnia współpraca Pekao z agencją Publicis. Od pierwszego grudnia br. całość działań związanych z obsługą Banku obejmuje agencja reklamowa Leo Burnett i współpracujący dotychczas z Bankiem dom mediowy Optimedia, które stworzą i zrealizują nową strategię marketingową Banku Pekao. Wśród kandydatów zaproszonych do przetargu znalazły się agencje reklamowe: Publicis, Saatchi & Saatchi, Ad Fabrica, Leo Burnett, Lowe GGK, TBWA, JWT i domy mediowe: Optimedia, OMD Direct, HMS Carat, Uniwersal McCann, Initiative Media, MediaCom i Starcom.
Zdaniem Joanny Bartuszek z działu marketingu Pekao, zwycięskie agencje wykazały się bardzo dobrym zrozumieniem marki banku oraz kreatywną realizacją prezentowanych strategii. Firma jest przekonana o tym, że nowy partner, pomoże w skutecznym budowaniu wizerunku jak i w sprzedaży produktów.